2009-07-08, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givduL
ja precis som för mig det dröjde inte många veckor innan man tröttnade och tänkte "nej nu jävlar ska de pluggas så ja slipper sånt här skit"
hehe precis
Citera
2009-07-08, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kullebangmamma
hehe precis
Den rekordlåga lönen gjorde nog också sin del
Citera
2009-07-08, 14:26
Medlem
kalle Karlssons avatar
Citat:
ja precis som för mig det dröjde inte många veckor innan man tröttnade och tänkte "nej nu jävlar ska de pluggas så ja slipper sånt här skit"

Det var precis lika för mig innan jag började plugga(visserligen ett tag sen nu), tog ett riktigt tråkigt jobb i ungefär ett år. Efter det var man motiverad till tusen. Tror det kan vara bra att göra så för att få just den motivationen, så man i alla fall vet vad man _inte_ vill göra resten av livet.
Citera
2009-07-08, 14:27
Medlem
Caratacuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amodestproposal
Jippi! Beskedet har kommit nu, jag kom in på mitt förstahandsval!!!
Fy dig, tur för dig att jag inte var mer stressad än att jag läste kommentarerna under först.. Må du komma in på ditt andraval!
Citera
2009-07-08, 14:27
Medlem
sjukt segt om man inte hinner få bostad INNAN man sen börjar mycket roligare att flytta till staden innan å hinna bli lite mer insatt i staden.
Citera
2009-07-08, 14:28
Medlem
Caratacuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle Karlsson
Det var precis lika för mig innan jag började plugga(visserligen ett tag sen nu), tog ett riktigt tråkigt jobb i ungefär ett år. Efter det var man motiverad till tusen. Tror det kan vara bra att göra så för att få just den motivationen, så man i alla fall vet vad man _inte_ vill göra resten av livet.

Har ni inte sommarjobbat tidigare? Så tråkigt som jag har haft på alla mina sommarjobb fick mig att inse att jag med glädje pluggar fem år till så att jag får något vettigt att göra om dagarna

*Sökte därför in direkt efetr gymnasie
Citera
2009-07-08, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caratacus
Har ni inte sommarjobbat tidigare? Så tråkigt som jag har haft på alla mina sommarjobb fick mig att inse att jag med glädje pluggar fem år till så att jag får något vettigt att göra om dagarna

nej jag har faktiskt inte sommarjobbat speciellt mycket. Hade jag gjort det så hade det säkert gjort sitt.
Citera
2009-07-08, 14:30
Medlem
Vad jag inte skulle ge för ett preliminärt resultat nu.
Citera
2009-07-08, 14:30
Medlem
jag måste säga att dricka kaffe å skriva/läsa i denna tråden lugnar faktiskt en del är ju fler än en själv som sitter i samma sits.
Citera
2009-07-08, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smkz
Vad jag inte skulle ge för ett preliminärt resultat nu.
jo men tänk sen så går allt åt helvete :S hade det varit i fjol hade jag varit 100% säker på att komma in för då hade ja haft lite mer än 2.0 över det lägsta förra året. Men idag har ansökningarna ökat med 30% till utbildningen. Dock tror jag inte det räcker för att höja det så mycket att ja inte kommer in. Dessutom har jag andra polare som har lägre differens än 2.0 till andra utbildningar och har pratat med respektive skolors studievägledare som har sagt att dem inte behöver vara oroliga. Så jag är väl rätt lugn på den biten. Men jag kan somsagt inte ordna någon bostad innan ja har antagningen

EDIT: i snitt alltså
Citera
2009-07-08, 14:37
Medlem
Citat:
jo men tänk sen så går allt åt helvete :S hade det varit i fjol hade jag varit 100% säker på att komma in för då hade ja haft lite mer än 2.0 över det lägsta förra året. Men idag har ansökningarna ökat med 30% till utbildningen. Dock tror jag inte det räcker för att höja det så mycket att ja inte kommer in. Dessutom har jag andra polare som har lägre differens än 2.0 till andra utbildningar och har pratat med respektive skolors studievägledare som har sagt att dem inte behöver vara oroliga. Så jag är väl rätt lugn på den biten. Men jag kan somsagt inte ordna någon bostad innan ja har antagningen

EDIT: i snitt alltså
Jag ligger lite drygt 2.0 över mitt safe-alternativ. Hoppas dock att jag kommer in på mitt första val. Där har jag mycket mindre marginal.
Citera
2009-07-08, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smkz
Jag ligger lite drygt 2.0 över mitt safe-alternativ. Hoppas dock att jag kommer in på mitt första val. Där har jag mycket mindre marginal.

ah okej, hur många % har ansökningarna ökat med till dem i år då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in