2009-04-15, 23:23
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BagareBengt
http://www.dn.se/nyheter/sverige/hogskoleverkets-sajt-kraschade-1.844993

Problemen med Verket för högskoleservice hemsida har visat sig också under 2008 och 2007. Vid båda tillfällena har sajten inte klarat trycket. I år är det dessutom fler ansökningar än 2008.

- Vi har beslutat oss för att förlänga ansökningstiden till klockan 12 i morgon torsdag, säger Charlotta Volgsten Forberg.

Enligt VHS var närmare 5.000 personer per timme inne under onsdagskvällen. Det trycket klarade inte sajten av.

Varför säger hon olika till de olika tidningarna?
Kan någon bekräfta?
Föga förvånande.

Dom kunde förlänga med 1 timme åt gången tills det att det har varit lätt att göra en anmälan i 20 minuter.

Nu kommer folk gå och lägga sig och försöka igen kl. en halvtimme innan nya tiden går ut.
Citera
2009-04-15, 23:26
Medlem
BagareBengts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Föga förvånande.

Dom kunde förlänga med 1 timme åt gången tills det att det har varit lätt att göra en anmälan i 20 minuter.

Nu kommer folk gå och lägga sig och försöka igen kl. en halvtimme innan nya tiden går ut.
Well, än ser jag inget officiellt meddelande på studera.nu. Kanske man kör en fuling, så när mongona vaknar vid elva imorgon så har man stängt ner redan
Citera
2009-04-15, 23:27
Medlem
GROTTULFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BagareBengt
Well, än ser jag inget officiellt meddelande på studera.nu. Kanske man kör en fuling, så när mongona vaknar vid elva imorgon så har man stängt ner redan

och du tror DN skulle komma undan med de?
Citera
2009-04-15, 23:29
Medlem
orkarNs avatar
OT raderat. Jag vill uppmana er att hålla ned chattandet, topic är fortfarande frågor som rör ansökan/antagning. Hundra inlägg ā la "OMFG STUDERA ÄR NERE" behövs inte och raderas därför. Fortsätter ni dryga er blir jag sur och då kommer tillsägelserna hagla.

/mod
Citera
2009-04-15, 23:30
Bannlyst
Aftonbladet har nu också skrivit att ansökningstiden kommer förlängas med 12 timmar.
Citera
2009-04-15, 23:46
Medlem
Gött då kan man göra annat nu och gå tillbaks om några timmar igen.
Citera
2009-04-15, 23:49
Medlem
wonderlands avatar
ah, en räddare i nöden..sajten nere men vet att FB kommer att lugna mig hade varit skönt att få skriva klart ansökan iaf. jaja..tomorrow
Citera
2009-04-15, 23:53
Medlem
Konstigt. Studera.nu fungerar jättebra för mig. Inga problem med hastigheten de senaste tre timmarna.
Citera
2009-04-15, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pseudoanonym
Konstigt. Studera.nu fungerar jättebra för mig. Inga problem med hastigheten de senaste tre timmarna.
Haha helt otroligt, vad kan sånt bero på? Att en server fungerar för vissa?
Citera
2009-04-15, 23:54
Medlem
klaustros avatar
Är det inte lite vanskligt att fullt ut lita på DNs och Aftonbladets uppgifter? Att skriva en skriftlig ansökan på studera.nu (den delen av hemsidan fungerar för mig) vore kanske inte helt fel. I skrivande stund har vi dock endast fem minuter på oss att göra detta.
Citera
2009-04-16, 00:03
Medlem
klimaxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klaustro
Är det inte lite vanskligt att fullt ut lita på DNs och Aftonbladets uppgifter? Att skriva en skriftlig ansökan på studera.nu (den delen av hemsidan fungerar för mig) vore kanske inte helt fel. I skrivande stund har vi dock endast fem minuter på oss att göra detta.

Så långt tänkte inte jag, och kastade en snabb blick på klockan när jag läste detta, och ser att den blivit 00:00 .

Får väl hoppas att tidningarna inte missuppfattat den där VHS-kvinnan nu... Men det skulle ju bli en sådant ramaskri om man inte fick en extra chans. Jag kommer iaf ringa någon media och gråta ut

I mitt tycke bör det förlängas om servern ligger nere fem minuter.
Citera
2009-04-16, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faiolhe
Haha helt otroligt, vad kan sånt bero på? Att en server fungerar för vissa?

Ja det är riktigt knepigt. har t.o.m vart inne och ändrat anmälan två gånger. Laddar snabbare än Flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in