2010-09-20, 09:33
Medlem
BillTheButchers avatar
"Red Light Nights, Bangkok Daze" av William Sparrow.
Citera
2010-09-20, 11:11
Medlem
Mark Twain - the Adventures of Tom Sawyer.
Citera
2010-09-21, 08:32
Medlem
DenGladeDanskens avatar
Den femte dagen av Frank Schätzing. Börjar bra!
Citera
2010-09-21, 16:16
Medlem
Pappsengubbens avatar
"Dö inte förrän din död" av Jevgeni Jevtusjenko

Den bästa bok jag läst på länge. Ger en öm och humoristisk bild av Ryssen. Rekommenderas varmt för er som läst ganska mycket innan.
Citera
2010-09-21, 22:24
Medlem
Från det ena till det andra. Tom Sawyer avverkades tämligen hastigt, och eftersom omväxling förnöjer är det dags för något helt annat, nämligen Brent Weeks the Black Prism.
Citera
2010-09-22, 17:26
Medlem
Vattenspanns avatar
On Holiday av Orvar Löfgren

Beskriver på ett utförligt sätt resandets historia och hur utvecklingen då hänger ihop med den utveckling vi ser idag. Tar upp i stort sett alla aspekter som är intressanta, allt från hur resandet i sig förändrats, både mentalt och teknologiskt till hur man beskrev resandet då och nu. Lättläst och intressant med bra upplägg.

Contemporary Tourism - An International Approach av Cooper och Hall

lite småseg bok om hur den moderna turismen fungerar. Flera olika aspekter tas upp, bland annat den moderne turisten, den moderna destinationen och så vidare. Ganska lätt att förstå men torrt skriven. Något som lättas upp lite grann med olika diagram och andra figurer.

Den senare är kurslitteratur medan den förra läses av eget intresse.
Citera
2010-09-22, 18:05
Medlem
warums avatar
Huset vid vägens slut är spännande
Citera
2010-09-22, 19:56
Medlem
Mortons avatar
Jag läser Guillous Tempelriddaren, andra delen i Arntrilogin. Jag tycker att den är förvånansvärt bra, faktiskt. Välskriven och underhållande.
Citera
2010-09-22, 20:26
Medlem
Spectacoloss avatar
malte laurids brigge, decamerone och venclovas dikter.
Citera
2010-09-22, 23:24
Medlem
Tölps avatar
Lord of the Flies - william Golding

Gammal skolbok jag skulle läst i Engelska A. Läste den aldrig och glömde sedan lämna tillbaka den efter kursens slut. Kanske dimper ner ett argt brev i brevlådan någon gång i framtiden Eller får en påhälsning av den svenske "Mr Bookman"
Citera
2010-09-23, 16:47
Medlem
Samwises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Den håller jag också på med. Jag påbörjade den för rätt länge sen, tröttnade lite, men har tagit upp den igen.

Vad tycker du?

Sent svar men jag tycker den är underbar, verkligen fantastiskt.
Själv?
Citera
2010-09-24, 00:13
Medlem
inb4modss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tölp
Lord of the Flies - william Golding

Gammal skolbok jag skulle läst i Engelska A. Läste den aldrig och glömde sedan lämna tillbaka den efter kursens slut. Kanske dimper ner ett argt brev i brevlådan någon gång i framtiden Eller får en påhälsning av den svenske "Mr Bookman"
Den är väl helt ok om jag inte minns fel?

Det påminner mig om när vi halvt länsade några bokhyllor sista veckan på gymnasiet. Snodde med mig några antologier och ett ex av Oddyséen

Jag läser Saul Bellow - Herzog och JMG le Clézio - Terra Amata parallellt just nu. Saul Bellow har ett underbart flöde i sitt språk, och le Clézio imponerar i sitt tankeflöde. Terra Amata är imponerande skriven: alla ord, meningar, stycken och kapitel flyter ihop till en enda helhet, som ett enda medvetande. Som när man är hög ungefär. Det krävs stor skicklighet att skriva såhär bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in