2009-07-06, 23:40
Medlem
Sam.Bogas avatar
läser ingenting just nu men är bra sugen på att lyssna på p1s sommar pratare
och köpa mig shcantaram,och bara koppla Av....
samzon
Citera
2009-07-07, 02:14
Medlem
Läste just klart Gängkrig 145, rekommenderar den starkt till alla er som har läst och gillade de tidigare böckerna: Snabba Cash (bok 1) och Aldrig fucka upp (bok 2).

Att tänka på:
Det går att läsa böckerna i oordning men för att förstå hela helheten så bör man läsa den första först och så vidare.
Gängkrig 145 är gjord som en serie, alltså textad och ritad och inte alls gjord på samma sätt som de tidigare böckerna, men det är samma handling och en del personer från de tidigare böckerna.

Waluigi
Citera
2009-07-07, 02:17
Medlem
Arslens avatar
Påbörjade "Och världen skälvde" (Atlas Shrugged) av Ayn Rand igår, har kommit ca 150 sidor. Gillar den såhär långt,
Citera
2009-07-07, 02:23
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arslen
Påbörjade "Och världen skälvde" (Atlas Shrugged) av Ayn Rand igår, har kommit ca 150 sidor. Gillar den såhär långt,
Jag är lite bitter över att mitt ex av Atlas Shrugged, tillsammans med i stort sett alla andra böcker jag äger, ligger i en flyttlåda 100 mil härifrån. Annars hade jag också läst den nu.

Själv är jag fortfarande inne på Häggs Välfärdsåren. Jag gillar den skarpt eftersom den utöver det politiska även tar upp teman som film, musik och hur skolan fungerade. Och mycket mer.
Citera
2009-07-07, 09:39
Medlem
dumburkens avatar
Berättelse om de viktigaste av Zamjatin är snart klar, sedan väntar Öken av le Clézio och Bröderna Karamazov samt I vindens skugga som alla ska läsas på en strand i medelhavet
Citera
2009-07-07, 09:43
Medlem
Har precis börjat på JMG le Clezio, Öken. Verkar lovande. Har inte läst honom tidigare.
Citera
2009-07-07, 17:17
Medlem
ironmaidengeeks avatar
The Big Sleep av Raymond Chandler. Så jävla skönt skriven!
Citera
2009-07-07, 17:47
Medlem
Giorgis avatar
Har precis börjat på The Foundation av Asimov, har höga förväntningar
Citera
2009-07-07, 20:05
Medlem
Aquabots avatar
The Story of B av Daniel Quinn, började på denna för några år sedan, innan jag "började läsa" men tog mig bara halvvägs. Nu tänkte jag att jag skulle ta och läsa igenom hela då en annan av Quinns böcker, Ishmael, hör till mina absoluta favoriter.
Citera
2009-07-07, 21:16
Medlem
Rakiis avatar
Villospår av Henning Mankell tills jag får hem min beställning ifrån Adlibris. Betydligt bättre än vad Hundarna i Riga var hittills och gillade verkligen filmatiseringen ifrån BBC där Kenneth Branaghan spelade Kurt Wallander.
Citera
2009-07-07, 21:56
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Villospår av Henning Mankell tills jag får hem min beställning ifrån Adlibris. Betydligt bättre än vad Hundarna i Riga var hittills och gillade verkligen filmatiseringen ifrån BBC där Kenneth Branaghan spelade Kurt Wallander.
Vad har du beställt?
Citera
2009-07-07, 22:01
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Vad har du beställt?

Lite sommarläsning i form av Dean Koontz (några tidiga böcker) och sen Den som vässar vargens tänder av Carina Rydberg för 9:-, har varit sugen på att läsa lite mer skräck på sistone emellan alla kioskdeckare och så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in