2009-06-21, 17:29
Medlem
tj.s avatar
Om jag hade varit i din sits hade jag definitivt hört av mig, speciellt med tanke på att papperet inte var vidimerat. Sen får man väl även ha i åtanke att det har varit midsommar och jag antar att många på VHS har haft ledighet m.m.
Citera
2009-06-21, 17:55
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeitar
Tack för svaren!

De MV som står bredvid UG, är det mitt MV eller kursens mv?

Det är dina meritvärden för respektive utbildning.
Citera
2009-06-21, 18:06
Medlem
ElNinoDeLaCalles avatar
Om det står "MV - 992"
Vad betyder det?

Står såhär "MV = Meritvärde i urvalsgruppen (om behörighet är uppfylld)"

Betyder det att jag ligger på 992:a plats i turordningen då? Eller om det är mitt meritvärde, vadfan menar dom med det? Har jag stor eller liten chans att komma in?
Citera
2009-06-21, 18:24
Medlem
kulkille123s avatar
jag skickade in ett betyg, vidimerat, den 10 juli, ingenting har hänt än på studera.nu, antingen har de mycket att göra eller så har det skitit sig.
Citera
2009-06-21, 18:38
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulkille123
jag skickade in ett betyg, vidimerat, den 10 juli, ingenting har hänt än på studera.nu, antingen har de mycket att göra eller så har det skitit sig.
Oj, då har det ju nästan gått ett år!

Det behöver inte betyda något negativ, det har ju visat sig i sådana här trådar tidigare att allt inte registreras (eller skannas) i datumordning.
Citera
2009-06-21, 18:40
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElNinoDeLaCalle
Om det står "MV - 992"
Vad betyder det?

Står såhär "MV = Meritvärde i urvalsgruppen (om behörighet är uppfylld)"

Betyder det att jag ligger på 992:a plats i turordningen då? Eller om det är mitt meritvärde, vadfan menar dom med det? Har jag stor eller liten chans att komma in?

För att kunna tolka meritvärdet måste du också ge oss info om vilken urvalsgrupp det gäller.
Jag gissar på SA.
Det betyder isåfall, Sen Anmälan och 992 betyder att du var ungefär en vecka sen med din anmälan.
Citera
2009-06-21, 19:20
Medlem
ElNinoDeLaCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socrates
För att kunna tolka meritvärdet måste du också ge oss info om vilken urvalsgrupp det gäller.
Jag gissar på SA.
Det betyder isåfall, Sen Anmälan och 992 betyder att du var ungefär en vecka sen med din anmälan.
Ja det är SA det handlar om.
Hur tar jag reda på hur stor risk jag har att komma in på det jag sökt med 992?
Är det medel/under medel/ över medel?
Citera
2009-06-21, 19:26
Medlem
kulkille123s avatar
haha, precis, suttit och väntat ett år nu och inget händer, nej men 10 juni ska det vara så klart
Citera
2009-06-21, 19:44
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElNinoDeLaCalle
Ja det är SA det handlar om.
Hur tar jag reda på hur stor risk jag har att komma in på det jag sökt med 992?
Är det medel/under medel/ över medel?

Alla behöriga som har sökt i tid går före dig i en urvalssituation, så du får hoppas på att de inte fyller upp alla tillgängliga platser.
Kolla sökstatistiken på vhs.se, den innefattar alla i tid sökande.
Om du dessutom vet hur många som skall antas så kan du bilda dig en hyfsad uppfattning om dina chanser.
Citera
2009-06-21, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xaedon
jag skickade i måndags in mina kompletterade betyg till VHS och det har fortfarande inte registrerats något på studera.nu. Varken att de mottagit handlingarna eller något annat. Ska jag vara orolig över detta? Kan det bero på att jag skickade in en kopia av mitt kompletterade betyg UTAN underskrifter etc, bara en kopia?

Ska jag ringa dit och prata med dem kanske?
Du borde ringa, men faktum är att det går att faxa in betygen... Och då lär de ju inte få first-hand underskrifter (orginal eller kopia) på dokumentet.
Citera
2009-06-21, 22:09
Medlem
Niths avatar
släpps alla antagningsbeskeden samma datum til skolorna?

eller släpps all chock samma dag ?

vilken dag är det?
Citera
2009-06-21, 22:11
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nith
släpps alla antagningsbeskeden samma datum til skolorna?

eller släpps all chock samma dag ?

vilken dag är det?

Ja.

De (VHS och lärosätena) går inte ut med exakt datum, mitten av juli är det som är sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in