2009-07-09, 11:52
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kullebangmamma
nån som vet föresten om sena ansökningar gjorda i maj kommer mer i urval 1?

Det är upp till det lärosäte/lärosäten du gjort en sen anmälan till.
Citera
2009-07-09, 11:56
Medlem
tycker också det är alldeles för sent man får reda på detta med tanke på att fixa bostäder etc. Borde vara som i USA där antagningsbeskeden kommer i typ april.
Citera
2009-07-09, 11:56
Medlem
socrates nu kommer jag med många frågor men du sa ju att kontrollen skulle ta mellan en halv och en dag, och att urvalet är färdigt. Men vilken timme blev det färdigt ? så man vet lite mer hur det ligger till
Citera
2009-07-09, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xaedon
tycker också det är alldeles för sent man får reda på detta med tanke på att fixa bostäder etc. Borde vara som i USA där antagningsbeskeden kommer i typ april.

mjo visst men när jag gick på gymnasiet hade jag i alla fall inte mina betyg i april.
Citera
2009-07-09, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socrates
Vet tyvärr inte när urvalet blev klart, iaf inte så exakt.

okej, men om vi då säger att dem började kontrollera kl 11 tex..då lär vi ju inte få besked förrän imorgon?
Citera
2009-07-09, 12:09
Medlem
Hej. Har sökt till Tekniskt Basår på Chalmers i höst. Har 16,06 och 1,0 och trodde att detta skulle vara mer än väl nog med tanke på att intagningspoängen legat på 10 någonting och 0,1 men i år har ju söktrycket ökat med 67 %. Nu är jag väldigt osäker på om jag kommer komma in.
Citera
2009-07-09, 12:10
Medlem
Caratacuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givduL
okej, men om vi då säger att dem började kontrollera kl 11 tex..då lär vi ju inte få besked förrän imorgon?
I och med att VHS är statligt tror jag knappast de anställda där börjar jobba före klockan åtta på morgonen? I så fall har de ju fem timmar plus lunch idag att arbeta på innan de slutar..
Citera
2009-07-09, 12:11
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innovator
Fyfan Socrates! Storbann på dig nu alltså. Du lovade ju att resultat publiceras idag eftermiddag..

Nej. Jag lovade att resultatet inte skulle publiceras före kl 12 idag.
Försökte förklara det flera gånger igår kväll/natt när en massa personer klagade i den här tråden på att de inte kunde sova.

Gällande publicering idag så har jag sagt att jag tror att det publiceras idag om urvalskontrollerna ger grönt ljus.
Citera
2009-07-09, 12:11
Medlem
Socratess avatar
Citat:

Det skulle isåfall stämma, ja.

Men de började tidigare än så...
Citera
2009-07-09, 12:12
Medlem
Innovators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socrates
Nej. Jag lovade att resultatet inte skulle publiceras före kl 12 idag.
Försökte förklara det flera gånger igår kväll/natt när en massa personer klagade i den här tråden på att de inte kunde sova.

Gällande publicering idag så har jag sagt att jag tror att det publiceras idag om urvalskontrollerna ger grönt ljus.

Vid vilken tidpunkt skulle du kunna tänka dig att det publiceras?
Citera
2009-07-09, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caratacus
I och med att VHS är statligt tror jag knappast de anställda där börjar jobba före klockan åtta på morgonen? I så fall har de ju fem timmar plus lunch idag att arbeta på innan de slutar..

jag trodde att dem jobbade lite mera under en sån här period ?
Citera
2009-07-09, 12:15
Medlem
Socratess avatar
Citat:
jag trodde att dem jobbade lite mera under en sån här period ?

Det gör de nog garanterat. Dock så gäller det inte bara VHS i det här läget, kontrollerna utförs ute på respektive lärosäte. Men de har nog personal så de klarar sig, de vet ju att det här är den mest hektiska tiden på året.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in