2010-04-09, 21:29
Medlem
Stina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samhallselev
Kommer ta studenten med 19,6 i snitt + 2,5 meritpoäng. Har sökt Juristprogrammet i Uppsala. Hösten–09 var snittet för att bli antagen efter första intaget 19,38. Det spekuleras ju om att intagningspoängen kommer att sjunka samt att söktrycket ska vara lägre hösten–10. 2,5 är max i meritpoäng. Kan jag betrakta mig som antagen?

Vad tror du själv? Dum fråga. Hoppas att du lär dig något under juristprogrammet.
Citera
2010-04-09, 23:26
Medlem
shackmatts avatar
Hej!
Till hösten har jag sökt fyra kurser, varav två stycken på 15 hp vardera på distans som jag vill läsa. Går det läsa dessa två kurser samtidigt? Och om det går... tackar man bara ja till båda utbildningarna på samma gång eller går det bara tacka ja till en?

Jag ber om ursäkt om min fråga verkar lite luddig, men tröttheten sätter sina spår ibland

Edit: En fråga till... går det att läsa kurser vid olika Universitet men ändå ta ut examen, eller måste alla kurser ligga vid det lärosäte som man avser att ta examen vid?
Senast redigerad av shackmatt 2010-04-09 kl. 23:28.
Citera
2010-04-10, 04:19
Medlem
Me0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socrates
Anmäl dig.
När din anmälan blivit behandlad så ser du ditt meritvärde (om du är behörig...) i respektive urvalsgrupp.
Ah, tack.

Fan vad hög den var 17,95 på den lägsta och 19,95 på den högsta.
Citera
2010-04-10, 14:33
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shackmatt
Hej!
Till hösten har jag sökt fyra kurser, varav två stycken på 15 hp vardera på distans som jag vill läsa. Går det läsa dessa två kurser samtidigt? Och om det går... tackar man bara ja till båda utbildningarna på samma gång eller går det bara tacka ja till en?

Jag ber om ursäkt om min fråga verkar lite luddig, men tröttheten sätter sina spår ibland

Edit: En fråga till... går det att läsa kurser vid olika Universitet men ändå ta ut examen, eller måste alla kurser ligga vid det lärosäte som man avser att ta examen vid?

Ja, du tackar Ja till båda kurserna efter det första urvalet.

Nej, du måste inte ha läst alla kurser på ett och samma lärosäte för att ta en examen.
Citera
2010-04-10, 14:53
Medlem
Integraluss avatar
När jag följer min anmälan till HT 2010 står det under UG att jag är obehörig, och under MV att särskild behöriget saknas.

Följande behörighetskrav är ej uppfyllda:

Fysik B, Kemi A, Matematik E

Jag antar att det är för att jag inte har ett slutbetyg ännu. Blev lite orolig när det stod obehörig. Kommer min anmälan att fullföljas ändå? Min skola är ansluten till betygsdatabasen.
Citera
2010-04-10, 15:07
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Integralus
När jag följer min anmälan till HT 2010 står det under UG att jag är obehörig, och under MV att särskild behöriget saknas.

Följande behörighetskrav är ej uppfyllda:

Fysik B, Kemi A, Matematik E

Jag antar att det är för att jag inte har ett slutbetyg ännu. Blev lite orolig när det stod obehörig. Kommer min anmälan att fullföljas ändå? Min skola är ansluten till betygsdatabasen.

Ja, det är för att du inte fått ditt slutbetyg ännu.
Du är ju i dagsläget inte behörig, så informationen stämmer.

Kolla med någon klasskompis så märker du att det är likadant för er alla som går ut gymnasiet i år.
Citera
2010-04-10, 17:27
Medlem
tigertompas avatar
Fel tråd.
Senast redigerad av tigertompa 2010-04-10 kl. 17:34.
Citera
2010-04-11, 12:40
Medlem
Min fråga har säkerligen tagits upp och jag ber om ursäkt isåfall. Men till saken, jag har skickat in kompletteringar och på studera.nu så står det att det tar ett tag innan mina meriter uppdateras, så jag undrar bara hur länge det tog för era andra innan era meriter uppdaterades?
Citera
2010-04-11, 17:21
Medlem
På alla mina ansökningar på studera.nu står det att jag är är obehörig. Har det att göra med att jag inte tagit studenten än och därmed inte har alla kurser klara, eller är jag verkligen inte behörig? :S

När jag blir klar till sommaren så skickar min skola, som är kopplad till det där datasystemet, ut mina betyg utan att jag behöver göra någonting?
Citera
2010-04-11, 17:24
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nerium
På alla mina ansökningar på studera.nu står det att jag är är obehörig. Har det att göra med att jag inte tagit studenten än och därmed inte har alla kurser klara, eller är jag verkligen inte behörig? :S

När jag blir klar till sommaren så skickar min skola, som är kopplad till det där datasystemet, ut mina betyg utan att jag behöver göra någonting?

Samma sak "drabbade" mig. Fick då svaret att man är obehörig tills det man tar studenten.
Citera
2010-04-11, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Samma sak "drabbade" mig. Fick då svaret att man är obehörig tills det man tar studenten.

Tack för svaret. Man blir ju lite orolig om man missat något och inte skulle vara behörig.

Tycker inte dom borde skriva något alls om det är så att dom inte har fått in betygen.
Citera
2010-04-11, 20:58
Medlem
CoiStrels avatar
Usch. Snart måste det vara inskickat... (beslutsångest)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in