2009-06-02, 16:29
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaylord77
skickat mejl på studera nu.. nu blev jag lite orolig men man SKA ju kunna plocka bort alternativ utan att hela anmälan ändras... så uppfattade jag det...

Varför är du orolig?

Om övriga kurser blev ändrade till sena så hade det framgått när du loggar in på studera.nu, men de blir inte ändrade på det sättet.
Ta det lugnt.
Citera
2009-06-02, 16:32
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogshuggare
När det står "MV" och "17.50" under vid ett sökt program, vad betyder det då? På studera.nu alltså.

MV står för meritvärde. Framför MV bör UG stå, det står för urvalsgrupp.

I ditt fall ser det rimligtvis ut ungefär så här:

UG-MV

BG-17.50

Urvalsgruppen är alltså Betygsgruppen och Meritvärdet är ditt snitt från gymnasiet: 17,50.
Citera
2009-06-02, 16:43
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socrates
MV står för meritvärde. Framför MV bör UG stå, det står för urvalsgrupp.

I ditt fall ser det rimligtvis ut ungefär så här:

UG-MV

BG-17.50

Urvalsgruppen är alltså Betygsgruppen och Meritvärdet är ditt snitt från gymnasiet: 17,50.
Förstår inte riktigt...på min sena anmälan stå det ; UG ---> SA och sen MV----> 983

Snälla säg inte att MV är plats i kön
Citera
2009-06-02, 16:48
Medlem
vojnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Förstår inte riktigt...på min sena anmälan stå det ; UG ---> SA och sen MV----> 983

Snälla säg inte att MV är plats i kön

Nej, det är 999-[antal dagar sedan 16/4]. Dvs om man har sen anmälan får man meritvärde efter det antal dagar som gått sedan första dagen som ansågs som sen. Och maxvärdet är 999.

Du kan inte i ditt meritvärde se hur många som är före dig i kön.
Citera
2009-06-02, 16:59
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vojne
Nej, det är 999-[antal dagar sedan 16/4]. Dvs om man har sen anmälan får man meritvärde efter det antal dagar som gått sedan första dagen som ansågs som sen. Och maxvärdet är 999.

Du kan inte i ditt meritvärde se hur många som är före dig i kön.
Aha, tack för snabbt svar. Synd att det då ser mörkt ut när det är en utbildning med redan högt tryck...
Citera
2009-06-02, 17:12
Medlem
ddlss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socrates
Varför är du orolig?

Om övriga kurser blev ändrade till sena så hade det framgått när du loggar in på studera.nu, men de blir inte ändrade på det sättet.
Ta det lugnt.

Jag kan alltså ta bort mitt förstahandsval helt för att på så sätt göra mitt andrahandsval till prio 1 utan att något påverkas?
Citera
2009-06-04, 22:31
Medlem
Dekomans avatar
Om man blir antagen till en utbildning, kan man då tacka nej till den men året efter ha kvar platsen?
Citera
2009-06-04, 22:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dekoman
Om man blir antagen till en utbildning, kan man då tacka nej till den men året efter ha kvar platsen?

vad tror du själv?
Citera
2009-06-05, 00:15
Medlem
Dekomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Llapushnik
vad tror du själv?

Jag vet inte, det är därför jag frågar din jävla tratt. Skit i att svara om du inte tillför något konstruktivt.
Jag frågar det för att ett par av mina kompisar säger att de ska göra så.
Citera
2009-06-05, 00:24
Medlem
fredrocks avatar
Citat:
jo det går att ansöka om, men jag vet inte om man kan göra det bara därför att. men det går.
Citera
2009-06-05, 16:02
Bannlyst
Citat:
Jag vet inte, det är därför jag frågar din jävla tratt. Skit i att svara om du inte tillför något konstruktivt.
Jag frågar det för att ett par av mina kompisar säger att de ska göra så.

den fråga som du ställde kan en apa med IQ 22 besvara.
Citera
2009-06-05, 16:12
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Llapushnik
den fråga som du ställde kan en apa med IQ 22 besvara.

Med tanke på dina gamla idiotiska trådar och inlägg, bör du inte yttra dig om IQ.

Citat:

1. Blir du antagen men tackar nej, går det utan några problem ansöka om samma utbildningen året därpå. Garanterad plats får du dock inte.

2. Blir du antagen men tackar ja går det att "ta ledigt" under ett års tid, och sedan bli garanterad en plats året därpå. Det kräver dock en giltig anledning, alltså ingen "ee jag ska typ te australien och sola".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in