Citat:
Ursprungligen postat av
Pianotangent
Det här.
Vilken vidrig mamma hon är som filmar sin son när de ger sig på honom och de ska kasta ut honom. När han mår dåligt och är i underläge.
Och sedan lämnar hon ut det som är inspelat till offentligheten!
När en person trycker på inspelning i ett privat bråk, det kan vara Anna Book eller andra som satt det i system - då är man den som manipulerar och den som har kontrollen.
Det görs i ett syfte att sprida det privata vidare. Att hänga ut den som inte vet att det spelas in.
Det är ett övergrepp om något.
Tänk på syftet och att göra något sådant för att själv få fördelar. Hon är riktigt riktigt sjuk lilla Anna.
Jag har ibland tänkt att en del av det som skrivs här i tråden är överdrivet men den här filmen överträffar ju mina värsta farhågor.
Jag tycker fruktansvärt synd om barnen som växt upp med dessa dysfunktionella föräldrar och hoppas att de kan få ordning på sitt liv som vuxna och lämna kriminalitet och missbruk bakom sig.
Några reflektioner:
När Roberto ger sig på Antonio är det solklar misshandel. Finns inget i klippet som tyder på att det är nödvärn eller ens nödvärnsaccess. Roberto om någon borde veta det som vakt.
Vem fan filmar sina barn när de får akutsjukvård, under bråk osv. Helt sjukt beteende.
Jag ser att en del ger sig på Felicia och pekar ut henne som en mobbare. Jag skulle vilja nyansera det lite.
Antonio beter sig uppenbart som ett svin mellan varven. Att Felicia lackar och skriker åt honom att dra osv är inte så konstigt. Ja, hon hade kunnat hantera det bättre men det är ändå en ganska normal reaktion på vad som verkar vara en rejäl provokation.
Det som ÄR onormalt är pappa misshandlare och mamma filmproducent.
Också så fruktansvärt dumt att göra en sån här film och återigen sätta sökarljuset på Antonio. Det har gått åtta år. Han har sonat sitt brott. Hur många minns våldtäktsdomen idag utom inbitna bookomaner?
Så jävla cyniskt av Anna och Anjo.