2009-06-22, 16:56
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arctic Monkey
Jag råder dig att kontakta VHS och fråga vad som står på. Jag har vänner som skickat in kompletterande meriter och alla har fått dem inlagda och synliga, vilket man också ska ha fått vid den här tidpunkten.

Vad innebär "ska ha fått"?
Citera
2009-06-22, 16:56
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lloret
Jag ringde till dem innan idag, enda tjejen sa var att jag borde skicka in ytterligare en kopia och att hon inte kunde göra något åt det. Hon sa iofs att dom som kommit in/blivit skickade framåt den 15 inte hade registrerats än så får väl hoppas att betygen ligger där någonstans,.

Ok. Lite surt, men oppas ändå det löser sig för dig!
Citera
2009-06-22, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socrates
Enligt uppgift jag fått så skall enligt tidplanen alla handlingar som inkom till och med den 18 juni vara inscannade senast imorgon.
Så står det fortfarande Inga handlingar mottagna på onsdag morgon så är det illa.

Är det verkligen så illa att det inte finns något att göra åt det? Då får jag spel på min syo som ändrade om i mitt betyg för att höja snittet men gjorde mig tvungen att skicka in kompletterande betyg för att komma in... fan
Citera
2009-06-22, 17:12
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lloret
Är det verkligen så illa att det inte finns något att göra åt det? Då får jag spel på min syo som ändrade om i mitt betyg för att höja snittet men gjorde mig tvungen att skicka in kompletterande betyg för att komma in... fan

Dra iväg och posta nya kopior idag då, helst i nån brevlåda som inte tömts ännu.
De som fått sena kontrollbesked har fått datumet 23 juni som sista kompletteringsdag.
Vilket får mig att tro att de scannar/registrerar allt som inkommit t o m den 23, tror inte de sätter sig och kollar vilka som fått kontrollbesked vilket datum.
Men det är tyvärr bara något jag tror, kan ju inte lova dig.
Citera
2009-06-22, 17:12
Medlem
DeusSanctis avatar
Nu går det inte att ringa till VHS, men ska göra det imorgon, men blev så stressad nu att jag måste kolla om någon vet varför det står såhär!
Jag har samlat betygsdokument från gymnasiet och har läst till massa ämnen på komvux så nu ska jag vara behörig, läst 2500 p varav 2300 godkända och då är alla kärnämnen godkända. Jag har skickat in alla betyg och idag visade sig kanske en tredjedel av mina betyg under "Mina Meriter" men fast vissa till och med står på samma papper (t.ex. betygen i engelska och kinesiska) så står engelskabetygen med men inte kinesiskabetygen?? Och sedan står det ett litet meddelande under Följ din anmälan om att samlat betygsdokument inte ger allmän behörighet och att man måste ha ett slutbetyg från gymnasiet för att vara behörig. Så är det väl för bövelen inte om man läst upp betyg på komvux??
Citera
2009-06-22, 18:52
Medlem
kulkille123s avatar
ok, om inte mitt betyg är inscannat imorgon så får jag alltså en sen komplettering tack vare att brevet kommit bort eller att de tappat bort det, skickade in det för snart 2 veckor sedan, varför ska allt fungera så jävla dåligt, jag blir så jävla helvetes fitt helvetes kuk sur.
Citera
2009-06-22, 19:16
Medlem
Dhlns avatar
Till er som skickat in men inte fått betygen uppskrivna på studera.nu: Jag skickade in en komplettering i mars utan underskrifter. Då tog det runt tre veckor innan de fanns på hemsidan. Nyligen skickade jag in en komplettering med underskrifter, och det tog mindre än en vecka innan de fanns på hemsidan. Så jag antar att det beror mycket på om ni fått dem vidimerade eller ej.
Citera
2009-06-22, 19:16
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulkille123
ok, om inte mitt betyg är inscannat imorgon så får jag alltså en sen komplettering tack vare att brevet kommit bort eller att de tappat bort det, skickade in det för snart 2 veckor sedan, varför ska allt fungera så jävla dåligt, jag blir så jävla helvetes fitt helvetes kuk sur.

För det första:
Att allt skall vara inscannat imorgon är ett datum som förstås kan ändras om det inkommer betydligt fler kompletteringar än de har räknat med.

För det andra:
OM dina kompletteringar kommit på villovägar så tänk inte "Fuck, there goes my future". Se istället till att fort som attan skicka in nya kompletteringar, om någon kan gå i god för att du skickade iväg de första handlingarna i tid så se till att de intygar detta på ett papper som du skickar med kompletteringarna.
När de nya kompletteringarna är inscannade så ligger du på VHS och förklarar att du har särskilda skäl till varför dina meriter skall prioriteras i registreringen och hänvisar till följebrevet där det intygas att du skickat ett första kuvert i god tid.
Ligg på lite FFS!
Citera
2009-06-22, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socrates
För det första:
Att allt skall vara inscannat imorgon är ett datum som förstås kan ändras om det inkommer betydligt fler kompletteringar än de har räknat med.

För det andra:
OM dina kompletteringar kommit på villovägar så tänk inte "Fuck, there goes my future". Se istället till att fort som attan skicka in nya kompletteringar, om någon kan gå i god för att du skickade iväg de första handlingarna i tid så se till att de intygar detta på ett papper som du skickar med kompletteringarna.
När de nya kompletteringarna är inscannade så ligger du på VHS och förklarar att du har särskilda skäl till varför dina meriter skall prioriteras i registreringen och hänvisar till följebrevet där det intygas att du skickat ett första kuvert i god tid.
Ligg på lite FFS!

Precis vad jag gjorde, körde fort som attan ner till posten innan lådorna tömdes, nu är de bara hoppas samt att ringa och störa dom i några dagar som gäller!
Citera
2009-06-23, 01:52
Medlem
Jag skickade mitt betyg 16 juni, gick in på studera nyss och såg att dom fick den, den 17 juni, handlingar mottagna men den har inte registrerats på Mina meriter, skönt att dom scannat in den iaf.. In på studera och kolla om på följ anmälan om handlingar är mottagna. Sen ska Socrates ha tack för all hjälp.
Citera
2009-06-23, 13:40
Medlem
DeusSanctis avatar
Men åååååh jag blir så arg! Har kollat upp det här tusen gånger, om man var tvungen att ha slutbetyg från komvux, och det har inte framgått någonstans att det skulle vara så. Har frågat här också och fått till svar att det går bra med mina samlade betygsdokument, fast nu har jag fått veta idag att det inte alls gör det och min ansökan går det inte att komma in på !!!
Så nu har jag precis varit och fått utfärdat ett slutbetyg från komvux och lagt på brevlådan. Finns det minsta lilla chans alls att jag kommer in i alla fall? Sökt till socionomprogrammet så de har nog en hel del sökande.
Citera
2009-06-23, 17:23
Medlem
Va? Varför gick det inte att skicka in ditt samlade betygsdokument? Menar du att du inte hade något snitt, eller är det bara kurser du skulle lägga till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in