2009-06-24, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tertep
Ja det är synd att de ska vara sådana lallare, man går ju och tänker på skiten hela dagarna. När skickade du in dina papper? Jag skickade mina den 11e juni (samma dag jag fick dem från skolan f.ö) och än har jag inte sett några spår av dem. Känns ju bra iaf att man inte är ensam kvar

Samma dag som jag skickade in mina! En ledtråd kanske,. haha, ja de känns ju bättre iaf !
Citera
2009-06-24, 15:58
Medlem
Elm0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socrates
Om du postar handlingarna redan i helgen så vågar jag sätta en dubbel-Daim på att de kommer hinna registreras och fylla sin funktion i urval 1.

Skickade in mina sena kompletteringar i söndags, står att dom mottogs på måndagen och nu är allt registrerat och klart, yay
Citera
2009-06-24, 16:16
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elm0
Skickade in mina sena kompletteringar i söndags, står att dom mottogs på måndagen och nu är allt registrerat och klart, yay

Skönt för dig!
Och för mig som riskerade en dubbel-Daim.

Lycka till med antagningen.
Citera
2009-06-24, 16:18
Medlem
Bäst att fråga ändå.

Det står "Bedömning pågår" och mitt snittbetyg och högskoleprovsresultat står bredvid de sökta kurserna. Är allt ok då?
Citera
2009-06-24, 16:38
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikeplektrum
Bäst att fråga ändå.

Det står "Bedömning pågår" och mitt snittbetyg och högskoleprovsresultat står bredvid de sökta kurserna. Är allt ok då?

Det låter alldeles utmärkt.
Citera
2009-06-24, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Någon mer som har sökt läkarutbildningen och fått något antagningsbesked eller dylikt? Hörde att man ska göra ett IQ-test innan man får ett besked, men jag har inte hört något eller fått någon kallelse utskickad.
Tror du syftar på PIL-utagningen som de har på karolinska. På http://läkarstudent.se/ kan du läsa mer om allt som rör antagning.

Som svar på din fråga: Ja, jag har sökt - till samtliga läkarprogram i Sverige. Jag blev inte kallad til PIL då jag bara har gjort högskoleprovet i höstas. Beskedet om antagning kommer någon gång i mitten av juli, i bästa fall i början. Sedan sker ett andra urval. I värsta fall kan ditt besked därför dröja till långt in i augusti.
Citera
2009-06-24, 19:08
Medlem
Citat:
Det låter alldeles utmärkt.
grymt
Citera
2009-06-24, 21:46
Medlem
Gurkan100s avatar
Är det mitt snittbetyg som står under MV brevid sökt program??
Citera
2009-06-24, 21:52
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurkan100
Är det mitt snittbetyg som står under MV brevid sökt program??

Ja, det är ditt meritvärde i den aktuella urvalsgruppen.
Om urvalsgruppen (UG) är BG så är det ditt snitt från gymnasie/KomVux-studierna.
Citera
2009-06-24, 21:55
Medlem
Gurkan100s avatar
Citat:
Ja, det är ditt meritvärde i den aktuella urvalsgruppen.
Om urvalsgruppen (UG) är BG så är det ditt snitt från gymnasie/KomVux-studierna.

Ok, konstigt att mitt meritvärde varierar på mina sökta program. Misstänker att Studera.nu har räknat med betygen från mitt samlade betygsdokument i snittet.. Hm.
Citera
2009-06-24, 22:37
Medlem
jag hade tidigare meritpoäng i bg och hp under min ansökan, sedan i maj någon gång när mina inskickade betyg hade registrerats, men nu står det återigen bara streck och att handläggning pågår. hur ska jag tolka det egentligen? mina inskickade dokument finns kvar under meriter så det är inte det som strular vad jag kan se. bör jag oroa mig? det gäller läkarprogrammet på ki btw.
Citera
2009-06-24, 22:44
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurkan100
Ok, konstigt att mitt meritvärde varierar på mina sökta program. Misstänker att Studera.nu har räknat med betygen från mitt samlade betygsdokument i snittet.. Hm.

Meritvärdet kan vara olika eftersom programmen har olika särskilda behörighetskrav.
Om ett betyg är ett särskilt behörighetskrav så räknas det med även om det sänker ditt meritvärde.
Så visst har väl programmen olika särskilda behörighetskrav?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in