Citat:
Ursprungligen postat av HelloEisenhower
Har i princip samma fråga, jag postade dock min komplettering i onsdags kl 19. Det stod på postlådan att de tömmer den 18.00 på torsdagen, så den borde kommit fram i fredags - däremot osäkert om den delats ut i fredags. Dock är det ju ingen postutdelning på lördag eller söndag, så måndag är väl rimligt att tro. Men det som gäller är alltså att kompletteringen har skickats in/poststämplats innan den 21:a juni, inte att de lagt in det i själva databasen? Det står nämligen fortfarande "Handläggning pågår" på min förstaval, dvs. där kompletteringen behövdes.
Det är inte poststämpel som gäller, handlingarna skall vara framme i Strömsund senast den 21:a.
Däremot så behöver de inte registreras den 21:a. Eftersom det rasslar in en hel del kompletteringar nu så kan det nog ta en tag innan de först scannas in och sen registreras.
Gällande ankomstdatum vs poststämpel så var det så förr, när anmälan endast kunde göras via pappersblankett, att det var poststämpel som gällde för anmälan och ankomstdatum för kompletteringar (eller om det var tvärtom, det är sent nu).
Det var förstås lite rörigt så nu gäller ankomstdatum för både anmälan och kompletteringar, men när det gäller anmälan så görs ju 99,9 (eller nåt liknande) av alla anmälningar via studera.nu nu för tiden.