2025-03-06, 12:12
Medlem
TPLs avatar
"05 March 2025 09:29:15

Fiskgratänger med lax, en med citron, dill & vitvinssås. Den andra med räk, citron & dillsås serverades med potatismos. Förberedde även några desserter, Crema Catalana 😋 håller fint i kylen ett par dagar 😉
"

Så bra, då kan Anna äta dessert flera dagar i rad. Slurp! Eller så har hon redan ätit upp alla och ville bara berätta att den KAN klara sig i kylen. Dumt att ta upp plats där.
Hon har slutat pusha för dokumentären - undrar varför?

Varför gör hon gratängerna i folieformar? Tänk på miljön Anna!
Efterrätten gick bra att göra i porslinsformar tydligen.
13 bilder på gratängerna och desserten.
Senast redigerad av TPL 2025-03-06 kl. 12:18.
Citera
2025-03-06, 14:49
Medlem
Pecannots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsipansexuell
Traglade mig igenom eländesdokumentären och reagerade på hur totalt omdömeslösa familjen verkar vara. Vem som helst kan nog räkna ut att snuttigullfasaden som Anna har målat ut på Instagram under alla år är lika fejk som hennes tänder och att barnen har blivit som de har blivit pga en dysfunktionell uppväxtmiljö, men varför i hela friden går de med på att låta filma och publicera det? Begriper de inte hur problematiskt de beter sig?

Felicia vrålar på Antonio, säger att han inte är välkommen, att ingen vill ha honom och att han skall skämmas. Halmpyntet - hans egen farsa - hoppar oprovocerat på honom vid ett tillfälle, f.ö helt i kongruens med vad jag alltid har misstänkt om honom; lågintelligenta män har nära till våld. De filmar hans nojjor istället för att försöka lugna honom, Anna sitter helt jävla skamlöst och ondgör sig över hur påverkad och sårad hon har blivit (och av någon helt jävla barock anledning sitter hon också och fejksympatiserar med BO; nej, hon ljuger om att hon har blivit våldtagen men hon fick så taskiga sms av vittnena, hon måste ju må jättedåligt, att folk inte tänker sig för?!) men tillägger gentilt nog att hon inte tar det personligt, som det helgon hon är. Antonio säger själv att han alltid har känt sig ensam, att han inte hade någon barndom och att han hade velat ha en annan mamma.

Nej, fyfan. Jag kan förstå hur Antonio har blivit som han har blivit. Tragiskt alltihop.
Jag undrar var soc var under alla år? När barnen levt i sådan tragisk och dysfunktionell familj med våldsinslag, så bara måste någon på skola/förskola märkt något och anmält till soc.
Citera
2025-03-06, 17:10
Medlem
cheringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecannot
Jag undrar var soc var under alla år? När barnen levt i sådan tragisk och dysfunktionell familj med våldsinslag, så bara måste någon på skola/förskola märkt något och anmält till soc.

Jo, soc har haft insyn i familjen långt innan detta skedde. Antonio har varit i klammeri med rättvisan vid ett flertal tillfälle tidigare och hade dessutom en kontaktperson på socialen som han träffade kontinuerligt ett visst antal timmar i veckan.

Ändå slutade det så illa. Eller slutade är kanske fel ordval, för problemen fortsatte ju efter rättegångar och domslut.
Citera
2025-03-06, 17:16
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheringen
Jo, soc har haft insyn i familjen långt innan detta skedde. Antonio har varit i klammeri med rättvisan vid ett flertal tillfälle tidigare och hade dessutom en kontaktperson på socialen som han träffade kontinuerligt ett visst antal timmar i veckan.

Ändå slutade det så illa. Eller slutade är kanske fel ordval, för problemen fortsatte ju efter rättegångar och domslut.

Det är också svårt att hjälpa någon som där familjen motsätter sig hjälp. Jag får intrycket av att Anna inte var samarbetsvillig (Roberto gör vad Anna säger). Med tanke på att hon ville få soc att utreda brottsoffrets familjesituation så tror jag hon har en rätt negativ syn av soc och ser det som bestraffning.
Citera
2025-03-06, 17:19
Medlem
vichy6s avatar
Säkert avhandlat.

Men Antonio Book Lopez blev alltså föremål i utredningen för våldtäkt 2016…. 2017 sker rättegången.

I detta som Anna Book upplever som en ”värsta mardröm” drar hon alltså iväg på nån VIP-BL?

En mamma som Anna ”familjen är allt”…. hur ser det ut med datum i den sörjan?

Sen sitter ju hon i TV-soffor och pratar nytt liv, säljer lite trosor i hallen och ber då denna traumatiserade våldtäktsanklagade son rejta moders trosor på TT, IG, YT?

Tjena Anna…. bra urmoder du var!

Kan förresten säga att jag såg en hel del av de lajvs som Antonio hade.
Senast redigerad av vichy6 2025-03-06 kl. 17:23.
Citera
2025-03-06, 17:24
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Säkert avhandlat.

Men Antonio Book Lopez blev alltså föremål i utredningen för våldtäkt 2016…. 2017 sker rättegången.

I detta som Anna Book upplever som en ”värsta mardröm” drar hon alltså iväg på nån VIP-BL?

En mamma som Anna ”familjen är allt”…. hur ser det ut med datum i den sörjan?

Sen sitter ju hon i TV-soffor och pratar nytt liv, säljer lite trosor i hallen och ber då denna traumatiserade våldtäktsanklade son rejta moders trosor på TT, IG?

Tjena Anna…. bra urmoder du var!

När Felicias rättegång pågick, så åkte Tattar-Konan Anna Patrask till Spanien med sitt Mähä till karl. De stöttade väl Felicia via sms, antar jag?
Citera
2025-03-06, 17:27
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
När Felicias rättegång pågick, så åkte Tattar-Konan Anna Patrask till Spanien med sitt Mähä till karl. De stöttade väl Felicia via sms, antar jag?

Ja, men hon tog ju Antonio till Spanien och hade inte tid med att fixa med ny advokat eller hur det nu var.

Pyntet tyckte väl att Antonioprinsen behövde semester i andra hemmet.
Bästa familjen ❤️
Citera
2025-03-06, 18:14
Medlem
Jag vet att det händer att folk blir oskyldigt dömda, även för den typ av brott det handlar om här. Men efter att ha läst förundersökning och dom var jag övertygad om att han gjort sig skyldig till någon form av sexualbrott, även om just den aktuella brottsrubriceringen inte kändes klockren. Det finns inget som försvarar det ö h t men att han inte direkt fått nån bra hjälp med sin moraliska kompass har känts tydligt länge och denna dokumentär förstärker mest hur dåliga förutsättningar han egentligen fått att bli en välfungerande välmående människa. Familjen är snarare ännu mer dysfunktionell än jag trott och då inte bara genom mamma Anna även om hon nog är roten till det mesta. Jag kan inte förstå hur man kan se det som nåt positivt att visa upp hur det kunde gå till i hemmet.
Citera
2025-03-06, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Jag vet att det händer att folk blir oskyldigt dömda, även för den typ av brott det handlar om här. Men efter att ha läst förundersökning och dom var jag övertygad om att han gjort sig skyldig till någon form av sexualbrott, även om just den aktuella brottsrubriceringen inte kändes klockren. Det finns inget som försvarar det ö h t men att han inte direkt fått nån bra hjälp med sin moraliska kompass har känts tydligt länge och denna dokumentär förstärker mest hur dåliga förutsättningar han egentligen fått att bli en välfungerande välmående människa. Familjen är snarare ännu mer dysfunktionell än jag trott och då inte bara genom mamma Anna även om hon nog är roten till det mesta. Jag kan inte förstå hur man kan se det som nåt positivt att visa upp hur det kunde gå till i hemmet.

Misstänker att Anna är helt känslomässigt avstängd, åtminstone när det handlar om någon annan än henne själv. Ställer sig och filmar när hennes barn bråkar och hennes son blir misshandlad, spelar in när han psykotisk och livrädd ringer och ber om hjälp istället för att visa lite sympati och försöka trösta. Som om hon ser det som datainsamling för dokumentären och inte som en djup tragedi. Lägg till det totala stenansiktet när hon blir intervjuad i dokumentären. Ser snarare ut som att hon njuter av det.
Citera
2025-03-06, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Jag vet att det händer att folk blir oskyldigt dömda, även för den typ av brott det handlar om här. Men efter att ha läst förundersökning och dom var jag övertygad om att han gjort sig skyldig till någon form av sexualbrott..

Finns förundersökningen upplagd någonstans?
Citera
2025-03-06, 19:22
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Finns förundersökningen upplagd någonstans?
Testa här

(FB) Anna Books son Antonio Toledano Book dömd för misshandel, skadegörelse, kört påtänd
Citera
2025-03-06, 19:26
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsipansexuell
Misstänker att Anna är helt känslomässigt avstängd, åtminstone när det handlar om någon annan än henne själv. Ställer sig och filmar när hennes barn bråkar och hennes son blir misshandlad, spelar in när han psykotisk och livrädd ringer och ber om hjälp istället för att visa lite sympati och försöka trösta. Som om hon ser det som datainsamling för dokumentären och inte som en djup tragedi. Lägg till det totala stenansiktet när hon blir intervjuad i dokumentären. Ser snarare ut som att hon njuter av det.

Klart hon njuter av att jävlas med sin familj. Felicia är lik sin mor, som även hon gillar att jävlas. 2 fruntimmer som, om situationen varit en annan, inte varit mer än 2 bedagade, väl begagnade prostituerade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in