2013-03-12, 21:16
Medlem
pimmetjes avatar
Började med Vitlöksballaderna av Mo Yan i förra veckan. Oväntat lättläst.
Citera
2013-03-12, 22:41
Medlem
Shine_s avatar
Satte precis tänderna i Muren av Sartre. Gillar Äcklet så jag har relativt höga förväntingar.
Citera
2013-03-13, 20:09
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Köpte "En senil skalbagges dagbok" på bok akademin. La mig i soffan och började läsa lite grann. Helt plötsligt var jag inne på 102 sidor. Intressant bok & "rolig" läsning.
Citera
2013-03-14, 00:44
Avslutad
Just nu håller jag på att läsa "Flyga drake" av Khaled Hosseini. Hittills har jag läst till sidan 176, och jag är inte besviken- mycket bra och gripande bok än så länge.
Citera
2013-03-14, 07:09
Medlem
Läser just nu Leif G W Persson Mellan sommarens längtan och vinterns köld.

Vilken underbar titel! Men boken lever inte alls upp till den. Ganska seg och långtråkig. Tycker inte om krimmaren Waltins relation med sin assistent, hans snuskiga fantasier är motbjudande. Och sen Lars Martin Johansson (kommer inte håg hans titel) är också förfärligt intresserad av olika kvinnor. vad är det för spännande i det? Tacka vet jag Jarnebring. Lite smått förälskad i den mannen! Nej, skojar, men han är så äkta macho.

Läste nyss Gustavs grabb som var verkligt bra och intressant och Den döende detektiven - en höjdare.
Citera
2013-03-14, 10:01
Medlem
Kärlek i Europa av Birgitta Stenberg. Grym, självutlämnande och ytterst fascinerande.
Citera
2013-03-15, 15:40
Medlem
Kanelbutikerna av Bruno Schulz. Egensinniga och märkliga små "berättelser" som inte liknar något jag har läst tidigare. Språket är stundtals svårtillgängligt och omständligt med långa snåriga meningar, men också poetiskt, levande och "organiskt", så att det nästan växer ut ur sidorna. Schulz andra verk Sanatoriet Timglaset ingår också i den här utgåvan.
Citera
2013-03-15, 16:51
Medlem
petter eremitens avatar
Ola Wikander: Serafers drömmar. Normalt sett brukar jag inte läsa fantasy, men eftersom jag brukar följa hans blogg och har läst och uppskattat "I döda språks sällskap" var jag nyfiken på hur han skriver skönlitteratur. Än så länge har jag bara läst 50 sidor, men de ger mersmak.

Med Vänlig Hälsning

Petter Eremiten
Citera
2013-03-17, 20:41
Medlem
Egendomligs avatar
I dag har jag läst Min första krets av Olof Lagercrantz; har läst den tre gånger hittills, en favorit! Även påbörjat Machiavellis Fursten.
Citera
2013-03-17, 22:49
Medlem
tsews avatar
Georges Bernanos - Den våldtagna.
Citera
2013-03-18, 09:14
Medlem
Mikael Strömberg - Vätten

Debutboken från en lovande svensk författare inom skräck.
Jag har några sidor kvar och är mycket nöjd med boken.
Köpte hans andra bok nu på rean och hoppas att den är minst lika bra.
Citera
2013-03-18, 15:33
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shaftesbury
Kärlek i Europa av Birgitta Stenberg. Grym, självutlämnande och ytterst fascinerande.

Håller helt med! En stark berättelse. Läste den i somras i hängmattan i tron att det var en lagom liten "mellanbok". Vad fel jag hade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in