Citat:
Ursprungligen postat av
KIBy
Ja! Och detta kan vara en anledning till att hennes insta är privat igen sedan nån gång förra veckan.Eller? ska bli intressant om hon plötsligt öppnar den i kväll inför "biggest loser"..
Mmm, ska bli intressant. Jag är dock väldigt kluven inför det här - Anna Book har varit lite kul att följa av och till just för att hon har sin självbild som så uppenbart krockar med verkligheten gång på gång på gång ("jag powerwalkade ikväll, 12km på precis en timme" - det är ju KUL att hon inte förstår att folk ska genomskåda det!)
Det här med Antonio dock, det är ju liksom ett fall där andra oskyldiga fått sina liv kanske inte förstörda men för alltid påverkade iaf. Det är liksom så mycket mörkare att det känns lite olustigt på en helt annan nivå att följa Annas förnekande, självömkan, frånstötande beteende. Man ser ju liksom direkt på hennes sätt att hantera situationen att Antonio knappast lär sig att ta konsekvenserna av sitt handlande utan från Mamma Books sida är det frid och fröjd och han är oskyldig "offer är inte alltid offer", trots att det skett upprepade gånger. Jag tror ju ärligt att hon i den här storyn ser sig själv som det stora offret nu när BL VIP drog igång och absolut skuldbelägger offret i det hela (även om hon bara hintat om det i sina inlägg ibland.). Nej jag vet inte, det har tagit en lite för mörk sväng det här för min del, inte för att jag kommer sluta följa det men Anna har ju gått från att vara "dålig självdistans o lite rolig" till "väldigt obehaglig" den här sommaren alltså...