2012-11-17, 14:16
Medlem
Ålens avatar
Läser om långnovellen N. av Stephen King. Något av det bästa han skrivit och finns i samlingen Strax efter solnedgången som i övrigt är full av mestadels relativt ointressanta berättelser. Huvudpersonens upplevelser på Ackermanns äng påminner ruskigt mycket om en dröm jag hade när jag låg i influensa som tolvåring.
Citera
2012-11-17, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Fladdermusmannen av Jo Nesbø är jag inne på nu.

Nesbö är bra, även om vissa här verkar ha en överdrivet negativ syn på deckare.

Dock tycker jag att fladdermusmannen är den sämsta boken i serien av dem jag läst. Är inne på snömannen nu och den är nog den bästa som jag läst. Böckerna blir i mitt tycke bättre och bättre ju längre in i serien man kommer.
Citera
2012-11-17, 21:12
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arsenalistaa
Nesbö är bra, även om vissa här verkar ha en överdrivet negativ syn på deckare.

Dock tycker jag att fladdermusmannen är den sämsta boken i serien av dem jag läst. Är inne på snömannen nu och den är nog den bästa som jag läst. Böckerna blir i mitt tycke bättre och bättre ju längre in i serien man kommer.

Kommit en bra bit in i boken och kan säga att jag gillar sättet han skriver på. Om detta skulle vara sämsta boken i serien kommer framtiden bli bra
Citera
2012-11-17, 21:34
Medlem
skratchas avatar
Har just börjat läsa The Beach av Alex Garland. Jag såg filmen för några år sedan och fick reda på att det finns en bok för några veckor sedan. Tycker att boken är riktigt bra, men har inte läst så mycket ännu.
Citera
2012-11-17, 21:46
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Kommit en bra bit in i boken och kan säga att jag gillar sättet han skriver på. Om detta skulle vara sämsta boken i serien kommer framtiden bli bra

Norrmannen skriver underhållande deckare men hans prosa är fortfarande synonym med dussinlitteratur om du frågar mig, inget direkt elegant i hans skrivsätt enligt mig.
Citera
2012-11-17, 23:02
Medlem
JJ233s avatar
Har börjat läsa Brott och Straff. Hittills har den varit bra om än lite väl mycket "onödig text" för min smak. Lite svårt att hänga med i alla ryska namn också. Får ibland bläddra tillbaks för att jag ska komma på vem personen jag läser om egentligen är. Har bara läst 150-200 sidor än så hoppas jag kommer in mer.
Citera
2012-11-17, 23:14
Medlem
RoaldDahls avatar
"Förverkliga din bokdröm" av Kristina Svensson & Joanna Björkqvist

Rätt bra. Tar dock inte upp något om utgivning i andra länder än Sverige,
vilket jag är mest intresserad av.

Väldigt känslobeskrivande bok, berättar om vad olika författare känner
när de ser sin nytryckta bok m.m.

Betyg: 83% / 100%.
Citera
2012-11-17, 23:22
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JJ233
Har börjat läsa Brott och Straff. Hittills har den varit bra om än lite väl mycket "onödig text" för min smak. Lite svårt att hänga med i alla ryska namn också. Får ibland bläddra tillbaks för att jag ska komma på vem personen jag läser om egentligen är. Har bara läst 150-200 sidor än så hoppas jag kommer in mer.

Det är klart en av mina största läsupplevelser och förhoppningsvis blir den det för dig med. Just namnen kan vara jobbiga till en början men man vänjer sig efter ett tag och hamnar i ett flow som kan efterliknas med trans, sidorna bara sveper förbi en.
Citera
2012-11-19, 00:34
Medlem
Luismis avatar
Naiv. Super. av Erlend Loe. Har kommit drygt halvvägs och tycker att den är rätt charmig, om än inte så djup kanske. Men på en lagom ansträngande nivå just nu
Citera
2012-11-19, 13:49
Medlem
petter eremitens avatar
Franz Werfel: "En småborgares död". En tragisk berättelse om en 64-årig lagerföreståndare och hans fru i Wien på 1920-talet. Hans anställning är bara på halvtid. De har svårt att få pengarna att räcka och lever ett trist liv tillsammans med fruns syster och makarnas vuxne son.

Med Vänlig Hälsning

Petter Eremiten
Citera
2012-11-19, 13:58
Medlem
Rakiis avatar
Ska börja på Min kamp 3 snart som jag köpte tidigare idag.
Citera
2012-11-19, 18:17
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ska börja på Min kamp 3 snart som jag köpte tidigare idag.

Nice. Själv håller jag på med tvåan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in