Citat:
Ursprungligen postat av cp-mongo
Då jag älskar Henry Millers böcker blev jag av en vän rekommenderad att också läsa Charles Bukowski. Jag köpte på mig några Bukowskipockets och startade i förra veckan upp med "Postverket". Har nu kommit strax över hundra sidor in i boken och känner mig tyvärr riktigt besviken.
Och gällande språket så vetifan om jag alls tycker om det. Antingen är det Bukowski eller så är boken dåligt översatt. Är ju van vid Millers färgstarka språk, hans sköna skämt och nattsvarta ironi, och i jämförelse gör Bukowski inget intryck alls på mig. Kanske hans övriga böcker faller mig bättre i smaken?
Läs någon annan bok av Bukowski.
Postverket är egentligen inte så lysande. Hela boken går ju egentligen ut på ur jävla mycket skit det är att jobba på posten. Första gången jag läste boken tyckte jag den var fullkomligt underbar, men sedan läste jag
Factotum och i jämförelse så känns
Postverket riktigt medioker. Så läs Factotum, känner du dig fortfarande besviken på Charles Bukowski så kanske han inte är din kopp thé helt enkelt. Andra böcker som du kan läsa är rimligtvis En snuskgubbes anteckningar, Min Oskuld & Pearl Harbor eller Badkarsmusik.
Läser för övrigt själv hans novellsamling
Märkta kort : 31 noveller just nu. Helt lysande!