2009-06-22, 01:31
Medlem
nollie3flips avatar
Finns det något sista datum för att bli bekräftad användare på studera.nu?

Jag har inte kunnat bli det tidigare än nu, har precis skrivit mig i Sverige. Är orolig att studera.nu/VHS ska strunta i min ansökan eftersom jag inte är bekräftad användare ännu.
Citera
2009-06-22, 03:50
Medlem
orkarNs avatar
Sammanfogat.

/mod
Citera
2009-06-22, 06:19
Medlem
Dhlns avatar
Under MV stod innan 17.48, fast när jag räknar ihop medelbetyg själv får jag ~17.2. Fast jag har läst mer poäng än ett vanligt program (2700). Kan det vara så att de bara räknar medelvärdet av de bästa betygen upp till 2500 poäng? Eller var kommer de extra ~0.28 ifrån? Eller har jag räknat fel?
Citera
2009-06-22, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dhln
Under MV stod innan 17.48, fast när jag räknar ihop medelbetyg själv får jag ~17.2. Fast jag har läst mer poäng än ett vanligt program (2700). Kan det vara så att de bara räknar medelvärdet av de bästa betygen upp till 2500 poäng? Eller var kommer de extra ~0.28 ifrån? Eller har jag räknat fel?
De räknar ut högsta möjliga MV-kombinationen utifrån vissa regler... Idrott räknas väl bara med om det höjer snittet, 2500 poäng räknas bara med (tror jag) så de mest fördelaktiga kurserna väljs från ditt betyg...
Citera
2009-06-22, 08:39
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollie3flip
Finns det något sista datum för att bli bekräftad användare på studera.nu?

Jag har inte kunnat bli det tidigare än nu, har precis skrivit mig i Sverige. Är orolig att studera.nu/VHS ska strunta i min ansökan eftersom jag inte är bekräftad användare ännu.

Du är med i urvalet även om du inte är bekräftad användare.

Dock så kommer du ju inte kunna tacka Ja via studera.nu om du inte är bekräftad användare, men det går ju att lösa med ett telefonsamtal.
Citera
2009-06-22, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ybx
De räknar ut högsta möjliga MV-kombinationen utifrån vissa regler... Idrott räknas väl bara med om det höjer snittet, 2500 poäng räknas bara med (tror jag) så de mest fördelaktiga kurserna väljs från ditt betyg...

Det är idrotten som är borträknad skulle jag gissa på. De bästa 2500-poängen från gymnasiet är bara om man tar övriga betyg och stoppar i ett separat betygsdokument.

Så om man läst 3000p och vill räkna de bästa 2500 får man stoppa 2500 i sitt slutbetyg och 500 i ett separat betygsdokument. Det separata betygsdokumentet måste kopieras, vidimeras och skickas in till antagningen för att meriterna på det ska räknas, och snittet på det separata betygsdokumentet räknas inte. Men om en kurs kräver ett ämne du har på ditt separata betygsdokument kommer det ämnet att läggas till ditt slutbetyg och snittet kommer att räknas ut med det för ansökan till den kursen.
Senast redigerad av nikeplektrum 2009-06-22 kl. 15:24.
Citera
2009-06-22, 16:26
Medlem
Jag postade mina kompletterande betyg den 11 juni och dom har inte hamnat under mina meriter än.. borde jag vara orolig över att dom försvunnit med posten eller något annat dumt?
Citera
2009-06-22, 16:47
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lloret
Jag postade mina kompletterande betyg den 11 juni och dom har inte hamnat under mina meriter än.. borde jag vara orolig över att dom försvunnit med posten eller något annat dumt?

Har du kollat under Din anmälan och sen Följ anmälan?
Där kan du se om några handlingar mottagits. Det vill säga att de scannats in i antagningssystemet och är redo för registrering.

De kan synas där långt innan de är registrerade och syns under Dina meriter.
Citera
2009-06-22, 16:48
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Jag råder dig att kontakta VHS och fråga vad som står på. Jag har vänner som skickat in kompletterande meriter och alla har fått dem inlagda och synliga, vilket man också ska ha fått vid den här tidpunkten.
Citera
2009-06-22, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socrates
Har du kollat under Din anmälan och sen Följ anmälan?
Där kan du se om några handlingar mottagits. Det vill säga att de scannats in i antagningssystemet och är redo för registrering.

De kan synas där långt innan de är registrerade och syns under Dina meriter.

Där står det att inga handlingar är mottagna.. Vore ju skit med om man inte skulle komma in pga något sånt här. Aja, får väl skicka in de igen och hoppas på det bästa!
Citera
2009-06-22, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arctic Monkey
Jag råder dig att kontakta VHS och fråga vad som står på. Jag har vänner som skickat in kompletterande meriter och alla har fått dem inlagda och synliga, vilket man också ska ha fått vid den här tidpunkten.

Jag ringde till dem innan idag, enda tjejen sa var att jag borde skicka in ytterligare en kopia och att hon inte kunde göra något åt det. Hon sa iofs att dom som kommit in/blivit skickade framåt den 15 inte hade registrerats än så får väl hoppas att betygen ligger där någonstans,.
Citera
2009-06-22, 16:55
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lloret
Där står det att inga handlingar är mottagna.. Vore ju skit med om man inte skulle komma in pga något sånt här. Aja, får väl skicka in de igen och hoppas på det bästa!

Enligt uppgift jag fått så skall enligt tidplanen alla handlingar som inkom till och med den 18 juni vara inscannade senast imorgon.
Så står det fortfarande Inga handlingar mottagna på onsdag morgon så är det illa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in