2012-07-12, 14:49
Medlem
asdyaos avatar
Usch reserv 35 på TF lund i sökgrupp HP

Får väl hoppas att många av reserver OCH antagna från HP tackar nej då.

Låt oss säga att någon är antagen på BI och HP, var räknas denna personen då om han tackar ja?
Citera
2012-07-12, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Ja, du har ju gjort en SA.

Menar med andra ord att, först måste X antal personer tacka nä. vilket kan vara 200-300 personer, SEN kommer dessa 57 personerna +jag in i bilden som måste tacka nä också för att jag ska få en plats?

Blev antagen på mitt sista val, vilket är okej, men jag hade föredragit vissa andra program då jag har helt ok reservplatser och vill tacka ja till den jag blev antagen på, men även dem jag är reserv på om det finns en chans att komma in där utan att den linjen jag blev antagen på ska strykas, inte möjligt ellerhur?
Citera
2012-07-12, 15:23
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Bojangles
Menar med andra ord att, först måste X antal personer tacka nä. vilket kan vara 200-300 personer, SEN kommer dessa 57 personerna +jag in i bilden som måste tacka nä också för att jag ska få en plats?

Blev antagen på mitt sista val, vilket är okej, men jag hade föredragit vissa andra program då jag har helt ok reservplatser och vill tacka ja till den jag blev antagen på, men även dem jag är reserv på om det finns en chans att komma in där utan att den linjen jag blev antagen på ska strykas, inte möjligt ellerhur?
Precis, gör man en SA ligger man absolut sist. Det finns ingen anledning till att slackers som inte anmälde sig i tid skall putta bort personer som faktiskt höll deadlinen.
Citera
2012-07-12, 15:38
Medlem
Om man inte är antagen till förstahandsvalet men till andrahandsvalet. Går det att stryka andrahandsvalet och tacka ja till tredjehandsvalet istället?
Citera
2012-07-12, 15:49
Medlem
Hur många gånger kan man söka- och dissa utbildningen!

Ja, som topic lyder... jag har precis kommit in på min tredje utbildning på tre år

Första året sökte jag handels, andra året läkarprogrammet, i år vetrinär...
Varje gång det är dags att söka så söker jag pga ångest och avund till vänner som kommer in på utbildningar som de väldigt gärna vill plugga.

Jag söker för att inte vara sämre, är dock inte jätte-intresserad av det jag söker.

Nu har jag valet att bli vetrinär men finner samtidigt lite prestige i att tacka nej till hårda utbildningar.
Jag har en gedigen gymnasieutbildning som gör att jag kan söka vadsom i princip.

Jurist-programmet lär ju sökas nästa år om jag inte tackar nej nu.

Min fråga är:

Kan man tacka nej hur många gånger som helst, är jag töntig som håller på såhär, alltså söker bekräftelse genom att visa för mig själv och folk i min omgivning att jag är såpass kvalificerad att jag kan göra nästintill vad jag vill eller kan mina oanvända förutsättningar ses som ett hån mot er mindre begåvade individer?

förlåt för en invecklad/outvecklad text. ni som fattar, fattar.
Citera
2012-07-12, 15:50
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanmannen
Om man inte är antagen till förstahandsvalet men till andrahandsvalet. Går det att stryka andrahandsvalet och tacka ja till tredjehandsvalet istället?

Har samma problem men tror inte det tyvärr. Det man verkar få göra är att söka kursen som sen anmälan med allt vad det innebär.
Citera
2012-07-12, 15:51
Medlem
zxqs avatar
Ja du kan söka och tacka nej precis hur många gånger du vill.
Citera
2012-07-12, 15:52
Medlem
eradicos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av publicmenace
Ja, som topic lyder... jag har precis kommit in på min tredje utbildning på tre år

Första året sökte jag handels, andra året läkarprogrammet, i år vetrinär...
Varje gång det är dags att söka så söker jag pga ångest och avund till vänner som kommer in på utbildningar som de väldigt gärna vill plugga.

Jag söker för att inte vara sämre, är dock inte jätte-intresserad av det jag söker.

Nu har jag valet att bli vetrinär men finner samtidigt lite prestige i att tacka nej till hårda utbildningar.
Jag har en gedigen gymnasieutbildning som gör att jag kan söka vadsom i princip.

Jurist-programmet lär ju sökas nästa år om jag inte tackar nej nu.

Min fråga är:

Kan man tacka nej hur många gånger som helst, är jag töntig som håller på såhär, alltså söker bekräftelse genom att visa för mig själv och folk i min omgivning att jag är såpass kvalificerad att jag kan göra nästintill vad jag vill eller kan mina oanvända förutsättningar ses som ett hån mot er mindre begåvade individer?

förlåt för en invecklad/outvecklad text. ni som fattar, fattar.
Jag tycker att det är jävligt töntigt att du hittar bekräftelse genom att ta platser från folk som faktiskt vill i första urvalet, så länge du inte tackar ja är ingen skada skedd dock. Att du överhuvudtaget är 20+ och hittar bekräftelse genom att göra sådant här tyder på en del grejer men det passar nog bättre i psykologiforumet än här.

Vad gäller din frågeställning så kommer det inte att påverka framtida sökande. Däremot känns det som något av ett griseri att göra som du gör.
Citera
2012-07-12, 17:01
Medlem
Om jag accepterar en reservplats till hösten 2012 blir jag då av med min plats i den utbildningen jag började hösten 2011? (Börjar 2an till hösten)
Citera
2012-07-12, 17:03
Medlem
LikeAGloves avatar
Jag har blivit antagen till 56 hp via antagning.se, trodde inte det var möjligt?
Citera
2012-07-12, 17:33
Medlem
När kommer en sån här: http://vhs.se/Global/Aktuellt/AB1-ht2011-2011-07-14/HT2011_antagna_urval1_program.pdf

till 2012 HT ?
Citera
2012-07-12, 17:36
Medlem
asdyaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av king87
När kommer en sån här: http://vhs.se/Global/Aktuellt/AB1-ht2011-2011-07-14/HT2011_antagna_urval1_program.pdf

till 2012 HT ?

http://statistik.vhs.se

här har du något liknande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in