Någon som vet vad som händer efter uppropet på Högskolan i Gävle. Dvs. ons-sön nästkommande vecka.
Vore även schysst att hitta någon att dela en lägenhet med men det är inte av största vikt i denna tråd.
jag funderar på att läsa vidare på högskola, men jag har tyvärr inte läst Ma C, hur ser mina utsikter ut för att komma in på något "Data-inriktat" program? Det verkar som om nästan alla program har Ma C som behörighetskrav.. Det är nu på senare tid som jag har funderat på att läsa vidare, så jag har kanske inte valt de perfekta gymnasieämnerna...
Den här jävla skiten gör mig nervös och jag behöver hjälp då jag pratat med två syokonsulenter som säger olika saker.
Har precis börjat en kurs som jag behöver till min ansökning för vårterminen. Betyget utfärdas senare än den sista kompletteringsdagen (ska dessutom sätta ihop till ett slutbetyg). Den ena personen säger att man måste göra klart kursen före slutdatumet så man kan skicka in i tid. Den andra säger att det naturligtvis är så att man läser klart kursen normalt och sedan skickar in sitt betyg när man väl är färdig. Varför olika svar, vad är rätt och fel? Problemet är att min skola inte utfärdar betyg tidigare så jag kanske är rätt körd.
Någon som vet hur första veckan kommer se ut på MDH i Västerås? Är det mycket festande som man behöver delta i? Läste på kårens hemsida om någon sorts kaffemingel på måndagen, men ingen tid eller plats är uppskriven, någon som vet mer om det? Sedan så står det på schemat för kursen att det är en introduktion/föreläsning på tisdagen, men i välkomstbrevet står det att välkomstdagen och uppropet är på onsdagen, någon som vet mer?
hej, vad tror ni om mina chanser, är reserv nummer ett på högskolan väst, det är ekonomiprogrammet. jag är i BII-gruppen. Det är endast nio antagna. Vad tror ni?