2011-09-03, 23:20
  #6985
Medlem
litteraturfantasts avatar
Sådär, så var Hotell new hampshire utläst:


Tack, Rakii för det tipset, om inte så hade jag med stor sannolikhet inte läst Irving igen. Nu kanske man t.o.m. vågar ge sig på ett omtag med Garp så småningom.
Citera
2011-09-04, 00:08
  #6986
Medlem
litteraturfantasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litteraturfantast
Under jord av Delillo

Tar upp dennna igen på vinst och förlust.
Citera
2011-09-04, 00:24
  #6987
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litteraturfantast
Sådär, så var Hotell new hampshire utläst:


Tack, Rakii för det tipset, om inte så hade jag med stor sannolikhet inte läst Irving igen. Nu kanske man t.o.m. vågar ge sig på ett omtag med Garp så småningom.

Roligt att du uppskattade boken, fick faktiskt nys om den själv här på Flashback i någon äldre tråd. Nu finns det ju en förhållandevis god chans att du kommer att tycka om Garp och hans värld. På tal om John Irving ska jag nog ta mig an Ciderhusreglerna som legat på hyllan i ett antal år, men glömmer alltid bort att prioritera den.
Citera
2011-09-04, 00:34
  #6988
Medlem
Solzjenitsyn's Den första kretsen, är ungefär 140 sidor in i boken och den blir bara bättre och bättre. Ruskigt bra, trovärdig och spännande än så länge även om den tenderar att bli lite tunggrodd emellanåt.
Citera
2011-09-04, 00:36
  #6989
Medlem
litteraturfantasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litteraturfantast
Sådär, så var Hotell new hampshire utläst:


Tack, Rakii för det tipset, om inte så hade jag med stor sannolikhet inte läst Irving igen. Nu kanske man t.o.m. vågar ge sig på ett omtag med Garp så småningom.


Får lov att korrigera mig också. Det skulle vara:
Citera
2011-09-04, 00:47
  #6990
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litteraturfantast
Får lov att korrigera mig också. Det skulle vara:

Min favoritkaraktär är nog överlag Freud, han var fruktansvärt rolig och skrattade högt då jag läste boken åt hans bravader.
Citera
2011-09-04, 00:59
  #6991
Medlem
Shut up donnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litteraturfantast
Sådär, så var Hotell new hampshire utläst:


Tack, Rakii för det tipset, om inte så hade jag med stor sannolikhet inte läst Irving igen. Nu kanske man t.o.m. vågar ge sig på ett omtag med Garp så småningom.

Jag har läst det mesta av Irving och skulle nog säga att A Prayer For Owen Meany är hans vassaste verk till dags dato, i konkurrens med boken du nyss läste.


OnT: Läser nu Nyår av Stig Larsson. Jag har velat läsa Stig länge, men det har av någon anledning aldrig blivit av. Hoppas på kanonläsning!
Citera
2011-09-04, 01:41
  #6992
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shut up donnie
OnT: Läser nu Nyår av Stig Larsson. Jag har velat läsa Stig länge, men det har av någon anledning aldrig blivit av. Hoppas på kanonläsning!

Det ÄR verkligen kanonläsning!
Citera
2011-09-04, 03:01
  #6993
Medlem
litteraturfantasts avatar
Plåster av Östergren
Citera
2011-09-04, 03:11
  #6994
Medlem
zBr9s avatar
Läste ut Ulf Lundell - En varg söker sin flock, och påbörjade Ayn Rand - Atlas Shrugged efteråt. Lär nog ta en stund att läsa ut kan jag tänka.
Citera
2011-09-04, 03:40
  #6995
Medlem
Just nu halvläser jag en bok av Enid Blyton's fem-böcker. Mycket spännande!
Citera
2011-09-04, 04:09
  #6996
Bannlyst
Nyss börjat läsa bibeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in