2009-06-23, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeusSancti
Men åååååh jag blir så arg! Har kollat upp det här tusen gånger, om man var tvungen att ha slutbetyg från komvux, och det har inte framgått någonstans att det skulle vara så. Har frågat här också och fått till svar att det går bra med mina samlade betygsdokument, fast nu har jag fått veta idag att det inte alls gör det och min ansökan går det inte att komma in på !!!
Så nu har jag precis varit och fått utfärdat ett slutbetyg från komvux och lagt på brevlådan. Finns det minsta lilla chans alls att jag kommer in i alla fall? Sökt till socionomprogrammet så de har nog en hel del sökande.

Hur menar du? Jag hade 2500p förut, dock med för mkt IGn, nu i efterhand har jag bara skickat in enstaka betyg där jag kompletterat mina IGn och det ska vara okej. Eller är det så att du inte hade 2500p från början?
Citera
2009-06-23, 18:47
Medlem
DeusSanctis avatar
Jag vet inte vad ni menar... hade 2300 poäng men läste in 400 till på komvux. De har sagt väldigt olika när jag ringt in och frågat, vissa säger att jag visst är behörig och att det är jättekonstigt att det står på "Mina Sidor" att jag inte är det och andra säger att man måste ha fått ett slutbetyg utfärdat för att vara behörig. Men nu har jag i alla fall fixat ett och skickat in så de bör ha det imorgon. De jag pratade med sa att om de registrerar det innan den 30:e juni är det ingen fara men det är inte säkert att de hinner med det för de har så mycket att göra =/.
Citera
2009-06-23, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nikeplektrum
Va? Varför gick det inte att skicka in ditt samlade betygsdokument? Menar du att du inte hade något snitt, eller är det bara kurser du skulle lägga till?
Han har antagligen gått ut gymnasiet på en skola där han fick ut slutbetyget i hand, med meningen att han skulle skicka in det själv.

Antagligen har han inte gjort det, utan börjat på komvux. Därifrån har han antagligen bara fått ett samlat betygsdokument med de få kurser han har läst...?

Man måste, vad jag vet, numera ha ett slutbetyg inskickat hos dem. (Antagligen så att de ska kunna skilja på slutbetyg/kompletterade efter 2010).
Citera
2009-06-23, 19:26
Medlem
DeusSanctis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ybx
Han har antagligen gått ut gymnasiet på en skola där han fick ut slutbetyget i hand, med meningen att han skulle skicka in det själv.

Antagligen har han inte gjort det, utan börjat på komvux. Därifrån har han antagligen bara fått ett samlat betygsdokument med de få kurser han har läst...?

Man måste, vad jag vet, numera ha ett slutbetyg inskickat hos dem. (Antagligen så att de ska kunna skilja på slutbetyg/kompletterade efter 2010).
Men jag fick inget slutbetyg, hade inte läst tillräckligt med ämnen. Sedan läste jag fler ämnen på komvux och skickade sedan in alla mina betyg, begärde inte ut något slutbetyg från komvux för jag trodde inte man behövde det efter att ha pratat med VHS innan jag ansökte.
Citera
2009-06-23, 19:29
Medlem
Citat:
Men jag fick inget slutbetyg, hade inte läst tillräckligt med ämnen. Sedan läste jag fler ämnen på komvux och skickade sedan in alla mina betyg, begärde inte ut något slutbetyg från komvux för jag trodde inte man behövde det efter att ha pratat med VHS innan jag ansökte.
Aha, OK. Hoppas det löser sig för dig i alla fall.
Citera
2009-06-23, 20:26
Medlem
Mr.Fredriks avatar
EN snabbfråga, om jag ändrar min rangordning på sökta masters, kommer då de registreras som sena anmälningar? Vill ändra 2:an till 1:an och 1:an till 2:an
Citera
2009-06-23, 22:58
Medlem
Ringde in till dom idag igen, nu sa dom att de kunde dröja runt 14 dagar innan något syntes vilket de har gjort nu och att de inte kan ha försvunnit, börjar snart få spel på de här. Har ju gjort precis som man ska... Varför kan de inte bara komma fram!
Citera
2009-06-24, 01:01
Medlem
Någon mer som har sökt läkarutbildningen och fått något antagningsbesked eller dylikt? Hörde att man ska göra ett IQ-test innan man får ett besked, men jag har inte hört något eller fått någon kallelse utskickad.
Citera
2009-06-24, 01:03
Medlem
Citat:

Låter ju redigt dumt att det inte fixas av sig själv. Skulle ett datorprogram väl kunna göra lätt. Men nä då...
Citera
2009-06-24, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lloret
Ringde in till dom idag igen, nu sa dom att de kunde dröja runt 14 dagar innan något syntes vilket de har gjort nu och att de inte kan ha försvunnit, börjar snart få spel på de här. Har ju gjort precis som man ska... Varför kan de inte bara komma fram!

Ja det är synd att de ska vara sådana lallare, man går ju och tänker på skiten hela dagarna. När skickade du in dina papper? Jag skickade mina den 11e juni (samma dag jag fick dem från skolan f.ö) och än har jag inte sett några spår av dem. Känns ju bra iaf att man inte är ensam kvar
Citera
2009-06-24, 10:16
Medlem
Jag skickade in mitt slutbetyg från Komvux med Rek den 17:e, betygen kom upp idag och jag är behörig!
Citera
2009-06-24, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heraso
Jag skickade in mitt slutbetyg från Komvux med Rek den 17:e, betygen kom upp idag och jag är behörig!
Själv fick jag upp betygen i måndags. Skickade in i början på förra veckan (sen var det ju midsommar).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in