2017-10-11, 21:59
Medlem
läser redan ett program atm. vill söka lite olika saker på antagning.se ''bara för o se'' om man kommer in. har dock hört att om man kommer in kommer man tas bort från de kurser som ingår i de programmet man redan läser. så man bara läser 45 hp per termin. vad tror ni? kan jag söka bara för o se?
Citera
2017-10-14, 16:12
Medlem
Finns det en sistaanmälningsdag när det kommer till examensarbeten?

Ja, nej, beror på?
Citera
2017-10-14, 16:32
Medlem
nihilverums avatar
Jag vet att det finns program där man ansöker till en kurs som består av just skrivande av examensuppsatsen via antagning.se, och då blir det också samma sista ansökningsdag som vanligt (dvs mitten av april för att börja med uppsatsen på hösten, mitten av oktober för att skriva uppsatsen på våren).

Det kan också mycket väl finnas program där man hanterar registrering på examensuppsats lokalt på lärosätet och då kan det vara andra deadlines som gäller.
Citera
2017-10-14, 16:48
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Trådar sammanfogade.

/Mod.
Citera
2017-10-15, 11:04
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Jag har en fråga som handlar om hur man bär sig åt vid anmälan till flera kurser. Jag har nämligen tänkt söka flera småkurser inom ett visst ämnesområde, och tanken är att läsa kanske tre eller fyra delkurser under vårterminen. Nu är det så att jag inte riktigt fattar hur antagning.se funkar riktigt. Förra terminen sökte jag till exempel en kurs på 30 p som skulle ha gått på halvtid, dvs 15 p/termin. Utöver denna sökte jag en 7,5-poängare. Enligt reglerna borde jag väl ha fått gå dessa kurser samtidigt utan att det skulle ha blivit för många poäng per termin, men när jag kommit in på den första kursen så strök de bara den där 7,5-poängaren. Hur ska jag göra för att de inte ska stryka alla kurser förutom den jag skriver in först i anmälan?
Citera
2017-10-16, 00:28
Medlem
Läste klart Naturkunskap 2 på distans och den 14e oktober fick jag godkänt betyg.

Skickade in min anmälan till programmet jag vill läsa via antagning.se den 15e oktober.
Vad sker nu med mitt betyg då naturkunskapen var en av behörigheterna jag behövde för att kunna söka. Det står att det hämtas in automatiskt. Betyget har inte registrerats på antagning.se/meriter ännu.. Inte blir jag väl struken eller liknande?
Citera
2017-10-16, 00:29
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supmotherfucker
Läste klart Naturkunskap 2 på distans och den 14e oktober fick jag godkänt betyg.

Skickade in min anmälan till programmet jag vill läsa via antagning.se den 15e oktober.
Vad sker nu med mitt betyg då naturkunskapen var en av behörigheterna jag behövde för att kunna söka. Det står att det hämtas in automatiskt. Betyget har inte registrerats på antagning.se/meriter ännu.. Inte blir jag väl struken eller liknande?
Sista kompletteringsdag är 1/12.
Citera
2017-10-17, 18:23
Bannlyst
Om ett program har fler 1a hands sökande detta år jämfört med förra året, betyder det att det kommer krävas högre HP för att komma in på det?
Citera
2017-10-17, 18:37
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pappersmall
Om ett program har fler 1a hands sökande detta år jämfört med förra året, betyder det att det kommer krävas högre HP för att komma in på det?

Det går inte att säga säkert, även om det naturligtvis antyder att det finns en viss risk för det. Kolla mer på den procentuella ökningen än på ökningen i rent antal sökande.
Citera
2017-10-27, 19:16
Medlem
Azizoks avatar
Vilka är de bästa och lönsammaste utbildningarna man kan komma in på med 18,00 i merit på urval BII?
Citera
2017-11-05, 15:42
Medlem
Philoques avatar
Hej! Har både ansökt till fristående kurser till våren 2018 men även kurser inom program, kommer dessa påverka varandra? Jag kan inte prioritera mellan dessa utan de kommer som olika kategorier på antagning.se så antar att de inte påverkar varandra, men vill vara på den säkra sidan.
Någon som vet? Tack på förhand.
Citera
2017-11-05, 19:35
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azizok
Vilka är de bästa och lönsammaste utbildningarna man kan komma in på med 18,00 i merit på urval BII?
Skulle nog säga att Elektroteknik 5 år på KTH är ett bra val. Men går du in med den inställningen enbart och inte har ett dugg av intresse för fysik och matte så är du i princip garanterad att inte ta dig igenom utbildningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in