Läser för tillfället Invasion av Koontz och har kommit cirka 200 sidor in i boken än så länge. Gillar verkligen det jag läser, han är grymt duktig på att skapa kusliga atmosfärer.
Har blivit grymt intresserad av den här T.S. Eliot också, då hans verk och dikter figurerar i boken ganska så frekvent. Någon som kan rekommendera någon utgåva med honom som är värd att införskaffa?
Har blivit grymt intresserad av den här T.S. Eliot också, då hans verk och dikter figurerar i boken ganska så frekvent. Någon som kan rekommendera någon utgåva med honom som är värd att införskaffa?
Har blivit grymt intresserad av den här T.S. Eliot också, då hans verk och dikter figurerar i boken ganska så frekvent. Någon som kan rekommendera någon utgåva med honom som är värd att införskaffa?
Jag har någon upplaga med The Waste Land med texten i både svenska och engelska. Hittar den inte dock på ad libris, vilket är synd eftersom jag fick en skiva med där T.S. Eliot läser upp delar av verket. Måste säga att det är en upplevelse.
GrimFaust: Kanske finns det uppläsningar på nätet. Värt att kolla upp om du skulle få för dig att läsa The Waste Land.
Jag har någon upplaga med The Waste Land med texten i både svenska och engelska. Hittar den inte dock på ad libris, vilket är synd eftersom jag fick en skiva med där T.S. Eliot läser upp delar av verket. Måste säga att det är en upplevelse.
GrimFaust: Kanske finns det uppläsningar på nätet. Värt att kolla upp om du skulle få för dig att läsa The Waste Land.
Tänkte börja läsa Memoarer. Första delen av Bob Dylan parallellt med Fågeln som vrider upp världen av Murakami. Känns som att jag är för trött för Murakami just nu och då kan det vara skönt att varva med en biografi.
Tänkte börja läsa Memoarer. Första delen av Bob Dylan parallellt med Fågeln som vrider upp världen av Murakami. Känns som att jag är för trött för Murakami just nu och då kan det vara skönt att varva med en biografi.
Hah! Den boken har jag! Skriv om Fågeln som vrider upp världen är något bra.
Hah! Den boken har jag! Skriv om Fågeln som vrider upp världen är något bra.
Jag drog igenom en hel drös av Murakamis böcker i vintras och blev lite förälskad i hans skriftspråk, sambon tyckte de var lite för konstiga, jag tycker absolut att du ska läsa den och bilda dig en egen uppfattning.
Jag drog igenom en hel drös av Murakamis böcker i vintras och blev lite förälskad i hans skriftspråk, sambon tyckte de var lite för konstiga, jag tycker absolut att du ska läsa den och bilda dig en egen uppfattning.
På baksidan av boken så står det någonting om att han blandar dröm med verklighet, och det var det som gjorde att jag köpte den i julas.
Men det är inte bråttom med att läsa den; jag har så mycket annat att läsa. Det är skönt att bra författare aldrig tar slut, eller i alla fall att jag har har läst för få av dem. Dostojevskij. King. Koontz. Murakami m.fl.
Läste ut Invasion av Koontz igår. Var totalt inställd på att läsa ut den just igår, ingen aning varför, och när klockan slog kvart över fem på natten var jag klar.
Undertecknad vet inte riktigt vad han tycker om boken. Mycket i den var otroligt bra, stämnings-uppbyggnaden i början var grym men mot 2/3 av boken började den tappa rättså mycket kände jag. Något som fick mig att sucka av besvikelse var
de kapitel då de befinner sig i kyrkan och man sen får reda på att namnlös fara vilar under träplankorna. Denna fara bryter sig sedan upp ur källar-utrymmena och visar sig vara en gigantisk..... skalbagge?!
Ifall en entitet ur ett fjärran universums fauna & flora skulle befinna sig här på jorden så tror jag nog inte det är så sannolikt att denna liknar något ur vårt eget djur- och växtliv, faktiskt. Jag blev iallafall lite besviken där och boken förlorade en del av den "bra-het" som den uppnått fram tills dess. Slutet kändes också lite abrupt och tafatt, som om att hela denna armé utav utomjordingar helt plötsligt bara sket i att "farma" jorden och bestämde sig för att dra.
Annars var helheten av boken riktigt bra, och jag ser fram emot att få sätta tänderna i fler av denne mans bok någon dag i framtiden.
Nu blir det nog att varva John Ajvide Lindqvists"Hanteringen av Odöda" med Lovecraft-samlingen "The Call of Cthulhu and other weird stories".
__________________
Senast redigerad av GrimFaust 2010-03-04 kl. 10:10.