Citat:
Ursprungligen postat av
Tagelapa
Är det inte märkligt att av alla de som medverkar i BLVIP så är det bara tant Book som fläker ut sig i tidningarna var och varannan dag. De andra har väl kanske något slags liv att leva men inte hon. Hennes livsluft är att grååååååta i tidningar.
Förut var det Kikki D som grät och kurade i offerkoftan men hon är slagen med hästlängder(och hästtänder) av Anna Books enorma offerkofta som tyvärr inte tycks minska utan istället öka.
Är det någon mer än Book av de svenska artisterna från 80-talet som lever kvar i den bubblan medvetet och tror att de fortfarande är stora artister trots att de inte är det?
Jag och några vänner kom in på ämnet Book under en middag/fest i helgen, då började vi prata om just det.
Pernilla Wahlgren går ju inte runt och snackar om sin avdankade solokarriär och Piccadilly Circus. Efter det gjorde hon ju t.ex. musikaler, fars och TV.
Kikki Danielsson släpper fortfarande musik regelbundet, ganska hyllad country på senare år, så hon har ju alltid haft musiken. Kikki har dessutom medvetet släppt tidningarna när det gäller offerkofta för ett antal år sedan, till tidningarnas förtret. Numera läser man bara saker Expressen/AB plockar från hennes sociala medier. Men Book växlar ju upp och ökar hela tiden. Book klarar sig inte utan media, löp och trams-tv, det ÄR hennes liv.
Herreys, främst Richard, gör ju fortfarande en del musikjobb. Mest som en kul grej, Anna skulle nog kunna döda för ett enda sådant jobb. Däremellan ligger de väl lågt med musikkarriären och har andra bra jobb.
Lili & Susie jobbar väl med djur och grejer numera, jag har faktiskt noll koll. En av dem släppte några sololåtar för en del år sedan vill jag minnas, inget väsen av det. De tramsar i alla fall inte runt i tv och tidningar och gråter ut om hur de minsann förtjänar rampljuset.
Carola har ju ångat på årtionde efter årtionde, om än inte lika starkt som förr.
O.s.v.
Men Book lever ju fortfarande kvar i sin ABC-värld, hon kan ju inte släppa den och ältar om sin "fantastiska" karriär hela tiden. Gör tjockis-tv och Fortet, gråter ut i media, fajtas med arga snickaren och sänder bisarra liveklipp från Instagram.