2009-07-17, 23:40
Medlem
fetto5514s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Jag sökte till olika PA-linjer men kom inte in på någon efter första antagningsbeskedet

Det trista är att man inte tog in någon alls på min kvot 8 folkhögskolekvoten), dock är jag andra reserv i gävle och i skövde. Skulle väldigt gärna komma in på det programmet, men känns hårt när de inte ens har tagit in någon alls..o jag är inte ens första reserv

Någon som vet hur ofta ungefär kvoterna förändras till andra antagningsbeskedet? Måste vara ganska sällsynt tyvärr. Får väl satsa på högskoleprovet till nästa gång, men trist att behöva vänta ett helt år till. Har redan pluggat så mycket så är rätt trött på det, men några få linjer skulle kunna få mig intresserad igen, t ex pa-linjen.

Vad innebär "PA-linje"?
Citera
2009-07-18, 01:41
Medlem
Galanxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fetto5514
Vad innebär "PA-linje"?

PA = Personal- och Arbetslivsprogrammet, right bombacci?

Jag rekommenderar www.hpguiden.se om du inte redan känner till sidan. Nästa Högskoleprov är den 24:e oktober så det är bara att lägga på ett kol.
Citera
2009-07-18, 04:09
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galanx
PA = Personal- och Arbetslivsprogrammet, right bombacci?

Jag rekommenderar www.hpguiden.se om du inte redan känner till sidan. Nästa Högskoleprov är den 24:e oktober så det är bara att lägga på ett kol.

Yes stämmer bra det.

Ja jag ska vänta tills andra antagningsbeskedet har kommit och kommer jag inte in då så anmäler jag mig till nästa högskoleprov.

Håller på med en riktigt trist c-uppsats just nu, men får väl ta och plugga på lite högskoleprovs material, tycker det verkar svårt, men man kan tydligen komma in med 0.3 på pa-linjen på vissa ställen. Så det låter inte helt omöjligt. hinner ju göra provet två gånger innan nästa hösttermin.

Verkar svårt att plugga in matematiken men svenskan och engelskan borde jag kunna plugga in en del, undra hur många rätt man behöver ha för att få 0.3 på provet?
Citera
2009-07-18, 14:32
Medlem
Galanxs avatar
Bästa tipset är att göra så många gamla Högskoleprov som möjligt. Dels för att få in rutinen och dels för att se vad du behöver öva extra på. Lustigt nog kan BG vara 15.00 men HP 0.3 på samma utbildning så det är alla gånger värt att skriva Högskoleprovet. 0.3 är cirka 43 rätt av 122 möjliga. Således endast 35% rätt svar så det grejar du lätt!

Prov att öva på: https://www.studera.nu/hogskoleprovet/forberedelserochtips/interaktivaovningsprov.339.html

Är det inte intag till våren också?
Citera
2009-07-18, 15:32
Medlem
Infinitiv86s avatar
Så, good folk någon som fått sitt antagningsbesked från vårt grannland i väster?
Jag väntar själv på att webbläsaren skall svara så att jag kan komma in och se om jag kan finna mitt Klondike.. Det känns onekligen hetare än vederbörande i SE.
Citera
2009-07-20, 10:51
Medlem
Jag har sökt till en kurs på en högskola, men nu vill jag tacka nej till detta av olika anledningar. Behöver jag göra något mer än att INTE svara på studera?
Fick ett antagningsbrev för ett par dagar sen från kursen, och där stod det att man skulle maila om man inte tänkte utnyttja min plats.. Hur fan ska jag göra??
Om inte annat så stryker dem väl mig om jag inte kommer till uppropet?
Citera
2009-07-20, 11:00
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JiGGaJiGGa
Jag har sökt till en kurs på en högskola, men nu vill jag tacka nej till detta av olika anledningar. Behöver jag göra något mer än att INTE svara på studera?
Fick ett antagningsbrev för ett par dagar sen från kursen, och där stod det att man skulle maila om man inte tänkte utnyttja min plats.. Hur fan ska jag göra??
Om inte annat så stryker dem väl mig om jag inte kommer till uppropet?

Skit i att tacka Ja så stryks du i urval 2. Då finns du inte med på några listor över antagna när det är dags för registrering.

Att du skall maila lärosätet låter som en uppmaning som gäller efter urval 2.
Citera
2009-07-20, 11:12
Medlem
Bobby briggss avatar
Jag kom in på ett program som jag nu inte vill gå på. Däremot vill jag gå annat som jag har sökt sent till.
Borde jag kontakta studera.nu och säga det?
Kommer jag få se om jag kommer in på de nya programen eller kommer det strykas pga att jag redan blivit antagen till ett program?
Så här ser det ut just nu för att förtydliga:
http://i28.tinypic.com/dykjlw.png
http://i32.tinypic.com/zn8vmf.png
Citera
2009-07-20, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socrates
Skit i att tacka Ja så stryks du i urval 2. Då finns du inte med på några listor över antagna när det är dags för registrering.

Att du skall maila lärosätet låter som en uppmaning som gäller efter urval 2.

Tack så mycket för att du orkade ge mig ett svar!
Citera
2009-07-20, 11:27
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby briggs
Jag kom in på ett program som jag nu inte vill gå på. Däremot vill jag gå annat som jag har sökt sent till.
Borde jag kontakta studera.nu och säga det?
Kommer jag få se om jag kommer in på de nya programen eller kommer det strykas pga att jag redan blivit antagen till ett program?
Så här ser det ut just nu för att förtydliga:
http://i28.tinypic.com/dykjlw.png
http://i32.tinypic.com/zn8vmf.png

Det ser korrekt ut.

Om du vill gå det du är antagen till om du inte får plats på det du hellre vill gå så tackar du Ja till den.
Om du inte vill gå den oavsett hur det går med övriga utbildningar så gör du ingenting med den.
Citera
2009-07-20, 11:50
Medlem
Bobby briggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socrates
Det ser korrekt ut.

Om du vill gå det du är antagen till om du inte får plats på det du hellre vill gå så tackar du Ja till den.
Om du inte vill gå den oavsett hur det går med övriga utbildningar så gör du ingenting med den.

Tack för hjälpen Då får man bara hålla tummarna nu och hoppas på att man kommer in på nått.
Citera
2009-07-20, 16:56
Medlem
Antagningbesked nackademin

Hejsan
Har ett jävligt märkligt problem, jag kan inte tacka ja till den utbildning jag blivit antagen till på nackademin, när jag trycker ja och trycker spara och loggar ut och loggar in i igen så är inget i kryssat. Nu finns de ingen möjlighet att ringa till antagningen och sista svarsdagen skulle vara idag, hoppas de inte är totalkört ifall man ringer imorgon kl 8. Ingen annan som har/hade samma problem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in