2011-02-11, 17:40
  #5773
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av roader
Låt oss diskutera Glamorama sen, skicka ett PM när du klar. Läste den för två år sedan och var den enda boken av hans jag riktigt svårt för.

Det är väl väldigt mycket bättre att diskutera i Bret Easton Ellis-tråden!

Jag vill också läsa.
Citera
2011-02-11, 19:39
  #5774
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donbistotovarr
Gökboet måste man ju läsa!

Den är väldigt olik filmen i många avseenden, då Kesey trippade ganska frekvent på LSD under den perioden.
Citera
2011-02-11, 19:42
  #5775
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Det är väl väldigt mycket bättre att diskutera i Bret Easton Ellis-tråden!

Jag vill också läsa.

Du vill läsa boken eller mina åsikter?
Citera
2011-02-11, 19:55
  #5776
Medlem
roaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Du vill läsa boken eller mina åsikter?

Mein lebensgefährtin, ser du inte att han bara rent voyeuristiskt vill ta del av våra esoteriska och något post-coital liknande diskussioner om B.E.E.
__________________
Senast redigerad av roader 2011-02-11 kl. 19:59.
Citera
2011-02-12, 04:07
  #5777
Medlem
spjuits avatar
"Den siste människan" av Mary Shelley. Jag har precis börjat så jag kan inte säga om den är bra än men den är ju hyllad så förmodligen är den det.
Citera
2011-02-12, 05:49
  #5778
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Den är väldigt olik filmen i många avseenden, då Kesey trippade ganska frekvent på LSD under den perioden.
Oh, visste inte det!
Citera
2011-02-12, 07:47
  #5779
Medlem
Svensk Maffia fortsättningen. Sämre än första men ändå läsvärd.
Citera
2011-02-12, 07:53
  #5780
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donbistotovarr
Oh, visste inte det!

Journalisten och tillika författaren Tom Wolfe beskriver ganska ingående om Kesey och hippierörelsen i San Franscisco under 60-talet i boken Trippen. Den kan jag rekommendera!
Citera
2011-02-12, 12:16
  #5781
Avslutad
Börjar på den tredje boken i serien Kejsaren, Svärdens Fält av Conn Iggulden ikväll. Har funnit de två tidigare verken ytterst underhållande och ser framemot ännu en.
Citera
2011-02-12, 12:21
  #5782
Medlem
Mindsts avatar
"Om en vinternatt en resande" av Italo Calvino
Citera
2011-02-12, 19:02
  #5783
Medlem
Dracula - Bram Stokers, och även den 4:de fristående Arn-boken från Guillou, Arvet efter Arn. Det är några av böckerna som ligger med hundöron och bokmärken på nattduksbordet.

Gillade Arn-triologin så ska bli spännande hur den gode Jan vill att Birgers livsöde ska bli.
Citera
2011-02-12, 19:13
  #5784
Bannlyst
Krönika om ett förebådat dödsfall - Garcia Marquez
Den svarta hunden - les Murray
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in