2011-08-06, 10:41
Medlem
AxelDeLarges avatar
En fråga: Jag tackade ja till mitt förstahandsval, där jag stod som reserv, vilket är 30 poäng/ termin samt mitt andrahandsval där jag kom in som också är 30 poäng/termin. Visst kommer båda finnas kvar till andra urvalet? Jag hoppas att förstahandsvalet inte försvinner iom att jag tackade ja till andrahandsvalet, eftersom jag samtidigt tackade ja till reservplatsen. På csn.se står det att jag kan ansöka om studiemedel till enbart mitt andrahandsval, men jag antar att det är p.g.a. att det är det enda som jag har antagits till hittills.

Jag hoppas att jag inte gjort något fel så mitt förstahandsval har försvunnit.
Citera
2011-08-06, 11:17
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AxelDeLarge
En fråga: Jag tackade ja till mitt förstahandsval, där jag stod som reserv, vilket är 30 poäng/ termin samt mitt andrahandsval där jag kom in som också är 30 poäng/termin. Visst kommer båda finnas kvar till andra urvalet? Jag hoppas att förstahandsvalet inte försvinner iom att jag tackade ja till andrahandsvalet, eftersom jag samtidigt tackade ja till reservplatsen. På csn.se står det att jag kan ansöka om studiemedel till enbart mitt andrahandsval, men jag antar att det är p.g.a. att det är det enda som jag har antagits till hittills.

Jag hoppas att jag inte gjort något fel så mitt förstahandsval har försvunnit.
Varför skulle det ha försvunnit om du tackade ja till det?

Kommer du in på #1 kommer båda emellertid inte att finnas kvar i U2 då #2 stryks.
Citera
2011-08-06, 11:27
Medlem
AxelDeLarges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Varför skulle det ha försvunnit om du tackade ja till det?

Kommer du in på #1 kommer båda emellertid inte att finnas kvar i U2 då #2 stryks.
Jag är lite överdrivet nojig bara. Då verkar allting vara i sin ordning.
Citera
2011-08-06, 23:32
Medlem
Men det finns väl ingen återvändo nu? Valen ligger väl fast och det går inte att ändra sig?
Citera
2011-08-06, 23:40
Medlem
Nalle-Puhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av confucius43
Men det finns väl ingen återvändo nu? Valen ligger väl fast och det går inte att ändra sig?

Du kommer troligen in på programmen som inte är fyllda ännu tills höstterminen börjar.
Citera
2011-08-07, 09:47
Medlem
Menar mer att man får väl inga fler val nu? Jag är antagen till mitt andrahands val och reserv på mitt första val. Så om jag nu blir antagen till första valet stryks väl mitt andrahands val automatiskt?
Citera
2011-08-07, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av confucius43
Menar mer att man får väl inga fler val nu? Jag är antagen till mitt andrahands val och reserv på mitt första val. Så om jag nu blir antagen till första valet stryks väl mitt andrahands val automatiskt?

Korrekt.
Citera
2011-08-07, 14:43
Medlem
Det är imorgon Urval 2 är klart va?

Vill bara att det står Antagen så man slipper vara nojig att någonting har gått fel!
Citera
2011-08-07, 14:57
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av framstjart

Vill bara att det står Antagen så man slipper vara nojig att någonting har gått fel!
Troligen imorgon, vi håller tummarna! Har du en god reservplats?
Citera
2011-08-07, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Troligen imorgon, vi håller tummarna! Har du en god reservplats?

Tackade nej till Prio.1 (reservplats), tackade bara ja till Prio.2 där jag var antagen.

Jag är antagen och klar, men min noja/ångest kommer nog sitta kvar där tills de ropar upp mitt namn på uppropet

Du har tackat Ja till följande utbildningar:

2. KTH-32109 - Civilingenjörsutb i maskinteknik 300.0hp,
Utbildningsprogram, Kungl. Tekniska högskolan, Poängbidrag 30.0, Antagen
Citera
2011-08-07, 16:23
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av framstjart

Ja, resultatet av urval 2 kommer presenteras på studera.nu imorgon.
Citera
2011-08-07, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socrates
Ja, resultatet av urval 2 kommer presenteras på studera.nu imorgon.
Vilken tid cirka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in