2013-05-19, 13:01
Medlem
Nyutgåvan av Gabrielle Wittkops "Nekrofilen", som utkom på Vertigo tidigare i år. Mycket underhållande.
Citera
2013-05-20, 19:50
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maslennikov
Nyutgåvan av Gabrielle Wittkops "Nekrofilen", som utkom på Vertigo tidigare i år. Mycket underhållande.

En av mina favoritböcker, mycket bra!
Citera
2013-05-20, 20:42
Medlem
primeval.forests avatar
Just nu läser jag Night watch av Terry Pratchett, riktigt bra faktiskt. Något mörkare än hans andra DW böcker jag läst.
Citera
2013-05-20, 21:50
Medlem
ToMegaTherions avatar
Idioten av Fjodor
Citera
2013-05-21, 02:00
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av primeval.forest
Just nu läser jag Night watch av Terry Pratchett, riktigt bra faktiskt. Något mörkare än hans andra DW böcker jag läst.

Låter väldigt intressant.

Läst i stort sätt hela DW serien men tyckt de varit lite väl "lalliga"
Gillar dock berättarstilen.
Måste prova, tack för tips.

Mvh/Gnomegirl
Citera
2013-05-21, 04:04
Medlem
saftad_burks avatar
Vattnet under broarna av Henrik Johansson samt Can life prevail? av Pentti Linkola och Familjen Medici av Erik Falk.
Första är en novellsamling det går att läsa mer om här: https://www.flashback.org/t1435500
Andra är en samling artiklar i miljö- och samhällsfrågor. Linkola är lika radikal som han är underhållande och insiktsfull. Rekommenderas!
Familjen Medici är en tunn liten bok om släkten Medici, hur de tog sig till makten, hur Florens var innan dem, under dem, efter dem. Intressant och läsvärd, men det finns förmodligen långt bättre böcker om dem.
Citera
2013-05-21, 14:51
Medlem
Moon The Loons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Han är riktigt bra när han kommer in i ett flyt och prosan bara böljar.

Han är ju det!
Dock var den senaste boken (Handelsmän och partisaner) allt annat än just det. Prosan var kort, nästan avhuggen samt mer stram. Inget fel med det men det var ingenting jag hade förväntat mig av Klas Östergren efter att ha läst några av hans andra böcker.

Nu ska jag hursomhelst läsa Skuggan av Stieg Trenter. Har inte läst denne författare på minst 20 år så jag vet inte riktigt hur bra denna bok kommer att hålla ihop, vi får väl se.
Citera
2013-05-23, 18:05
Medlem
pimmetjes avatar
Jag började nyligen med Red Dragon av Thomas Harris, det är min "åka till jobbet"-bok. Blev så sugen på att läsa böckerna efter att ha kollat på Hannibal (tv-serien) så därför började jag med den.Har inte sett varken Red Dragon eller Manhunter så hela historien är helt ny för mig vilket är kul. Gillar boken och tänker antagligen fortsätta med Silence of the Lambs när jag är klar!
Citera
2013-05-23, 23:49
Medlem
Northwest-Passages avatar
Stål av Silvia Avallone är det som gäller just nu.
Citera
2013-05-24, 00:29
Medlem
primeval.forests avatar
Nu blev det Röda rummet av August Strindberg, vi får väl se hur det går...
Citera
2013-05-24, 02:05
Medlem
Marie Cardinal: Orden som Befriar. Har läst 30 sidor och den är helt makalös än så länge! Inte illa för att vara inledningen...

Den handlar om en psykiskt sjuk kvinna som går igenom psykoanalys. I den följer man alla hennes tankar, tolkningar och upplevelser för stunden. Gripande.
Senast redigerad av Sipofa 2013-05-24 kl. 02:09.
Citera
2013-05-24, 09:43
Medlem
Tichý, Andrzej - Omsorgen

20 s. in i den. Betydligt mer avskalad än "Sex liter luft" och "Fält". Ett mer tilltalande och direkt språk; en vandring ut genom personer och tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in