2012-04-07, 18:26
Medlem
HappyHours avatar
Fan.. Har för säkert tredje gången spelat sönder FNV totalt.. Kan hela storylinen och de flesta sidequests utantill i huvudet, vet vilka val som är bra att göra, vet hur jag får massvis med pengar, och så vidare. Är helt enkelt för bra för att det ska vara kul att spela spelet!

Har haft liknande situationer ett par gånger med Fo3, det tar några månader att återhämta sig och sedan upprepa hela grejen.

Några idéer på hur jag ska komma runt detta och få lust att spela igen? För jag älskar både trean och NV, bara att motivationen till att spela försvinner nu..
Citera
2012-04-07, 18:39
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyHour
Några idéer på hur jag ska komma runt detta och få lust att spela igen?
Gå ut i köket och hämta stekpannan, slå dig själv hårt i huvudet, upprepa tills minnesförlusten är total sen kan du spela fallout igen.
Citera
2012-04-07, 19:00
Medlem
zapatistas avatar
Citat:
Fan.. Har för säkert tredje gången spelat sönder FNV totalt.. Kan hela storylinen och de flesta sidequests utantill i huvudet, vet vilka val som är bra att göra, vet hur jag får massvis med pengar, och så vidare. Är helt enkelt för bra för att det ska vara kul att spela spelet!

Har haft liknande situationer ett par gånger med Fo3, det tar några månader att återhämta sig och sedan upprepa hela grejen.

Några idéer på hur jag ska komma runt detta och få lust att spela igen? För jag älskar både trean och NV, bara att motivationen till att spela försvinner nu..

Spela det inte som ett spel, rollspela det istället? Det ska jag göra med Fallout 3 den dagen jag köper en ny PC .

EDIT: Woho, 100 inlägg! Det tog sin tid .
Citera
2012-04-07, 19:41
Medlem
-ELF-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Vad har du för grafikkort? Jag spelade det utan problem på en Core 2 Duo...
XFX Radeon HD 5870 850MHz

Men saken är ju den att kortet inte verkar jobba något speciellt. Finns andra spel som är nyare med mer grafik och skit som jag maxar och där kortet nästan håller på att brinna upp . Fast de kanske använder någon gammal teknik i FNV som kortet inte stödjer och det får då skötas på ett mycket sämre och slöare sätt?
Citera
2012-04-07, 19:43
Moderator
Arne.Ankas avatar
Sitter också med 5870 och de flöt på rätt bra för mig, med i5 2500 på 3.3ghz.
Citera
2012-04-07, 19:44
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -ELF-
XFX Radeon HD 5870 850MHz

Men saken är ju den att kortet inte verkar jobba något speciellt. Finns andra spel som är nyare med mer grafik och skit som jag maxar och där kortet nästan håller på att brinna upp . Fast de kanske använder någon gammal teknik i FNV som kortet inte stödjer och det får då skötas på ett mycket sämre och slöare sätt?

Du borde kunna maxa spelet med det.
Citera
2012-04-07, 20:01
Medlem
-ELF-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Du borde kunna maxa spelet med det.
Mm, tycker det som sagt. Men det säger ju rätt så mycket om spelet när några grafiska inställningar inte gör någon skillnad på varken grafisk kvalité eller prestandan i spelet.

Hade förresten inte några sådana här problem i F3. Då hade jag HD4890 istället och hade prollen nere på 3GHz.
Citera
2012-04-07, 20:16
Medlem
HappyHours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Gå ut i köket och hämta stekpannan, slå dig själv hårt i huvudet, upprepa tills minnesförlusten är total sen kan du spela fallout igen.
Hoppas ett FEV-objekt analknullar dig.

Den som sa tipset om rollspel, tack, jag ska ta och starta om och försöka mig på detta! Blir förmodligen att köra som halvt-ondskefull, brukar alltid köra som god..
Citera
2012-04-07, 20:23
Medlem
-ELF-s avatar
Citat:
Hoppas ett FEV-objekt analknullar dig.

Den som sa tipset om rollspel, tack, jag ska ta och starta om och försöka mig på detta! Blir förmodligen att köra som halvt-ondskefull, brukar alltid köra som god..
Död åt NCR
Citera
2012-04-07, 21:38
Medlem
HappyHours avatar
Citat:
Död åt NCR
Håller fullständigt med!
Citera
2012-04-08, 09:02
Medlem
ChristerNs avatar
Citat:
Mm, tycker det som sagt. Men det säger ju rätt så mycket om spelet när några grafiska inställningar inte gör någon skillnad på varken grafisk kvalité eller prestandan i spelet.

Hade förresten inte några sådana här problem i F3. Då hade jag HD4890 istället och hade prollen nere på 3GHz.

Detta hjälper nog inte dig, men kan nämnas.
Jag har NVIDIA-grafik-kort. (Geforce 9800 GT).
Då jag ställde om till att tvinga grafikortet att köra PhysX, så gick det något snabbare. (Annars kör prollen det.
Man kan även tvinga "Trådad optimering", då skall man fördela arbetet på flera processorer bättre??
Men jag märkte inget på min.

Det gick lite snabbare efter ominstallation.
Men det laggar lite för mig, då jag kör i energisparläge. (Annars blå-chrascher av för varm dålig CPU.)

Christer
Citera
2012-04-08, 11:55
Medlem
Dalarans avatar
Citat:

Ominstallerade spelet för ett par dagar sedan och undrar om du har några tips på bra questhubs? Är klar med de lite större ställena som Freeside och The Strip. Vet inte vart jag ska dra nu för att levla upp lite för att varva alla DLC:n igen, funderar på Bitter Springs, där finns det väl iallfall hyggligt med uppdrag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in