2011-03-26, 13:35
Medlem
Prawnis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiggzor
Tjena, har fastnat rejält på new vegas
ska göra "render unto caesar" men tjommen som ska träffa mig på bryggan i cottonwood cove är helt borta, kan inte hitta honom nånstans, och det verkar som att jag gjort allting man ska göra för att kunna komma till caesars camp
EN bug, antar jag, nån som varit med om något liknande? vad kan jag göra för att lösa skiten?

Har du gått fram till båten och interagerat med den?
Citera
2011-03-26, 17:02
Medlem
2dopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiggzor
Tjena, har fastnat rejält på new vegas
ska göra "render unto caesar" men tjommen som ska träffa mig på bryggan i cottonwood cove är helt borta, kan inte hitta honom nånstans, och det verkar som att jag gjort allting man ska göra för att kunna komma till caesars camp
EN bug, antar jag, nån som varit med om något liknande? vad kan jag göra för att lösa skiten?

Som prawin säger, du har antagligen råkat döda snubben.. Eller så råkade han gå och dö någonstans (gått in i radiation eller fått en deathclaw i arslet etc)

Är han död så ska du kunna ta dig dit endå genom att interagera med flotten på egen hand.
Citera
2011-03-26, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [SIC]
Realistic Headshots såvida du inte använder tex. XFO vilken har ett helt hav med olika tweaks.

Har suttit framför nexus sedan 11 imorse och läst samt dragit hem ~2GB med moduler sedan 5 ominstallationer med nVamp inte funkade, dvs konstant med krasher t.o.m värre än vaniljen.
Med tanke på att det fungerade hur bra som helst första gången jag moddade då jag hade noll koll samt inte ens använde FOMM, eftersom jag blev så besviken på spelet så ska jag göra ett försök på mitt sätt hehe.
Får se hur detta går

Keep me updated!
berätta vad du tycker om den etc.
Citera
2011-03-27, 11:08
Medlem
Kiggzors avatar
Tack för era svar men nej, jag kunde inte interagera med flotten heller
Lyckades dock googla fram att man kunde använda console command "tcl" och flyga över the camp, sen använda fast travel dit, så det löste sig
Gillar inte att fuska, men jag var inte direkt sugen på att förlora mina 15 spelade timmar heller...
Citera
2011-03-27, 23:42
Medlem
[SIC]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swambam
Keep me updated!
berätta vad du tycker om den etc.
Den är grym, den gör det den säger sig göra fast nu kör jag ändå med XFO som har liknade alternativ.
Har du hyfsat med prestanda rekommenderar jag STARKT nexus -> top 100 i dom kategorier som verkar tilltalande ;p
2,5Gb har jag med allt från bugfixar, vapen till nya världar och äventyr och det rinner på bra mycket bättre nu än modulfritt. Har spelat sen i fredags och med "bara" 3 krasher på totalt 19 timmars speltid så är jag rätt nöjd.
Fast det tog ett par timmar också men väl värt det
Citera
2011-03-29, 19:07
Medlem
OrangeBolls avatar
Fan inte sant, helvete vad irriterad man blev över Fallout 3 att det frös (ibland 20-30 gånger på några timmar) så man var tvungen att starta om ps3:an. Men likt förbannat bara för att spelet var så bra så spela man ändå.

Tro fan att New Vegas fryser det första det gör, 2 minuter in i spelet och stannar helt, direkt vid make character screen. Vilka jävla skämt, hur i helvete kan dom göra samma misstag igen? Fan skandal

Tro fan att jag lämnar in skiten och ska ha pengarna tillbaks, så jävla sne man blir.

Hur fan kan man släppa ett spel och ta så mycket betalt, utan att ha testa det så att det funkar? Alla andra spel funkar ju felfritt, gör dom detta med flit? Jävla idioter. Hur får detta ske 2011?

Googlade lite och det ska tydligen vara likadant till både pc och x-box.
Senast redigerad av OrangeBoll 2011-03-29 kl. 19:13.
Citera
2011-03-29, 19:13
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrangeBoll
Fan inte sant, helvete vad irriterad man blev över Fallout 3 att det frös (ibland 20-30 gånger på några timmar) så man var tvungen att starta om ps3:an. Men likt förbannat bara för att spelet var så bra så spela man ändå.

Tro fan att New Vegas fryser det första det gör, 2 minuter in i spelet och stannar helt, direkt vid make character screen. Vilka jävla skämt, hur i helvete kan dom göra samma misstag igen? Fan skandal

Tro fan att jag lämnar in skiten och ska ha pengarna tillbaks, så jävla sne man blir.

Hur fan kan man släppa ett spel och ta så mycket betalt utan att ha testa det så att det funkar? Alla andra spel funkar ju felfritt, gör dom detta med flit? Jävla idioter.

Googlade lite och det ska tydligen vara likadant till både pc och x-box.

Japp, det är bara ett lotteri när man spelar. Ungefär 9 av 10 ggr låser sig spelet om man spelar flera timmar i sträck. Värdelöst! En av anledningarna till att jag inte köper Dead Money.
Citera
2011-03-29, 19:17
Medlem
OrangeBolls avatar
Det lär ju inte komma en patch som fixar skiten heller, det gjorde det ju inte till Fallout 3. Detta borde inte vara lagligt, allvarligt hur fan kan detta ske? Med tanke på att det är 2011 och jag har aldrig varit med om att spel till konsoler, någonsin varit närheten av att bugga på nått sätt. Skandal.
Citera
2011-03-29, 23:08
Medlem
Blifullidags avatar
Har aldrig haft några problem med att spelet frusit. Eller jo. En gång. irriterande.
Men man har ju autosave på såklart eftersom man bara har 100 saves. Tycker alla gnällfittor är ena riktiga gnällfittor. Hur lyckas ni ens?
Citera
2011-03-30, 03:06
Medlem
OrangeBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blifullidag
Har aldrig haft några problem med att spelet frusit. Eller jo. En gång. irriterande.
Men man har ju autosave på såklart eftersom man bara har 100 saves. Tycker alla gnällfittor är ena riktiga gnällfittor. Hur lyckas ni ens?

OK jag är ledsen och ber om ursäkt för att spelet frös, och bugga ur efter 2 minuter första gången jag prova, helt klart mitt fel. Det är även alla tusentals av människor som har samma problem om du Gogglar din lilla hora´s fel.

Hur lyckas du var en i mängden, som inte har detta problem är en mycket intressantare fråga.
Senast redigerad av OrangeBoll 2011-03-30 kl. 03:15.
Citera
2011-03-30, 13:37
Medlem
BRZMs avatar
Spelet buggar ur även för Ice-T , spelet har fan ingen respekt!
Citera
2011-03-31, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [SIC]
Den är grym, den gör det den säger sig göra fast nu kör jag ändå med XFO som har liknade alternativ.
Har du hyfsat med prestanda rekommenderar jag STARKT nexus -> top 100 i dom kategorier som verkar tilltalande ;p
2,5Gb har jag med allt från bugfixar, vapen till nya världar och äventyr och det rinner på bra mycket bättre nu än modulfritt. Har spelat sen i fredags och med "bara" 3 krasher på totalt 19 timmars speltid så är jag rätt nöjd.
Fast det tog ett par timmar också men väl värt det

Tackar! Blir till att fixa detta då!

Edit: Eftersom jag inte är så insatt i detta och inte riktigt hittar allt skulle jag verkligen uppskatta om du tog dig tid att länka allt eller lägga ihop det till ett "paket". Om du har tid och ork dvs
Senast redigerad av swambam 2011-03-31 kl. 18:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in