2009-07-20, 17:26
Medlem
Topphats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dante86
Hejsan
Har ett jävligt märkligt problem, jag kan inte tacka ja till den utbildning jag blivit antagen till på nackademin, när jag trycker ja och trycker spara och loggar ut och loggar in i igen så är inget i kryssat. Nu finns de ingen möjlighet att ringa till antagningen och sista svarsdagen skulle vara idag, hoppas de inte är totalkört ifall man ringer imorgon kl 8. Ingen annan som har/hade samma problem?

Ska nog gå bra ska du se, jag sökte oxå dit och jag vet att dom hade trubbel med deras server när antagningen las ut på nätet, så du är långt ifrån den ända.

Vilken linje sökte du?
Citera
2009-07-20, 17:47
Medlem
mstmtas avatar
Jag loggade in idag för att kontrollera mitt svar och då stod det att sista dagen är imorgon (21:a). De kanske har haft lite problem igen? Du kan ju testa med en annan browser ifall det är en bugg.
Citera
2009-07-20, 17:57
Medlem
Linuxsystem, jag skickade ett mail till antagningen för någon timme sedan och fick svar nyligen där de bad att jag skulle skriva mitt personummer så skulle de kolla upp de. De värsta är (innan jag fick mailet från dem) hade jag testat på flera browsers på två olika datorer så testade jag att tacka nej,och de däremot gick tydligen hur bra som helst, dessutom gick de inte att ändra, har lite halv panik nu faktist, hoppas de svarar snart
Citera
2009-07-21, 11:40
Medlem
kezss avatar
Är det någon som har koll på ungefär när antagningsbesked två brukar publiceras? Är det rimligt att de är så snabba att de kan publicera det redan 31:a juli? Annars blir det en dryyyyyg helg att vänta på måndagen.
Citera
2009-07-21, 11:47
Medlem
Owes avatar
Jag har hört 5:e när jag ringde antagningsenheten på UU.
Men då är det säkert det officiella mailet som skickas ut.
Men antagligen kan man säkert se det någon dag innan om man loggar in på studera.nu, precis som antagningsbesked 1.
Citera
2009-07-21, 12:37
Medlem
AdrinaHs avatar
Antagen

Blev antagen till många reservplatser i it och antagen till geografi på su har någon läst geografi?
Citera
2009-07-21, 12:43
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kezs
Är det rimligt att de är så snabba att de kan publicera det redan 31:a juli?

Det finns inte någon chans att det publiceras före helgen.

Citat:
Ursprungligen postat av Owe
Men antagligen kan man säkert se det någon dag innan om man loggar in på studera.nu, precis som antagningsbesked 1.

Vid urval 1 så kunde man se det tidigare än det officiella datumet på studera.nu som var "vecka 29". Dock så stämde ju datumet exakt med det datum som vissa sökande hade hört från olika lärosäten.

Om du fått 5 juli från UU så tror jag inte något kommer publiceras före det.
Citera
2009-07-21, 12:54
Medlem
nollie3flips avatar
Jag har kommit in på mitt andrahandsval, är placerad som 9:e reserv till mitt första.
Jag är mer intresserad av mitt förstahandsalternativ, kan jag tacka ja till mitt andrahandsval och samtidigt stå som reserv till mitt förstahandsval till antagning nummer två?
Jag påbörjar hellre andrahandsvalet än blir utan plats på universitetet.
Citera
2009-07-21, 12:57
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollie3flip
Jag har kommit in på mitt andrahandsval, är placerad som 9:e reserv till mitt första.
Jag är mer intresserad av mitt förstahandsalternativ, kan jag tacka ja till mitt andrahandsval och samtidigt stå som reserv till mitt förstahandsval till antagning nummer två?
Jag påbörjar hellre andrahandsvalet än blir utan plats på universitetet.

Ja.
Citera
2009-07-21, 15:12
Medlem
Om man nu söker till ett program efter första urvalet som fortfarande är öppen för registrering, hur stor är chansen att man kommer in om programmet inte har några reserver?
Citera
2009-07-21, 15:32
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av index
Om man nu söker till ett program efter första urvalet som fortfarande är öppen för registrering, hur stor är chansen att man kommer in om programmet inte har några reserver?

Om programmet inte hade några reserver i urval 1 så bör ju chansen vara god.
Det beror ju lite på hur många andra som gjort en sen anmälan och när de gjort sin sena anmälan (eftersom sena anmälningar rmeritvärderas i datumordning).
Citera
2009-07-21, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socrates
Om programmet inte hade några reserver i urval 1 så bör ju chansen vara god.
Det beror ju lite på hur många andra som gjort en sen anmälan och när de gjort sin sena anmälan (eftersom sena anmälningar rmeritvärderas i datumordning).

Aha okej. Om man kontaktar skolan eller studera, kan de ta reda på hur många som har sökt efter första urvalet och vilket nr man är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in