2009-05-25, 10:41
Medlem
SilverTips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Den har jag läst tre gånger och fattar fortfarande inte.

Då rekommenderar jag varmt Olof Lagercrantz underhållande bok "Färd med Mörkrets Hjärta". Lättläst och djuplodande på samma gång. Den kommer inte med några färdiga förklaringar, men stimulerar den egna tankeverksamheten.
Tag den hårt i handen och läs Conrad för fjärde gången
Citera
2009-05-25, 10:44
Medlem
Krellyans avatar
Har kommit in i slutskedet på The Ultimate Hitchhiker's Guide To The Galaxy nu, och är ungefär halvvägs in i Solong, And Thanks For All The Fish. Underbara böcker!
Citera
2009-05-25, 10:49
Medlem
PappaZs avatar
Har precis läst ut "Foucaults pendel" av Umberto Eco och det var en riktigt trevlig läsupplevelse. Den är ganska trögläst, men Eco uppvisar en bildning och en fantasi som är fantastisk. För er som tycker det är underhållande med ockultism, tempelriddare och historia är detta något att bita i.

Annars vill jag också rekommendera "Coraline" av Neil Gaiman. En "magisk realism"-saga för mellanvuxna barn. En fantastisk hyllning till Gaimans dotter.
Citera
2009-05-25, 14:44
Medlem
Ursas avatar
Jag läser en avhandling om svenska insatser i krigszoner samt Rousseaus Bekännelser.

Jäklar, det lät tungt

I pauserna tittar jag på Gilmore Girls och pruppar
Citera
2009-05-25, 14:46
Medlem
screWeds avatar
Min vän Leonard. Helt okej. Ettan betydligt bättre dock
Citera
2009-05-25, 17:06
Medlem
Mephistopheless avatar
Shalimar the Clown, min första av Rushdie.
Citera
2009-05-25, 17:17
Medlem
Har tagit mig knappt genom halva arto passalinas Harens år, hoppas att den har något att erbjuda i slutet.
Citera
2009-05-25, 19:34
Medlem
annzahs avatar
Blev klar med Fitzgerald i eftermiddags och är nu ungefär halvvägs igenom Pride and promiscuity:

http://www.amazon.co.uk/Pride-Promiscuity-Lost-Scenes-Austen/dp/1841954586

de bortglömda sexscenerna från Austens romaner. Rätt underhållande och snabbläst, men inget mästerverk direkt.

Efter denna ska jag nog läsa om The Virgin Suicides av Eugenides och sedan Hornbys The Complete Polysyllabic Spree.
Citera
2009-05-25, 20:56
Medlem
dumburkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mephistopheles
Shalimar the Clown, min första av Rushdie.
Hur är den? Har den liggande i bokhyllan men har inte läst den än.
Citera
2009-05-25, 21:28
Medlem
Läser Fågeln som vrider upp världen av Haruki Murakami

Har bara läst 100sidor, men jag tycker den är sämre än Kafka på stranden och Norwegian Wood än så länge. Språket känns lamt, fullspäckad med onödiga förklaringar och dåliga liknelser.

Men jag tänker absolut ge den en chans till, älskade hans andra böcker.
Citera
2009-05-25, 23:04
Medlem
AceInTheHoles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dille
Läser Fågeln som vrider upp världen av Haruki Murakami

Har bara läst 100sidor, men jag tycker den är sämre än Kafka på stranden och Norwegian Wood än så länge. Språket känns lamt, fullspäckad med onödiga förklaringar och dåliga liknelser.

Men jag tänker absolut ge den en chans till, älskade hans andra böcker.

Intressant, då även jag också läser Fågeln som vrider upp världen och tycker efter cirka 400 sidor att den är bättre än Kafka på stranden; jag antar det är en smaksak som så mycket annat

Har däremot inte läst Norweigan Wood, är den bra?
Citera
2009-05-26, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AceInTheHole
Intressant, då även jag också läser Fågeln som vrider upp världen och tycker efter cirka 400 sidor att den är bättre än Kafka på stranden; jag antar det är en smaksak som så mycket annat

Har däremot inte läst Norweigan Wood, är den bra?

Jag tyckte väldigt mycket om Norwegian Wood. Den är inte lika abstrakt och drömlik som Kafka och Fågeln, men den är minst lika läsvärd ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in