2010-05-05, 12:24
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roflmao123
Säkert blivit frågat tusentals gånger men jag orkar verkligen inte leta. När, ungefär, får man besked om antagning nu till höst?

Resultatet av urval 1 är planerat att publiceras den 12 juli på studera.nu.
Citera
2010-05-05, 21:46
Medlem
shogun-rs avatar
Hur længe ær det man kan radera ett val før att dom under skall komma upp ett steg utan att det blir krångel med sen anmælan?
Citera
2010-05-05, 23:58
Medlem
Går gymnasiet nu och har ansökt till hösten. Vet att min skola skickar in betygen automatiskt och så. Undrar bara om det är rätt att det står att jag är obehörig nu eller om jag skulle ha kryssat i nåt att jag går gymnasiet nu. Antar att allt är lugnt men tänkte att det e bra att kolla upp med nån som har koll..
Citera
2010-05-06, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av achmud
Går gymnasiet nu och har ansökt till hösten. Vet att min skola skickar in betygen automatiskt och så. Undrar bara om det är rätt att det står att jag är obehörig nu eller om jag skulle ha kryssat i nåt att jag går gymnasiet nu. Antar att allt är lugnt men tänkte att det e bra att kolla upp med nån som har koll..
Om du inte har några meriter är det ju logiskt att du tekniskt sett är obehörig. Så fort betyget kommer inte kommer du få ett meritvärde, om du är behörig.
Citera
2010-05-07, 00:06
Medlem
frosses avatar
Vad tror ni min utbildning kommer att hamna på till hösten i HP-intagning?

Har gjort en trevlig liten tabell -->
http://data.fuskbugg.se/skalman01/------------------------------------------------------------------------------------------------Bild %201.png
Citera
2010-05-07, 00:47
Medlem
SkyValleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frosse
Vad tror ni min utbildning kommer att hamna på till hösten i HP-intagning?

Har gjort en trevlig liten tabell -->
http://data.fuskbugg.se/skalman01/------------------------------------------------------------------------------------------------Bild %201.png
Statistik på antal platser och antal reserver och sådant hjälper nog duktigare gissare, så har du det så lägg gärna upp.

Min högst oprofessionella gissning är att det hamnar på 0,7-0,8 i andra urvalet, eftersom antalet sökande i första hand minskade något samtidigt som totala antalet sökande är ungefär samma som förra året.

Är det samma antal platser för sökande med hp som förra året så är sannolikheten för att det ökar troligen mindre än sannolikheten att det inte gör det, men man kan inte utesluta något, det kan ju vara extra duktiga hp:are som söker det här året. Dessutom skrev fler hp nu i våras, och det lär också påverka en aning, så egentligen är det så många "men" att det inte är någon idé att fundera på det.

Ta inte detta inlägg som någon absolut sanning, men såhär resonerar jag.
Citera
2010-05-07, 04:01
Medlem
shogun-rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shogun-r
Hur længe ær det man kan radera ett val før att dom under skall komma upp ett steg utan att det blir krångel med sen anmælan?

BUMP! Hur va det med att ta bort alternativ før att flytta upp resten ett steg?

Læst både att det går och inte går, men jag tror att det går, men inte helt sæker så klart. Vill ju inte fucka upp hela anmælan.

Och HUR LÆNGE går ett att gøra på det sættet så man inte tænker før mycket..
Citera
2010-05-07, 11:31
Medlem
Citat:

Læst både att det går och inte går, men jag tror att det går, men inte helt sæker så klart. Vill ju inte fucka upp hela anmælan.

Om du tar bart ett alternativ så kommer de andra prioriteras upp ett steg ja. Vad gäller när, så skulle jag helt enkelt säga att du bör göra det så fort du kan, datum är svårt att säga.
Citera
2010-05-07, 11:38
Medlem
Hur funkar det efter 1a urvalet?

Jag är inte säker på att jag kommer in på första men dock på andra prio valet.
Möjligtvis kommer jag in på mitt prio val 1 efter 2:a urvalet.
Ska jag vara reserv till både prio 1 och 2 tills 2:a urvalet kommer eller hur ska jag göra?
Citera
2010-05-07, 12:46
Medlem
Bobbo Vikings avatar
Pallar inte läsa hela tråden. När får man reda på om man kommit in på högskolekurs till hösten?
Citera
2010-05-07, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbo Viking
Pallar inte läsa hela tråden. När får man reda på om man kommit in på högskolekurs till hösten?

Citat:
Ursprungligen postat av Socrates
Resultatet av urval 1 är planerat att publiceras den 12 juli på studera.nu.

Andra urvalet kommer väl i början av augusti.
Citera
2010-05-07, 15:27
Medlem
Citat:

Det går att göra. Du har minst hela maj månad på dig att bestämma. Vill du ha ett exakt datum får du ringa studera https://www.studera.nu/studera/1006.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in