2009-07-22, 03:16
Medlem
hmm.. jag kom in på nätsystem och det fungerade fint att tacka ja. Jag gjorde det iofs den 7:e eller nåt sånt.

Hoppas det löser sig.
Citera
2009-07-22, 09:22
Medlem
hej jag går i gymnasiet nu , börjar trean, kan jag söka våren i 3an? eller måste jag ha gått ut?
Citera
2009-07-22, 10:07
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robin10
hej jag går i gymnasiet nu , börjar trean, kan jag söka våren i 3an? eller måste jag ha gått ut?

Det går bra att söka till HT2010 under våren.
Citera
2009-07-22, 10:12
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asteak
Hej !

Jag kom in på Luleås högskola men vill inte gå där utan vill hellre gå i Linköpng. Men Linköping blev struken så jag gjorde an återanmälan.

och nu står det på Linköping :

Obs! Alternativet är ännu inte urvalsbehandlat

Obs! Alternativet är sökt efter sista anmälningsdag!

Vad ska jag göra nu? vänta eller?

så här står det på Antagniksbeskedet

Brandingenjörsutbildning 210hp
Utbildningsprogram, Normal undervisning, Lunds universitet
30 Reserv
2 80001 Brandingenjör 210hp
Utbildningsprogram, Normal undervisning, Luleå tekniska universitet
30 Reserv
4 32102 Civilingenjörsutb i datateknik 300hp
Utbildningsprogram, Normal undervisning, Kungl. Tekniska högskolan
30 Reserv
5 83401 Civilingenjör Datateknik 300hp
Utbildningsprogram, Normal undervisning, Luleå tekniska universitet

men jag vill inte ha Luleå där alls

mycket tacksam för svar

Förstår inte riktigt. Linköping är ju inte med i den uppräkning av sökalternativ du har skrivit.

Vill du absolut inte gå i Luleå, inte ens om du inte blir antagen till Lkpg så ska du strunta i att tacka Ja till Luleå och då spelar det egentligen ingen roll var i prioordningen du har din återanmälan.
Vill du ha Luleå som back-up men hellre gå i Lkpg så måste du putta in Lkpg före Luleå i Prio-ordningen och tacka Ja till Luleå.
Vid återanmälan kan det vara bekymmer att byta prio, kontakta studera.nu isåfall för att få upp Lkpg i Prio-ordningen.

Ja, du får invänta besked som kommer tidigast i urval 2.
Citera
2009-07-22, 11:16
Medlem
De fixade sig som tur var.
Citera
2009-07-22, 13:07
Medlem
KlausDaimlers avatar
Någon som har koll på när urval 2 har gjorts?
Citera
2009-07-22, 13:17
Medlem
Hur är det här med att antas till ett program fler gånger? Om jag sökt ett program, kommit in och tackat ja men inte dyker upp på uppropet. Kan jag söka samma program nästa år eller har man fått sin chans då?
Citera
2009-07-22, 13:18
Medlem
_slipknot1_s avatar
Om man tackar ja till urval 1 nu och kommer in, kan man tacka nej senare? Struntar man bara i att regga sig och komma på uppropet? Vill till Uppsala men är reserv men kommer in på samma linje i Lund hur ser möjligheterna ut att byta till UU efter en termin i Lund? Ingen som vet varför UU sänkt antal platser på Ekonomikandidat programmet?( Har mailat men de har semesterstängt)
Hur funkar det att vara reserv om någon tackar ja hela vägen men hoppar av innan uppropet? Blir ju väldigt sista minuten isnf att tacka.
Citera
2009-07-22, 13:27
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LL--TT
Hur är det här med att antas till ett program fler gånger? Om jag sökt ett program, kommit in och tackat ja men inte dyker upp på uppropet. Kan jag söka samma program nästa år eller har man fått sin chans då?

Det går fint.

Men självklart skall du meddela så tidigt som möjligt om du inte tänker påbörja dina studier. Så att de kan kalla in en eventuell reserv.
Citera
2009-07-22, 13:34
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausDaimler

Den officiella tidsplanen säger endast "början av augusti", men på ett par lärosätens hemsidor förekommer datumet 5 augusti.
Så räkna med att resultatet publiceras på studera.nu 5 augusti om allt går som det ska i urval 2.
Citera
2009-07-22, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlausDaimler

Sista dagen att svara sitt första besked är 31 juli. Så före det sker knappast urval 2.
Citera
2009-07-22, 16:31
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DownPoison
Sista dagen att svara sitt första besked är 31 juli. Så före det sker knappast urval 2.

30 juli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in