Har ett irriterande problem med new vegas, när jag stänger av radio'n ska bakgrundsmusiken starta men det händer inte, hur får jag igång bakgrundsmusiken?
Har ett irriterande problem med new vegas, när jag stänger av radio'n ska bakgrundsmusiken starta men det händer inte, hur får jag igång bakgrundsmusiken?
Efter moddarna Proj. Nevada och Angel Park, hittade jag ritningen.
Man gör Dart Gun av Paint Gun (målar-sprutpistol), blå leksaksbil, skorpinongift mm.
Ett kraftigt gummiband är fäst nära handtaget, går fram runt hjulet på leksaksbilen, tillbaks bakom dartpilen. Samt analogt på andra sidan.
Genial uppfinning, jag skulle inte kommit på att låta gummibandet löpa runt leksakshjulet.
Ger liten DMG och dps, men står nått om -1000 för benen, samt HP=-8(20 s).
En sådan vore skoj att göra i början av spelet innan man kommit över bra vapen.
Hittade även Advanced Recon hjälm.
Den har inbyggd scaner, som ger lite info om djur mm.
Känns som riktig sci-fi-pryl, byggd på kamera och enchipsdator, som gör bildanalys.
Men DT är låg (DT=3).
Remnant-helm har DT=8.
Jag testade modden Projekt Reality med varierande väder, men fick mycket lagg (ca 5 fps).
Hittade liten bugg-fixer, som med Java skulle skapa en dll-fil, så att FNV hittar rätt grafikinställningar. Tyvärr bidde det ingen dll-fil.
Kanske FNV inte klarar att hitta mitt externa grafikkort med rätt inställningar?
Fasen jag får nog fortsätta med dålig grafik och lagg.
Jösses, så paff jag blev. 3 ggr Hi res-grafik, funkar bra, även om jag kör medium grafik.
Konstigt.
Syndigt, man ser detaljer i 3D. Men jag tittar nog hellre på nakna damer, än hur huvuden slits av.
Man bör nog inte starta spelet med monster-moddar.
Jag fick obalans. Nån giftig sandödla och stora guld-gecko, som kan slåss med jättesvärd, fanns nära Goodspring. Jag stängde av alla monstermoddar, så jag fick lite vanligt smått att skilla på.Små Gecko-stekar att äta. Lite varg mm. Kanske jag sätter på dem vid lvl=20.
FNV med massor av moddar, visas med video: http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=mMsVKU_mgK0
Moddarna gissar jag är naket HiRez, dance, underkläder, guppande bröst.
I slutet på videon, så ser man hela apparaten då hon står på händer.
Fråga:
Jag har sett man kan ge kommandon via knappen "§".
Finns det några användbara kommandon?
Kan man göra någon snabbkey för att ED-E skall wänta/följa?
Ett tips:
Det tog mycket länge innan ja upptäckte man kunde lysa upp, (istället för ficklampa), genom att hålla nere "TAB" länge. (Snabb-tryck öppnar para pip-boy).
Jag har hittat ett kommando, men kanske kräver nån mod.
Tryck "§"
därefter "tfc" samt klicka på avartaren och enter.
Därefter på "§".
Efter detta kan jag flyga omkring och titta och ta screenshots från olika positioner. Till och med genom väggar in i hus. (Alltså enbart "kameran" inte avartaren.)
Fallout 3 & New Vegas är helt klart två av de bästa spel som kommit sen Baldurs Gates dagar. Äntligen härligt rått RPG i äkta form uppdaterat till 2000-talet.