2015-01-09, 20:51
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
Hon kan ha klarat det! Världsrekordet i gång för damer 10 000 meter på bana är 41:56. Om Anna gick så snabbt och sen bara 2 km till så hade det tagit cirka 50 minuter. Nu tog det en timme och hon gick då faktiskt bara 10 minuter långsammare än den ryska som har världsrekordet. Visst kan hon ha klarat det. Med lite träning så kan hon vara med i OS nästa gång.

Pratar vi gång då?
För världsrekordet på löpning är kring 30min damer
http://sv.wikipedia.org/wiki/L%C3%B6pning_10_000_meter

Citat:
Ursprungligen postat av Minkybaby
Jag tror Anna Book helt enkelt har förväxlat brittiska mile med svenska mil, lätt hänt
1,2 miles = 0,193 mil = 1,93 kilometer
Nära 2 km på en timme, det är väl också bra

Kan inte någon av Annas insta-följare hinta om denna lätt gjorda förväxling, mil/mile , så hon förstår sina följares misstro, jag menar själv gjorde man ju som topptränad inte bättre än nio km = 0,9 mil =5,59 mile på strax under 40 min (skulle betyda 53 min/1,2 mil)

Det troligen detta som har hänt men tunnan har sin vana trogen ingått försvarställning och fightats vidare om att det är metriska mil och inte farenheit miles. När hon senare blev varse om saken så vägrade hon att pudla utan istället drog en vals om att hon från och med nu håller tider till sig själv.

Anna Book tror du gillar all form av uppmärskamhet du verkar ha en narcissm kryddat med lite masochism vilket leder till att du älskar att höra när folk pratar skit om dig mer än när de berömmer dig. Det är därför du är här och läser hela tiden och har troligtvis sparat den där äckliga fannovellen om dig och mjölkmaskinen på varje hårddisk och USB sticka du har förfogat över....
Citera
2015-01-09, 23:50
Medlem
ebba112s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkybaby
Jag tror Anna Book helt enkelt har förväxlat brittiska mile med svenska mil, lätt hänt
1,2 miles = 0,193 mil = 1,93 kilometer
Nära 2 km på en timme, det är väl också bra

Kan inte någon av Annas insta-följare hinta om denna lätt gjorda förväxling, mil/mile , så hon förstår sina följares misstro, jag menar själv gjorde man ju som topptränad inte bättre än nio km = 0,9 mil =5,59 mile på strax under 40 min (skulle betyda 53 min/1,2 mil)

Vill du att jag ska bli blockerad ögonaböj ? Är ingen som får fälla några negativa kommentarer för då åker man ut direkt...
Citera
2015-01-09, 23:51
Medlem
ebba112s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sambasomrero
Stoppa pressarna: Tunnan har blivit "rammad" av en kundvagn skadat fingret och ligger nu hemma med smärtor och vilar ut......
Så gick det med den träningen, LOL!!

Nu igen ? Det där hända ju för flera veckor sedan och inte nu... Förstörde ju hela julbaket mm...
Citera
2015-01-10, 01:18
Medlem
Minkybabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebba112
Vill du att jag ska bli blockerad ögonaböj ? Är ingen som får fälla några negativa kommentarer för då åker man ut direkt...
Vill absolut inte att du ska bli blockad från http://instagram.com/annatoledanobook så kommentera inget om detta där

Anna borde, om inte annat så med hjälp av sina PT:s, kunna hålla isär dessa längdbegrepp
  • en engelsk mile ( 1,609 meter)
  • en svensk mil (10,000 meter)

Bonusinfo: Att springa en engelsk mil under 4 minuter kallas att springa drömmilen
källa http://sv.wikipedia.org/wiki/Engelsk_mil
Citera
2015-01-10, 07:33
Medlem
Photoshoppeds avatar
[quote=L-illuminato|51818875]Pratar vi gång då?
För världsrekordet på löpning är kring 30min damer
http://sv.wikipedia.org/wiki/L%C3%B6pning_10_000_meter

Jag skriver ju gång?
Citera
2015-01-10, 14:09
Medlem
Tänk Er Anna Book som gäst hos Dr Phil eller ännu bättre hos Jerry Springer, fast hans show är tyvärr nerlagd. Undrar om Dr Phil hade kunnat hjälpa denna människa på något sätt?
Citera
2015-01-11, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shaftesbury
Tänk Er Anna Book som gäst hos Dr Phil eller ännu bättre hos Jerry Springer, fast hans show är tyvärr nerlagd. Undrar om Dr Phil hade kunnat hjälpa denna människa på något sätt?

Jag tror det är svårt att hjälpa någon som är i så total avsaknad av sjukdomsinsikt!
Btw, tack till Minkybaby som länkade till Tunnans insta!
Citera
2015-01-11, 13:23
Medlem
William Hainess avatar
Kommer Anna instagramma något om Anita Ekberg nu?

Jag blir våt av spänning.
Citera
2015-01-11, 13:44
Medlem
cosmic_dancers avatar
Ja bitarna föll ju på plats nu. Är väl en omöjlighet för en i tunnas viktklass att gå 1,2 mil på 1 timme. Hur lång tid kan det ta för en normalviktig person att i normaltakt gå 5 km?
Citera
2015-01-11, 20:40
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Ja bitarna föll ju på plats nu. Är väl en omöjlighet för en i tunnas viktklass att gå 1,2 mil på 1 timme. Hur lång tid kan det ta för en normalviktig person att i normaltakt gå 5 km?
Jag går lite hastigare och brukar göra halvmilen på ca 45 minuter om jag inte maxar.
Citera
2015-01-11, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Jag går lite hastigare och brukar göra halvmilen på ca 45 minuter om jag inte maxar.

Låter bra, går 15 km på 2 tim i ett terrängspår. Så 40-45 min/5 km är en normal tid för en motionerande person.
Citera
2015-01-11, 20:52
Medlem
Bästa svärsonen? Tunnan har varit och storhandlat på Ica maxi i Häggvik med och åt dotterns @feliciabook man.. !? Skriver som om de vore gifta redan. Synd bara att Tunnan kommer ta dö på deras förhållande innan de hunnit till altaret. Svinsäker på det! 😌
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in