Fina 100 första sidor, sen tycker jag den gick på lite slentrian tills dom kom till sitt "tredje" hotell i Österrike, då satt den fart igen. Bra, trivsam och rolig bok!
Tack, Rakii för det tipset, om inte så hade jag med stor sannolikhet inte läst Irving igen. Nu kanske man t.o.m. vågar ge sig på ett omtag med Garp så småningom.
Fina 100 första sidor, sen tycker jag den gick på lite slentrian tills dom kom till sitt "tredje" hotell i Österrike, då satt den fart igen. Bra, trivsam och rolig bok!
Tack, Rakii för det tipset, om inte så hade jag med stor sannolikhet inte läst Irving igen. Nu kanske man t.o.m. vågar ge sig på ett omtag med Garp så småningom.
Roligt att du uppskattade boken, fick faktiskt nys om den själv här på Flashback i någon äldre tråd. Nu finns det ju en förhållandevis god chans att du kommer att tycka om Garp och hans värld. På tal om John Irving ska jag nog ta mig an Ciderhusreglerna som legat på hyllan i ett antal år, men glömmer alltid bort att prioritera den.
Solzjenitsyn's Den första kretsen, är ungefär 140 sidor in i boken och den blir bara bättre och bättre. Ruskigt bra, trovärdig och spännande än så länge även om den tenderar att bli lite tunggrodd emellanåt.
Fina 100 första sidor, sen tycker jag den gick på lite slentrian tills dom kom till sitt "tredje" hotell i Österrike, då satt den fart igen. Bra, trivsam och rolig bok!
Tack, Rakii för det tipset, om inte så hade jag med stor sannolikhet inte läst Irving igen. Nu kanske man t.o.m. vågar ge sig på ett omtag med Garp så småningom.
Får lov att korrigera mig också. Det skulle vara:
2:andra hotellet i ordningen givetvis. Gillade Lilly och Egg skarpt förresten, underbart mysiga karaktärer.
Fina 100 första sidor, sen tycker jag den gick på lite slentrian tills dom kom till sitt "tredje" hotell i Österrike, då satt den fart igen. Bra, trivsam och rolig bok!
Tack, Rakii för det tipset, om inte så hade jag med stor sannolikhet inte läst Irving igen. Nu kanske man t.o.m. vågar ge sig på ett omtag med Garp så småningom.
Jag har läst det mesta av Irving och skulle nog säga att A Prayer For Owen Meany är hans vassaste verk till dags dato, i konkurrens med boken du nyss läste.
OnT: Läser nu Nyår av Stig Larsson. Jag har velat läsa Stig länge, men det har av någon anledning aldrig blivit av. Hoppas på kanonläsning!