2025-03-03, 09:47
Medlem
Goldenties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Anna har vidarebefordrat en fem sex hyllningar av filmen. Det är från okända anonyma konton som skriver att typ "det är för jävligt" "kämpa" och så vidare. Annas egen analys är att filmen är saklig, proffsig och seriös. Den är viktig. För tänk om det är en rättegång och någon minns fel, någon var full, någon polis kanske är mutad att glömma vad han sagt? Det kalls för whataboutism och är totalt meningslös retorik. Tänk om Hitler varit snäll, tänk om Ghandi fått leva. Ja, men nu blev det inte så.

Det hela handlar om att tvätta sina smutsiga underkläder offentligt. Med bromsspår i kallingarna och alltihop. Mammacita gör det så gärna åt sin son. De försöker nu säga att kläderna varit nya och rena hela tiden, men alla har redan sett vad som hände. Tänk om Antonio varit oskyldig? Ja, tänk om. Men nu var han ju inte det. Grabben ska ha ett kok stryk inte en kram. Anna ska ha ett kok stryk. Filmen? Regissören borde tjäras och rullas i fjädrar och bäras ut ur landet.

Hon är helt lost
Citera
2025-03-03, 09:52
Medlem
Miys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pianotangent
Du kan få en som summerar alla hyllningarna hon lägger ut till sig själv och Anjo.

Inte en kritisk rad tar hon till sig.
Hon TROR hon är inne i värmen igen efter 8 hemska år - hon har ingen aning om att alla hör om hennes "film" nu och hon är verkligen i is-boxen efter det här.

https://www.imagevenue.com/ME1A84BB

Bra skrivet, nu sitter hon och väntar på att produktionen av Stjärnorna på slottet äntligen ska höra av sig vilket såklart aldrig kommer ske.

Kanske hon och Anjo kan göra lite prankvideos istället. Eller mukbang
Citera
2025-03-03, 10:28
Medlem
Magictrixs avatar
Hon har varit på baby shower i helgen. Det är Jockiboys Jonna som ska föda ännu en wt-baby med helt crazy namn. Anna vill naturligtvis visa upp sig i sammanhanget och leka VIP. Dessvärre finns inte en bild på Anna med någon annan festdeltagare, så hon får stå ensam och beundra ballongerna. Kanske hon får jaga spöken igen med några artonåringar?
Citera
2025-03-03, 10:59
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Undra också det
Att gäng med kniv "jagar"honom, folk hoppar på honom på nattklubbar. Äggar deras hus, spräcker fönsterrutor(?).
Har verkligen allt med Antonios brott att göra?
Vi vet att Antonio vill vara en tuff orten gangster men har ett mentalt handikapp. Troligare är att Antonio har retat upp folk av andra anledningar än våldtäkten.

Det är också värt att komma ihåg att Antonio, tillsammans med familjen Book i överlag, hade ett dåligt rykte ute i Solna. Jag tror säkert att många använt domen som ammunition mot dom, men det betyder inte att domen i sig är grundorsaken till att folk gett sig på honom.
Citera
2025-03-03, 11:00
Medlem
TPLs avatar
"Idag är jag ensam...huset städat & klart, så nu sätter jag mig ner för att se Dokumentären av Anjo en gång till i total tystnad. Känner att jag behöver det, se den ensam & på något sätt försöka ta in dessa 2 timmar, som speglar en bråkdel av 8 år 🥺💔 8 år som känns förlorade, men nu är den isolerande bubblan spräckt & jag kan andas friskt syre iaf. Andas in & andas ut, nu sätter jag på den igen 🙏 "

Om det vi fick se av familjelivet i Suckunge bara var en bråkdel av hur dom haft det i 8 år så är det skrämmande. Gap och skrik och våldsamheter och den som behöver hjälp blir utslängd. Anna borde skämmas.
Senast redigerad av TPL 2025-03-03 kl. 11:04.
Citera
2025-03-03, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Jag är tämligen säker på att det var en av Hanna Graafs söner.
Var det inte Magdalena Graaf?
Citera
2025-03-03, 11:34
Medlem
MaeWests avatar
Anna Book lever på sin man, o är alltså endast en köpt kvinna.
Felicia lever på sin mor och dennes man, och är således även hon en köpt kvinna.

Roberto är, enkelt sett, endast en torsk.

Vilken liderlig luderfamilj de är, Familjen Anal!...Preach, Anna, preach...
Citera
2025-03-03, 12:19
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Anna Book lever på sin man, o är alltså endast en köpt kvinna.
Felicia lever på sin mor och dennes man, och är således även hon en köpt kvinna.

Roberto är, enkelt sett, endast en torsk.

Vilken liderlig luderfamilj de är, Familjen Anal!...Preach, Anna, preach...
Och så dotter som ligger med Annas numera fd bästa kompis man, Jonas. Så fräscht.
Citera
2025-03-03, 12:54
Medlem
TPLs avatar
1:37:00
Anna berättar om hur deras uteplats och fönster blev äggade och vandaliserade.

"Förnedringen när man måste gå ut och ta hand om skit som kastats in på ens uteplats och alla sönderkrossade ägg som runnit längs husfasaden och fönsterrutor och där var det liksom lägenheter på alla håll och kanter, där står jag och får liksom tvätta bort allt det där och vi har inte fått nån hjälp, vi har inte fått nån hjälp överhuvudtaget..."

Vad är det för slags hjälp hon tänkt sig? Att föreningen skulle fixat sanering? Jag förstår att alla grannar på Pomonagatan firade när patrasket flyttade.

"Skäms du inte? Det är din systers födelsedag! Skäms du inte? Skäms du inte? Skäms du inte? Skäms du inte? Du förstör hela hennes födelsedag! Stick härifrån... Stick härifrån... Stick härifrån... Stick härifrån... Stick härifrån... "

Vilken familj.
Citera
2025-03-03, 13:31
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
1:37:00
Anna berättar om hur deras uteplats och fönster blev äggade och vandaliserade.

"Förnedringen när man måste gå ut och ta hand om skit som kastats in på ens uteplats och alla sönderkrossade ägg som runnit längs husfasaden och fönsterrutor och där var det liksom lägenheter på alla håll och kanter, där står jag och får liksom tvätta bort allt det där och vi har inte fått nån hjälp, vi har inte fått nån hjälp överhuvudtaget..."

Vad är det för slags hjälp hon tänkt sig? Att föreningen skulle fixat sanering? Jag förstår att alla grannar på Pomonagatan firade när patrasket flyttade.

"Skäms du inte? Det är din systers födelsedag! Skäms du inte? Skäms du inte? Skäms du inte? Skäms du inte? Du förstör hela hennes födelsedag! Stick härifrån... Stick härifrån... Stick härifrån... Stick härifrån... Stick härifrån... "

Vilken familj.

Jag är rätt övertygad om att de blev "vräkta"=av med medlemskapet. Därav flytt till eget hus. Som Torsken Robertos pappa betalade.

Är väl Robertos pappa som curlat familjen Patrask med boende och lägenhet i Spanien. Förstår lyckan hos den giriga Anna när svärfar till sist hade den goda viljan att dö.
Vad hände med svärfars lägenhet? Hyr Familjen Patrask ut den för dyra pengar, eller är den såld?

Det påstods även att familjen Patrask var väldigt engagerade i städdagarna i föreningen. Tyvärr så hann de endast dyka upp när korven var färdiggrillad. Men åt, det gjorde de. Mycket!
Citera
2025-03-03, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pianotangent
Det här.
Vilken vidrig mamma hon är som filmar sin son när de ger sig på honom och de ska kasta ut honom. När han mår dåligt och är i underläge.

Och sedan lämnar hon ut det som är inspelat till offentligheten!

När en person trycker på inspelning i ett privat bråk, det kan vara Anna Book eller andra som satt det i system - då är man den som manipulerar och den som har kontrollen.

Det görs i ett syfte att sprida det privata vidare. Att hänga ut den som inte vet att det spelas in.

Det är ett övergrepp om något.

Tänk på syftet och att göra något sådant för att själv få fördelar. Hon är riktigt riktigt sjuk lilla Anna.

Jag har ibland tänkt att en del av det som skrivs här i tråden är överdrivet men den här filmen överträffar ju mina värsta farhågor.

Jag tycker fruktansvärt synd om barnen som växt upp med dessa dysfunktionella föräldrar och hoppas att de kan få ordning på sitt liv som vuxna och lämna kriminalitet och missbruk bakom sig.

Några reflektioner:

När Roberto ger sig på Antonio är det solklar misshandel. Finns inget i klippet som tyder på att det är nödvärn eller ens nödvärnsaccess. Roberto om någon borde veta det som vakt.

Vem fan filmar sina barn när de får akutsjukvård, under bråk osv. Helt sjukt beteende.

Jag ser att en del ger sig på Felicia och pekar ut henne som en mobbare. Jag skulle vilja nyansera det lite.

Antonio beter sig uppenbart som ett svin mellan varven. Att Felicia lackar och skriker åt honom att dra osv är inte så konstigt. Ja, hon hade kunnat hantera det bättre men det är ändå en ganska normal reaktion på vad som verkar vara en rejäl provokation.

Det som ÄR onormalt är pappa misshandlare och mamma filmproducent.

Också så fruktansvärt dumt att göra en sån här film och återigen sätta sökarljuset på Antonio. Det har gått åtta år. Han har sonat sitt brott. Hur många minns våldtäktsdomen idag utom inbitna bookomaner?

Så jävla cyniskt av Anna och Anjo.
Citera
2025-03-03, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Har inte sett hela filmen ännu, men har inte Antonio en lindrig utvecklingsstörning? Har man det så förstår man ju inte allting fullt ut och då kan jag tycka att filmen är att utnyttja A (för att försöka tjäna pengar).
Jag har inte hörts det sägas rakt ut men utifrån annat som sagts om hans skolgång och hans problematik lutar det absolut åt IF. Och ja, det känns väldigt mycket som utnyttjande då han inte har kapacitet att förstå helheten och vad konsekvenserna lär bli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in