2009-06-17, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-gustav
Säker på det? För mig står det bara "Handläggning pågår" under MV.

Samma för mig!
Citera
2009-06-17, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alrightington
Samma för mig!

Stod så för mig förut med, men det verkade som det uppdaterade för mig idag, för nu står mitt MV där. Lär uppdateras för er inom kort också.
Citera
2009-06-17, 11:34
Medlem
pernil90s avatar
Mina betyg har kommit upp nu, står dock inget om något medelvärde. Kommer det också upp senare eller?
Citera
2009-06-17, 11:38
Medlem
Är det samma sista kompletteringsdatum (18 juni) för både "pappersbetyg" och de betyg som skolan själv häver in i LADOK?
Citera
2009-06-17, 11:41
Medlem
Caratacuss avatar
Är det någon mer än jag som faktiskt ser fram emot att börja till hösten? Kanske beror det på att det blir min första termin på högskolan, men jag går faktiskt runt och längtar efter det... Trots att jag kommer direkt från gymnasiet som var allt annat än roligt
Citera
2009-06-17, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caratacus
Är det någon mer än jag som faktiskt ser fram emot att börja till hösten? Kanske beror det på att det blir min första termin på högskolan, men jag går faktiskt runt och längtar efter det... Trots att jag kommer direkt från gymnasiet som var allt annat än roligt

Nej du är verkligen inte ensam, men jag både längtar och är nervös att jag inte kommer komma in där jag vill.... Mindre än en månad kvar tills man vet det dock, är det bestämt vilket datum man får veta det?

Sen lär det ju vara sedvanlig kaos på studera.nu utgår jag ifrån med...
Citera
2009-06-17, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pernil90
Mina betyg har kommit upp nu, står dock inget om något medelvärde. Kommer det också upp senare eller?

Meritvärde får du räkna ut själv. Med en miniräknare och en fullföljd gymnasieutbildning så ska det nog inte vara några problem.
Citera
2009-06-17, 12:09
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pernil90

Om du kan bedömas som behörig maskinellt utan att någon handläggare behöver titta på din anmälan så bör du se ett meritvärde imorgon i BG-gruppen.
Citera
2009-06-17, 12:11
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pseudoanonym
Meritvärde får du räkna ut själv. Med en miniräknare och en fullföljd gymnasieutbildning så ska det nog inte vara några problem.

Nej, man behöver inte räkna ut sitt MV själv, det görs automatiskt. I övrigt är det ganska tidigt, och VHS har troligen inte hunnit gå igenom alla ansökningar än.

Citat:
Ursprungligen postat av studera.nu
MV = Meritvärde i urvalsgruppen (om behörighet är uppfylld)

Som jag förstår det, visas ens MV enbart om de har hunnit kolla om man är behörig till utbildningen.

Med andra ord, ta det lungt. För min del tog det ett par dagar innan mina betyg dök upp på studera.nu, för att sedan ta lite tid till innan mitt MV började visas. Och då har inte ens mitt samlade betygsdokument hunnit fram än...
Citera
2009-06-17, 12:13
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voine
Sen lär det ju vara sedvanlig kaos på studera.nu utgår jag ifrån med...

De mail som går ut i samband med att urvalsresultatet publicerats brukar portioneras ut i omgångar just för att inte alla skall logga in samtidigt och kolla sitt resultat.
Men om alla ändå ska in samtidigt så finns det risk att det kan bli lite segt på studera.nu, ja.
Citera
2009-06-17, 12:21
Medlem
fredrocks avatar
jag har nu försvunnit ur mina urvalsgrupper två gånger, min teori är att det beror på att mina meriter har uppdaterats och att jag automatiskt blir borttagen ur urvalsgruppen tills nån har sagt att det är ok. stämmer detta?
Citera
2009-06-17, 12:26
Medlem
Otroligs avatar
Äntligen har mina meriter kommit in (sköttes automatiskt via VHS). När är egentligen antagningsdatumet; någon som vet det lite mer specifikt än "mitten av juli" som det står nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in