2009-07-10, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ormanoff
När terminen väl börjat finns det alltid ett antal platser över på olika kurser. De anslås på http://www.studieplatser.nu/ , funkar skitbra och man kan lätt söka runt. Spelar det ingen roll vad du ska läsa kan du lika gärna vänta tills terminen börjar och kolla där. De brukar för övrigt alltid ha platser över på företagsekonomi eller nationalekonomi, skitbra kurser.

Tack som fan för den länken. Kan bli min räddning.
Citera
2009-07-10, 01:51
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Fredrik
Då kan jag äntligen ställa frågan, den är väl mer eller mindre riktad till Socrates;

Hur fungerar antagningen? Skickar man till VHS som sedan skickar vidare till skolorna som sedan skickar tillbaka detta till VHS?

Herregud människor, sover ni aldrig?

Det här kan bli ett långt svar, men annars blir det bara lösryckt och obegripligt. VHS roll i det hela bör kanske benas ut lite.

Edit: Tog bort inlägget. Det blev för rörigt och oläsbart...
Senast redigerad av Socrates 2009-07-10 kl. 01:53.
Citera
2009-07-10, 02:04
Medlem
Mr.Fredriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socrates
Herregud människor, sover ni aldrig?

Det här kan bli ett långt svar, men annars blir det bara lösryckt och obegripligt. VHS roll i det hela bör kanske benas ut lite.

Edit: Tog bort inlägget. Det blev för rörigt och oläsbart...

Sova? Jag firar!

Hur som helst, ser fram emot ett svar.. Om du känner att du kan presentera ett begripligt och läsbart sådant
Citera
2009-07-10, 11:01
Medlem
Caratacuss avatar
Jag har en vän som gått på IB här i Sverige men som inte fick sina betyg förräns 7e juli, när betygen skulle vara inne senaste 5e.

Är det alldeles för sent för henne nu? Hon vill helst söka något program (något av de populära med många fler sökande än platser..). Finns det möjlighet för henne att åtminstone ta någon kurs där det finns platser kvar?
Citera
2009-07-10, 11:16
Medlem
EineHerrenkatzes avatar
Hej
Jag har en fråga. Jag har kommit in på tandläkarprogrammet i Göteborg, men jag skall göra värnplikten ett år först, jag rycker in nu i höst.
När jag ansökte till universitetet kryssade jag för rutan anstånd/uppskov p.g.a. värnplikt. Räcker detta eller måste jag skicka in några mer papper? Får jag isåfall hem dessa papper eller måste jag skaffa dem själv?
Citera
2009-07-10, 11:23
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caratacus
Jag har en vän som gått på IB här i Sverige men som inte fick sina betyg förräns 7e juli, när betygen skulle vara inne senaste 5e.

Är det alldeles för sent för henne nu? Hon vill helst söka något program (något av de populära med många fler sökande än platser..). Finns det möjlighet för henne att åtminstone ta någon kurs där det finns platser kvar?

Jadå, hon kan göra en sen anmälan. På studieplatser.nu kommer det också ligga lediga platser uppe på diverse kurser och program. Men det lär ju inte vara de populäraste kurserna så att säga.
Citera
2009-07-10, 11:42
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caratacus

Om jag var hon skulle jag vara vansinnig på skolan. De har som du säger ett eget förlängt datum för att inkomma med betygen, då borde skolan ha kunnit hålla det.
Är ju ingen vidare reklam för de som vill söka dit för att sen direkt gå vidare till högre studier...
Citera
2009-07-10, 11:43
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EineHerrenkatze
Hej
Jag har en fråga. Jag har kommit in på tandläkarprogrammet i Göteborg, men jag skall göra värnplikten ett år först, jag rycker in nu i höst.
När jag ansökte till universitetet kryssade jag för rutan anstånd/uppskov p.g.a. värnplikt. Räcker detta eller måste jag skicka in några mer papper? Får jag isåfall hem dessa papper eller måste jag skaffa dem själv?

Du kommer få ett besked gällande anståndet hemskickat.
Citera
2009-07-10, 12:01
Medlem
Caratacuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socrates
Om jag var hon skulle jag vara vansinnig på skolan. De har som du säger ett eget förlängt datum för att inkomma med betygen, då borde skolan ha kunnit hålla det.
Är ju ingen vidare reklam för de som vill söka dit för att sen direkt gå vidare till högre studier...
Håller med om att det är riktigt dåligt av skolan, svårt bara att sprida det till sådana som söker till gymnasiet..

Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Jadå, hon kan göra en sen anmälan. På studieplatser.nu kommer det också ligga lediga platser uppe på diverse kurser och program. Men det lär ju inte vara de populäraste kurserna så att säga.
Tack, då har hon i alla fall ett alternativ om hon inte får jobb..
Citera
2009-07-10, 12:13
Medlem
Socrates!

kom in på mitt första val som är :

Programmet för Europastudier
180hp, Dagtid, Helfart (100%)
Utbildningsprogram
Normal undervisning
Växjö universitet,
Växjö
Grundnivå

du kan tänka dig hur glad jag är

Någon annan som valt samma?
Citera
2009-07-10, 12:16
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neothadon
Socrates!

kom in på mitt första val som är :

Programmet för Europastudier
180hp, Dagtid, Helfart (100%)
Utbildningsprogram
Normal undervisning
Växjö universitet,
Växjö
Grundnivå

du kan tänka dig hur glad jag är

Någon annan som valt samma?

Grattis!

Alltid kul när någon person som skickat nervösa frågor per PM blir antagen.
Lycka till med studierna.
Citera
2009-07-10, 12:20
Medlem
Tack!

men.. frågorna tar inte slut än!

hur ska jag fixa bostad nu? jag har tackat ja till utbildningen, ville se om jag kom in på de andra, men de blev strukna

är det bara att ställa sig i kö nu?

ingen här som redan står i kö i växjö? ..sälja sin plats till mig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in