2010-06-03, 20:39
Medlem
VonKnorrhanes avatar
Henning Mankell Kinesen. (är på kap. 27)
Citera
2010-06-03, 21:43
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonKnorrhane

Vad tycker du om den så här långt?
Citera
2010-06-04, 01:28
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Andra delen av Tjänstekvinnanas son. Första delen var fantastisk och det verkar den andra delen vara också!
Citera
2010-06-04, 19:22
Medlem
loafmasters avatar
Läser Ett land i gryningen av Dennis Lehane. Hade glömt bort att jag hade den boken kvar. Gissa om jag hoppade av glädje när jag fann den helt oläst längst in bakom massa andra böcker? Drygt 200 sidor in och än så länge är den fantastisk. Men vad annat kan man vänta sig när det handlar om Lehane?
Citera
2010-06-04, 19:24
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Läser Ett land i gryningen av Dennis Lehane. Hade glömt bort att jag hade den boken kvar. Gissa om jag hoppade av glädje när jag fann den helt oläst längst in bakom massa andra böcker? Drygt 200 sidor in och än så länge är den fantastisk. Men vad annat kan man vänta sig när det handlar om Lehane?

Kul att du tycker om den och vore kul om du kunde lämna ett avtryck om vad du gillade boken då du är färdig. Har den själv oläst hemma, har inte kommit underfund med att ta itu med den...
Citera
2010-06-04, 19:27
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Kul att du tycker om den och vore kul om du kunde lämna ett avtryck om vad du gillade boken då du är färdig. Har den själv oläst hemma, har inte kommit underfund med att ta itu med den...

Självklart ska jag göra det.
Citera
2010-06-05, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VonKnorrhane
Köpte och gav bort den i present för några veckor sedan.

Efter en härlig, mysig förmiddag med mina barnbarn, ska jag strax fortsätta min sträckläsning av min spännande deckare "Tre sekunder" av Roslund & Hellström (2009) som jag fick i present av mina barnbarn förra helgen (jag som sagt att jag inte ville ha något, förutom att barnen m fam skulle komma till mig på middag... men denna deckare är fantastiskt bra, jag kan knappt lägga från mig den när jag lagar mat och äter etc) Roslund & Hellström har även skrivit "Odjuret" (2004), "Box 21" (2005), "Edvard Finnigans upprättelse" (2006) och "Flickan under gatan" (2007). De kommer jag nog att låna på biblioteket. Efter att ha lånat och läst John Steinbecks underbara böcker har jag ej hunnit läsa så mycket, har endast lånat och läst "Rapsbaggarna" av Karin Brunk Holmqvist (2005) och "Intimus" (2010) av Jan Arnald.)
Citera
2010-06-05, 13:11
Medlem
Dr.Glass avatar
Jobbar med en analys av Harlan Ellisons I Have No Mouth & I Must Scream och läser därför den novellen om och om och om och om och om och om och om igen. Sommaren kommer garanterat att offras på dennes fiktions altare.
Citera
2010-06-05, 13:32
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Glas
Jobbar med en analys av Harlan Ellisons I Have No Mouth & I Must Scream och läser därför den novellen om och om och om och om och om och om och om igen. Sommaren kommer garanterat att offras på dennes fiktions altare.

Är novellen lika bra som titeln?
Citera
2010-06-05, 13:35
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tankar
Köpte och gav bort den i present för några veckor sedan.

Efter en härlig, mysig förmiddag med mina barnbarn, ska jag strax fortsätta min sträckläsning av min spännande deckare "Tre sekunder" av Roslund & Hellström (2009) som jag fick i present av mina barnbarn förra helgen (jag som sagt att jag inte ville ha något, förutom att barnen m fam skulle komma till mig på middag... men denna deckare är fantastiskt bra, jag kan knappt lägga från mig den när jag lagar mat och äter etc) Roslund & Hellström har även skrivit "Odjuret" (2004), "Box 21" (2005), "Edvard Finnigans upprättelse" (2006) och "Flickan under gatan" (2007). De kommer jag nog att låna på biblioteket.

Vill också slå ett slag för Roslund & Hellström som är bortsett ifrån den bästa svenska författarduon på mycket länge också skriver förbannat välskrivna och mångbottnade historier. De får alltid in en bra kombination utav mörker, svärta och polisiärt arbete samtidigt böckerna ger i mången fall en enorm klump i halsen. Finns passager i Odjuret som jag hade väldigt svårt att ta mig igenom, men vilken jävla bok å andra sidan.
Citera
2010-06-05, 14:52
Medlem
Dr.Glass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Är novellen lika bra som titeln?

Absolut! 14 sidor terror... Det är som Ellison själv skriver: en "assault". En berättelse som, när man läser den en andra gång(eller i mitt fall för tionde gången), tappar 90% av sin effektivitet. Det är novellernas version av "Bu!". Otroligt.

Den ska tydligen vara baserad på en tavla med samma namn som hans vän målade. Skulle gärna ta en titt på den tavlan.
Citera
2010-06-05, 15:04
Medlem
19mathias90s avatar
Den hemliga historen av Donna Tartt.
Lite för mycket utfyllnad känns det som men annars en sjukt intressant bok. Är inne på sista kapitlet nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in