2011-08-24, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissMisery
Socionomprogrammet..
jag tror de flesta börjar nästa vecka. Men du kan ju alltid ringa till skolan och fråga de.
Citera
2011-08-30, 13:27
Medlem
korre123s avatar
Jag kom in idag! Låg som 3 reserv. Uppropet var igår och första lektionen var idag men kunde inte vara med eftersom jag inte hann ta tåget in eftersom jag fick reda på att jag kom in först idag... Nästa lektion är på torsdag, vad är det jag har missat tror ni? och vad är det jag behöver fixxa innan torsdag? :/ är nervös och uppskattar väldigt mycket eran hjälp!
Citera
2011-08-30, 14:04
Medlem
CureMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korre123
Jag kom in idag! Låg som 3 reserv. Uppropet var igår och första lektionen var idag men kunde inte vara med eftersom jag inte hann ta tåget in eftersom jag fick reda på att jag kom in först idag... Nästa lektion är på torsdag, vad är det jag har missat tror ni? och vad är det jag behöver fixxa innan torsdag? :/ är nervös och uppskattar väldigt mycket eran hjälp!

Du har antagligen missat 2 timmar tung genomgång av tillämpad relativitetsteori eller något? Hur tusan ska vi veta vad du har missat? Kolla vilken lärare som höll i föreläsningen, kolla sedan upp mail eller telefonnummer på skolans hemsida och fråga, om du tror att det var viktigt.
Jag har ohyggligt svårt att tro att det var något viktigt dock.
Citera
2011-08-30, 15:33
Medlem
Någon som har erfarenhet av att komma in sent på systemvetenskap? Kommer alla vänskapskretsar vara stängda och man får gå 3 år helt ensam? Är ganska blyg av mig och tänkte att nollningen var perfekt för mig att träffa vänner men nu har jag missat delar av den ialf.
Citera
2011-08-31, 07:16
Medlem
Kosmios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mästaren1337
Någon som har erfarenhet av att komma in sent på systemvetenskap? Kommer alla vänskapskretsar vara stängda och man får gå 3 år helt ensam? Är ganska blyg av mig och tänkte att nollningen var perfekt för mig att träffa vänner men nu har jag missat delar av den ialf.

Passa på att dra på nollningen! Det är så sjukt kul och de är inte försent att gå än, du kommer skaffa dig massvis med nya vänner från andra program där med =)
n0llan!
Citera
2011-08-31, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korre123

Vilken skola var det? Jag är själv första reserv i Lund men dem har ett elektroniskt upprop vars sista svarsdag var igår. Är det någon som vet hur lång tid det brukar ta innan man blir kontaktat ifall man kommer in som reserv?

Edit: Hur fick du föresten veta att du kommit in? Ringde skolan?
Senast redigerad av FriedrichvonHayek 2011-08-31 kl. 14:07.
Citera
2011-09-01, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odi-et-amo
Den här jävla skiten gör mig nervös och jag behöver hjälp då jag pratat med två syokonsulenter som säger olika saker.

Har precis börjat en kurs som jag behöver till min ansökning för vårterminen. Betyget utfärdas senare än den sista kompletteringsdagen (ska dessutom sätta ihop till ett slutbetyg). Den ena personen säger att man måste göra klart kursen före slutdatumet så man kan skicka in i tid. Den andra säger att det naturligtvis är så att man läser klart kursen normalt och sedan skickar in sitt betyg när man väl är färdig. Varför olika svar, vad är rätt och fel? Problemet är att min skola inte utfärdar betyg tidigare så jag kanske är rätt körd.
Jag läste lite på studera.nu och vad jag kommer ihåg finns två kompletteringsdatum för ansökan till höstterminen (21 juni och 5 juli). För ansökan till vårterminen ser jag dock bara ett datum (1 december).

Om jag var du skulle jag kontakta studera.nu och helt enkelt fråga dem vad som gäller. Du kan nå dem via båda telefon och e-mail.
Citera
2011-09-08, 12:37
Medlem
Är reserv 48 på Informationsteknologi, distans, BTH. Vad tror ni om mina chanser? :s
Citera
2011-10-02, 21:11
Medlem
fritjofkonkass avatar
Det har ju tydligen gjorts en ny(?) antagningssida, https://www.antagning.se/se/start, som verkar fungera väldigt dåligt. Har sökt på diverse utbildningar, men resultatet blir oftast "inga träffar". Någon som kan bringa klarhet i vad som gäller i ansökningsdjungeln egentligen?
Citera
2011-10-06, 18:05
Medlem
fritjofkonkass avatar
Antagning.se är ju efterblivet. Söker man på diverse utbildningar på sidan hittar man inte ett piss. Man måste uppenbarligen söka upp utbildningarna via jamforutbildning.studera.nu, för att sedan klicka på en direktlänk till antagnings sida.
Citera
2011-10-08, 13:47
Medlem
Hej!

Jag har förstått att man endast kan söka 45 högskolepoäng per termin. Hur fungerar det om jag vill söka ett program på 270 hp (helfart) och en kurs på 7,5 hp (kvartsfart)? Det bör väl inte vara något problem att bli antagen till båda? Det skulle ju innebära 37,5 hp för en termin, men det som gör mig osäker är att programmet är på 270 hp, dvs jag kommer att bli antagen till 270 hp på en gång. Söker jag även kursen blir det alltså 277,5 hp.
Citera
2011-10-08, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fritjofkonkas
Det har ju tydligen gjorts en ny(?) antagningssida, https://www.antagning.se/se/start, som verkar fungera väldigt dåligt. Har sökt på diverse utbildningar, men resultatet blir oftast "inga träffar". Någon som kan bringa klarhet i vad som gäller i ansökningsdjungeln egentligen?

Jag kan inte bringa någon klarhet i detta, men ta kontakt med dem är mitt tips. Jag gjorde det eftersom att sökfunktionen visade distanskurser med träffar, trots att jag hade klickat i att jag inte ville söka efter sådana. De skulle kika på det och förhoppningsvis rätta till det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in