2009-06-08, 20:03
Medlem
AceInTheHoles avatar
Bengt Ohlssons Gregorius, som handlar om den välkända karaktären från Doktor Glas; Pastor Gregorius.

När jag köpte boken var jag väldigt kritiskt till att en modern författare börjar peta i Hjalmar Söderbergs mästerverk; men efter 150 sidor är jag mäkta imponerad.
Ohlsson får verkligen Gregorius att kännas mänsklig och ger mer djup åt karaktären och jag kommer förmodligen aldrig kunna läsa Doktor Glas igen utan att lida med Pastor Gregorius (som i sig är väldigt intressant då jag avskydde karaktären förut).

Jag rekommenderar den till alla Doktor Glas älskare!
Citera
2009-06-08, 20:11
Medlem
socialdists avatar
En nästan vanlig man av Buthler & Öhrlund det kortsagt en bra,underhållande och lagom brutal bok.
Citera
2009-06-08, 20:18
Medlem
dumburkens avatar
Har idag börjat läsa The leopard av di Lampedusa och vilken bok ser ut att bli en av årets största läsupplevelser för mig.
Citera
2009-06-09, 09:44
Medlem
reikos avatar
Freakonomics: A Rogue Economist Explores the Hidden Side of Everything av Steven Levitt och Stephen J. Dubner.

Mycket rolig bok
Citera
2009-06-09, 10:26
Medlem
Krappfiskarns avatar
Childes The Aryans, hittade en kopia från utgivningsåret 1926 när jag besökte loppis i Danmark. Kanske inte mest uppdaterade men en klassiker.
Citera
2009-06-09, 10:30
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Childes The Aryans, hittade en kopia från utgivningsåret 1926 när jag besökte loppis i Danmark. Kanske inte mest uppdaterade men en klassiker.

Du har en ofelbart god smak för vad man bör läsa, det måste man erkänna.
Tror jag har den volymen någonstans i osorterade bokhögar - möjligen missminner jag mig, och min gamla bekantskap med den härrör från ett bibliotekslån.
Citera
2009-06-09, 10:47
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Du har en ofelbart god smak för vad man bör läsa, det måste man erkänna.
Tror jag har den volymen någonstans i osorterade bokhögar - möjligen missminner jag mig, och min gamla bekantskap med den härrör från ett bibliotekslån.

Det finns flertalet av Childes verk jag anser att man ska ha läst. Även om mycket av hans arbete fick sig en törn när C-14-datering kom på 40-talet, ligger hans arbeten fortfarande grund för mycket av dagens arkeologi, varav hans myntande av "neolitisk revolution" är kanske en av de viktigaste för europeisk och västasiatisk förhistoria.
Citera
2009-06-09, 19:44
Medlem
Rakiis avatar
Fladdermusmannen av Jo Nesbø.
Citera
2009-06-10, 02:01
Medlem
Flickan som lekte med elden av Stieg Larsson.

Det går framåt sakta men säkert.
Citera
2009-06-10, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monachus
Flickan som lekte med elden av Stieg Larsson.

Det går framåt sakta men säkert.

Bra bok!
Jag läser just nu boken efter.

Luftslottet som sprängdes av Stieg Larsson
Citera
2009-06-10, 10:06
Medlem
K9Devils avatar
Ingen tar skit i de lättkränktas land, av David Eberhard, och
Människohamn, av J.A. Lindqvist
Citera
2009-06-10, 13:26
Medlem
Alkemisten av Paulo Coelho

Den känns ju nästan som något man "ska" ha läst.
Tycker dock den är lite seg om jag ska vara ärlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in