2012-11-13, 19:45
Medlem
wilmingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Nödgad att hålla med dig, den grottar ner sig för mycket i förbandsdetaljer och har inget av det där "personliga" som t.ex Antony Beevors böcker har (som f.ö är mina absoluta favoritböcker när det gäller WWII).
Precis. Jag är i och för sig intresserad av förbandsdetaljerna men man kan inte bara stapla upp dom på rad så där utan känsla.

Har börjat lite i Vårt förakt för svaghet av Harald Oftstad. En mer djuplodande analys av den nazistiska ideologin. Rekommenderas till dom som vill läsa om andra världskriget på överkursnivå.
Citera
2012-11-13, 23:13
Medlem
wilmingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Nyår av Stig Larsson, inte läst den sedan gymnasietiden så det passar nu då han är högaktuell.
En av mina allra högst hållna favoritböcker. Autisterna tyckte jag däremot var helt oläslig.
Citera
2012-11-14, 13:34
Medlem
Har en trög start med Ian McEwans Sweet Tooth. Hoppas på bättring.
Citera
2012-11-14, 15:00
Medlem
Måste medge att jag inte läste ut Strändernas svall av E Johnsson. En prosa version av Odysséen och äventyrsromaner lämnar mig kall. Jag kom till hälften och insåg att det finns så många andra böcker jag vill läsa.

Blev som sagt Stig Larssons Komedin I istället. Gillar den redan.
Citera
2012-11-14, 16:14
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wilmington
En av mina allra högst hållna favoritböcker. Autisterna tyckte jag däremot var helt oläslig.

Även en av mina favoritböcker, jag läste visserligen om Autisterna häromveckan men gav inget större intryck precis som första gången. Komedin 1 läste jag någon gång i gymnasiet men minns däremot inte så mycket om den, förutom en del explicita moment, ungefär som det i Nyår där Kenneth är med sin dotter på toaletten.
Citera
2012-11-14, 16:24
Medlem
Angeliques avatar
Det känns konstigt att vakna i sin egen säng av Sophie Adolfsson

Än så länge verkar den mycket lovande, det känns betryggande att svenska förlag fortfarande vågar släppa sådana här egensinniga böcker och inte bara bästsäljande deckare för livströtta Amelia-läsare.
Citera
2012-11-14, 17:01
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Läser just nu Metro 2034 efter att ha läst ut Metro 2033. Vet inte riktigt hur jag ska se på böckerna, sådär "lagom" att läsa och en lagom story att följa, men inget mer än så. Förstår inte varför dessa två böcker är så hyllade.
Citera
2012-11-14, 20:32
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
Förstår inte varför dessa två böcker är så hyllade.

Dussinböcker som dessa och en massa annat blir ju läst och hyllat av en liten pöbel som är ovana med att läsa skönlitteratur, därav fungerar dessa lättlästa alster för folk.
Citera
2012-11-17, 00:08
Medlem
Rakiis avatar
Läste färdigt Min kamp av Knausgård tidigare idag och ska börja med tvåan innan läggdags.
Citera
2012-11-17, 00:17
Medlem
Sibiricas avatar
Läser The Colour of Magic av Pratchett och Ondskans Blommor av Baudelaire just nu. (Och Nervous Conditions av Tsitsi Dangarembga, men det är för skolan och jag har inte gjort mer än skumläst ett par sidor än.)

The Colour of Magic tycker jag hittills är rolig, lagom lättsmält och ett bra argument till varför jag borde läsa mer fantasy. Ondskans Blommor är stundtals guddomlig.
Senast redigerad av Sibirica 2012-11-17 kl. 00:19.
Citera
2012-11-17, 05:41
Bannlyst
Jag läser svensk maffia. Riktigt skrämmande läsning faktiskt. Man kan bara föreställa sig hur mycket skit som sker bakom stängda dörrar.
Citera
2012-11-17, 09:55
Medlem
SiSeniors avatar
Fladdermusmannen av Jo Nesbø är jag inne på nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in