2017-07-01, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Man menar naturligtvis 190.000 Bitcoins.
Tror nog det är 190.000 BETTcoins vad det gäller tunnan...
Citera
2017-07-01, 16:53
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Word. Varför inte bara erkänna att hon söker tröst i maten vid depression, att det således är en form av matmissbruk hon har. Istället för att skylla på omständigheter eller någon sjukdom. Uppenbarligen är det ju ett missbruk som hon inte sökt hjälp för eftersom gbp inte har hjälpt på henne. Har en vän som var djupt deprimerad förut och sökte tröst i maten en gbp och professionell hjälp blev hennes räddning. Nu kan hon falla in i små beroenden av typ socker men känner igen tecken och vet hur hon ska hantera det hela.

Ja, precis, om hon söker professionell hjälp för sin depression så kommer både hon och familjen att må mycket bättre och då skulle hon faktiskt kunna bli en bra förebild för både unga och alla de som mår dåligt av depressioner.
Depression är egentligen en vanlig sjukdom men tyvärr också skamfylld vilket gör att många inte vågar tala om den eller söka hjälp men när man väl tar steget så mår man mycket bättre och känner mer livslust. Att bara göra om sig på ytan är fel väg att gå, man måste först känna att man mår bra inombords och sedan kan man göra något åt ytan. Mår man bra inombords så syns det direkt utan att man behöver fixa så mycket med utseendet.
Citera
2017-07-01, 19:12
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Alltså, kan inte någon säga något snällt om Anna Book? Bara för att balansera upp allt det här? Det handlar trots allt om en ganska harmlös, medelålders mamma, hon är ju inte Stalin reinkarnerad eller något. Jag börjar. Jag kan ärligt talat säga att:

1. Anna Book har ett väldigt sött ansikte och vad man än tycker om skalfasader och annat så kommer fler att märka att hon faktiskt är vacker nu när hon börjat motionera.

2. Genom att hon fått så fina resultat så kommer andra att inspireras. Trots allt är många överviktiga idag och mår dåligt av det, så i det här fallet är hon faktiskt en bra förebild.

3. Anna Book har en väldigt fin sångröst. Hennes material är inte i min smak, men tjejen kan sjunga.

4. Hon är stundtals rätt bedårande, som i den där japanska tävlingen när hon var utklädd till vit säl

5. Av allt att döma verkar hon vara en bra mamma och partner, inte många lyckas hålla ihop familjen som hon uppenbarligen gjort, så grattis till henne, något måste hon gjort rätt där.

Har du glömt att ta dina tabletter idag?

En sak håller jag dock med om - vit säl passar henne!
Citera
2017-07-01, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Har du glömt att ta dina tabletter idag?

En sak håller jag dock med om - vit säl passar henne!

Nej, jag tar aldrig något tyngre än en alvedon mot huvudvärk ett par gånger om året. Själv då? Däremot var jag under en period av min barndom mobbad och det var jävligt jobbigt. Jag är inget större fan av Anna Book och har aldrig varit det, men denna tråd berör mig lite illa faktiskt. Jag vet att din nästa kommentar så klart blir, om du inte gillar mobbingen av Anna Book - läs inte tråden... men jag tänker mer klimatkompensering. Varför inte säga en trevlig sak bland allt det elaka?
Citera
2017-07-01, 21:00
Medlem
Citat:
Nej, jag tar aldrig något tyngre än en alvedon mot huvudvärk ett par gånger om året. Själv då? Däremot var jag under en period av min barndom mobbad och det var jävligt jobbigt. Jag är inget större fan av Anna Book och har aldrig varit det, men denna tråd berör mig lite illa faktiskt. Jag vet att din nästa kommentar så klart blir, om du inte gillar mobbingen av Anna Book - läs inte tråden... men jag tänker mer klimatkompensering. Varför inte säga en trevlig sak bland allt det elaka?

Har Bookis själv någon gång kompenserat och bett om ursäkt för alla hon skuldbelagd och skällt ut?
Citera
2017-07-01, 21:49
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Word. Varför inte bara erkänna att hon söker tröst i maten vid depression, att det således är en form av matmissbruk hon har. Istället för att skylla på omständigheter eller någon sjukdom. Uppenbarligen är det ju ett missbruk som hon inte sökt hjälp för eftersom gbp inte har hjälpt på henne. Har en vän som var djupt deprimerad förut och sökte tröst i maten en gbp och professionell hjälp blev hennes räddning. Nu kan hon falla in i små beroenden av typ socker men känner igen tecken och vet hur hon ska hantera det hela.
Se det mer som självmedicinering.
Mat kan vara jäkligt ångestdämpande.
Förutom de lyckohormoner som frigörs vid ätande kan folk äta så mycket att de bara vill gå och lägga sig efter att ha ätit en massa. Och få sova och komma ifrån skiten som en depression innebär väljer man 10 ggr av 10 så att säga.

Så säg att inte antidepmedicinen funkade så är fallet för ~20% av de drabbade, så fixar man att äta vilket inte alltid är fallet vid dep. men då är det oftast det enda som återstår om man inte vill låta depressionen härja vilt.
Citera
2017-07-01, 22:19
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Varför mobbar vi då inte en sån som Edward Blom? Han är lika tjock och lika känd.
Edward visar upp sina mänskliga sidor, är ärlig med att han äter för mycket och har kunskaper man kan respektera.

Anna däremot är bara en falsk fasad, hon ljuger och är otrevlig. Vägrar erkänna fel, skyller ifrån sig på allt och alla och har offerkoftan tatuerad på sig.

Det räcker inte med att vara fet för att bli mobbad på Flashback, man måste dessutom vara en obehaglig människa.
Citera
2017-07-01, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Har Bookis själv någon gång kompenserat och bett om ursäkt för alla hon skuldbelagd och skällt ut?

Det vet jag inte, för jag har inte koll på hennes beteende. Så hon brukar skälla ut folk? Jag har uppfattat tråden mest som att folk klagar på hennes utseende.
Citera
2017-07-01, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Varför mobbar vi då inte en sån som Edward Blom? Han är lika tjock och lika känd.
Edward visar upp sina mänskliga sidor, är ärlig med att han äter för mycket och har kunskaper man kan respektera.

Anna däremot är bara en falsk fasad, hon ljuger och är otrevlig. Vägrar erkänna fel, skyller ifrån sig på allt och alla och har offerkoftan tatuerad på sig.

Det räcker inte med att vara fet för att bli mobbad på Flashback, man måste dessutom vara en obehaglig människa.

Ja, när man är känd kommer människor ha åsikter och om man beter sig illa förtjänar man till viss del att få det påtalat... men det är väl mest det där med fokuset på hennes utseende som känns fel. Jag har ingen aning om hur Anna Book är som person. När jag varit i den här tråden har jag mest stött på kommentarer om hennes vikt eller storleken på tänderna, den typen av saker.
Citera
2017-07-01, 23:12
Medlem
Citat:
Det vet jag inte, för jag har inte koll på hennes beteende. Så hon brukar skälla ut folk? Jag har uppfattat tråden mest som att folk klagar på hennes utseende.
Du har enligt mig tolkat de flesta av trådens krokryggade skribenter rätt. De är usla mobbare som gömmer sig och nätförtrycker Anna Book.
Men nu är vi två som står upp för Anna Book.

Anna förtjänar mer uppskattning
Anna är en värdig och fin person.
Anna har nya fina tänder och inte gula nötter som de flesta krokryggade skribenter i denna tråd har.
Själv har jag Anna Book vita tänder och det är jag stolt över.
Citera
2017-07-01, 23:26
Medlem
Citat:

Ja hon snäser hej vilt och hennes missöden är alla andras fel.

Jag har aldrig brytt mig om hennes övervikt. Hon är söt, har utstrålning och har alltid ingivit ett prydligt yttre, trots sin övervikt. Varför hon får skit för sin övervikt är väl för att hon tar plats och agerar ganska starkt utefter sina känslor. Jämför med den överviktiga manlige idolvinnaren som är ganska lågmäld och anspråkslös, men han höjs istället till skyarna.

Ju mer plats man tar och ju mer personlighet man har desto högre krav på utseende verkar det vara. Och tvärt om.

Men, jag är glad att Anna tagit tag i sin övervikt. Men hon verkar vara en sådan som aldrig blir nöjd med det ytliga förrän hon är nöjd med det inre, nu vad det kan vara. Hon verkar sakna något.
Citera
2017-07-02, 00:02
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
I tråden håller jag med om att det är tämligen utseendefixerat.

Har du däremot kikat in på hennes IG någon gång så ligger de mest elaka kommentarerna här i lä mot hur hon själv går loss mot de som vågar kommentera där. Det behöver inte vara de minsta kritiska inlägg men Anna är tämligen snabb med att ösa enorma mängder galla över oskyldiga kommentarer plus att hon sedan blockar dem.

Det är detta som triggar folk här IMHO.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in