2010-08-19, 11:21
Medlem
Oscizs avatar
Studera ligger nere?
Citera
2010-08-19, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osciz
Studera ligger nere?
Yes! Typiskt, syrran skulle precis logga in och ändra en kurs, som det självklart är bråttom med.. och då ligger skiten nere..

Citat:
Tekniska problem med studera.nu
2010/08/19
av VHS Utvecklingsforum

Vi har nyss fått information att det finns problem med studera.nu. Just nu kan man inte komma in på sidan.

Vi jobbar för fullt för att fixa problemet. Jag återkommer när jag får mer information.

Hälsningar,
Marleen

// VHS driftblogg http://vhsdriftinfo.wordpress.com/
Citera
2010-08-19, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xob2
Jag blev reserv #2 på mitt förstahandsval och blev antagen på mitt andrahandsval. Båda utbildningarna är på UU och jag undrar om jag ger upp min reservplats om jag börjar på mitt andrahandsval?

Står du fortfarande som reserv, så har du kvar din plats oavsett om du börjar på ditt andrahandsval.
Citera
2010-08-19, 14:11
Bannlyst
Försöker registrera mig på universitetet jag har blivit antagen till, dock får jag upp error meddelande att jag ej har bekräftat mitt studera.nu konto med pinkod... Vilket är helt absurt eftersom jag gjorde det första veckan då jag skapa ett konto där. Dessutom behövs väl det bekräftelse av pinkod för att ens ansöka till en högskola?

Ska jag kontakta universitetet eller studera.nu om problemet?
Citera
2010-08-19, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattjeaveln
Försöker registrera mig på universitetet jag har blivit antagen till, dock får jag upp error meddelande att jag ej har bekräftat mitt studera.nu konto med pinkod... Vilket är helt absurt eftersom jag gjorde det första veckan då jag skapa ett konto där. Dessutom behövs väl det bekräftelse av pinkod för att ens ansöka till en högskola?

Ska jag kontakta universitetet eller studera.nu om problemet?

Kontaka universitet.

Har du inte haft två alternativ när du reggade kontot på universitet?
Antingen via deras brev som dom skickar ut eller alternativ 2 via studera-kontot..
?
Citera
2010-08-19, 16:42
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Det är såhär att jag tillslut blivit tredje reserv på en fristående kurs på HLK i Jkpg. I urvarlsgruppen fanns det då sex perosner och jag var som sagt tredje reserv. Jag har inte fått något papper eller liknande om att jag ska registrera mig eller något sådant utan misstänker att risken är stor att jag blir utan utbildning i höst.

Så jag tänkte köra en fuling då jag faktiskt är tredje reserv så tänkte jag vara på plats under uppropet på tisdag och helt enkelt skriva in mig. Funkar det som jag hade tänkt eller kommer de neka mig helt och hållet? Finns det något annat sätt att gå till väga?
Citera
2010-08-19, 16:52
Medlem
Låt oss säga att jag står som reserv 6 för en utbildning och att uppropet var för ett par dagar sen. Hur lång tid tar det att få reda på om jag nu mot all förmodan skulle komma in?
Citera
2010-08-19, 17:45
Medlem
Någon mer än jag som ska börja på malmö högskola eller någon som går där ? Ska börja studera till fastighetsmäklare nu den 1 september
Citera
2010-08-19, 19:21
Medlem
Måste fråga;

På uppropet på ett program ropas allas namn ut då eller hur går ett upprop till egentligen? Tänker på läkarprogrammet..
Citera
2010-08-19, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StinaX
Måste fråga;

På uppropet på ett program ropas allas namn ut då eller hur går ett upprop till egentligen? Tänker på läkarprogrammet..
På mitt upprop förra året ropade de upp alla namn. Pluggar dock inte läkare.
Citera
2010-08-25, 19:21
Medlem
Holmiz89s avatar
Jag har blivit antagen till ett universitet, och jag beställde kurslitteratur i måndags och hoppas verkligen att det kommer imorgon. För jag kommer att flytta 70 mil på fredag o det vore väldigt synd om jag inte kunde få litteraturen imorgon (jag vet, var nog lite för sent o beställa). Om det skulle va så att det inte kommer imorgon, gör det mkt om man inte skulle ha litteraturen dom första dagarna på universitetet?? för jag antar det e mkt introduktion med inspark åsånt i början. Tacksam för svar
Citera
2010-08-26, 12:23
Medlem
Jan-gustavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holmiz89
Jag har blivit antagen till ett universitet, och jag beställde kurslitteratur i måndags och hoppas verkligen att det kommer imorgon. För jag kommer att flytta 70 mil på fredag o det vore väldigt synd om jag inte kunde få litteraturen imorgon (jag vet, var nog lite för sent o beställa). Om det skulle va så att det inte kommer imorgon, gör det mkt om man inte skulle ha litteraturen dom första dagarna på universitetet?? för jag antar det e mkt introduktion med inspark åsånt i början. Tacksam för svar

Enligt mina erfarenheter så är det inga problem alls att vänta några dagar eller till och med veckor med att köpa kurslitteraturen. Jag känner folk som inte köpte några böcker över huvud taget under sin första termin och de klarade den tentan utan problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in