2025-01-24, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bolitomisto
Jag vet inte hur man lägger upp dokument här, men han har tvångsvårdats i flera omgångar och behandlats för sitt drogberoende. Inte konstigt att mammis inte mått bra på sistone. Men som sagt, jag undrar om inte hela familjen skulle behöva vård, inte minst Anna!

Vi hjälper dig gärna. Har du filen sparad som pdf?

Vad är snoppviftarens drug of choise månne..?
Citera
2025-01-25, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av osnuten
Anna bjöd in till Q & A:

Vart kommer ditt matlagningsintresse ifrån? Allt du lagar ser så sjukt gott ut 😍
...
Hade jag fått en gammal dröm i uppfyllelse om en Kokbok... Då hade iallafall JAG lagat ALLA recepten
i boken & inte bara haft mitt ansikte på omslaget. Är inte typen som sysslar med bedrägeri eller föra
folk bakom ljuset för pengar, därför blir det nog aldrig en bok av Book 🤭

https://postimg.cc/c624hGxF

Jag är inte så insatt i kokboksbranschen. Är det vanligt att "kändisar" ger ut kokböcker? Tänker hon på nån särskild? 😂
Trodde det mest var alla kockar som gav ut varsin obligatorisk kokbok?

Anna verkar ha som krav att laga alla recept själv. Undrar om något förlag inte tyckte det var en bra idé? 😬

Men vänta nu, är det för mycket begärt att man förväntar sig att någon som ger ut en kokbok någon gång har lagat rätterna själv?
Det är ju inte raketforskning, så länge man snor något befintligt recept och lägger till någon liten twist, kan man ju kalla det sitt eget.
Att ”bara” ha sitt ansikte eller namn på något som någon annan sammanställt hade nog ändå varit bättre (om än väldigt jobbigt), mindre jobb och säkert bättre rätter…….
Citera
2025-01-25, 01:03
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LongBoard2
Men vänta nu, är det för mycket begärt att man förväntar sig att någon som ger ut en kokbok någon gång har lagat rätterna själv?
Det är ju inte raketforskning, så länge man snor något befintligt recept och lägger till någon liten twist, kan man ju kalla det sitt eget.
Att ”bara” ha sitt ansikte eller namn på något som någon annan sammanställt hade nog ändå varit bättre (om än väldigt jobbigt), mindre jobb och säkert bättre rätter…….
Jag är övertygad om att hon verkligen gillar att laga mat. Hon kan säkert mer än många i köket. Jämfört med majoriteten av befolkningen som inte gillar att laga mat, men steker Findus köttbullar och kokar makaroner. Hon kan antagligen göra egna köttbullar och steka kyckling. Men sen… finns inget kreativt. Det vi sett är kyckling i gräddsås eller fläskfilé i gräddsås eller pasta med grädde. Säkert gott men inget att göra till ett vykort direkt.

Sven Melander gav ut en lysande kokbok för många år sedan. “Gå upp i vikt kvickt.” Oerhört smarriga klassiska rätter med mycket grädde. Kanske något att kopiera?
Citera
2025-01-25, 02:16
Medlem
Kanske jag som missminner mig, men vare inte nåt när Anna minsann lagat mat som Frans (?) skåda igenom och mena på att det var gooh?
Bam, så försvann också den kompisen.
Samma veva som drinkskolan?
Citera
2025-01-25, 03:04
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bolitomisto
Jag vet inte hur man lägger upp dokument här, men han har tvångsvårdats i flera omgångar och behandlats för sitt drogberoende. Inte konstigt att mammis inte mått bra på sistone. Men som sagt, jag undrar om inte hela familjen skulle behöva vård, inte minst Anna!
Här kan du enkelt och anonymt dela filerna:
https://delafil.se/

Annars kan du i alla fall skriva en kort sammanfattning vad det handlar om. Har han gjort något brott, typ stöld, misshandel, drogförsäljning? Eller handlar det "bara" om eget bruk?
Senast redigerad av Flor-Ida 2025-01-25 kl. 03:08.
Citera
2025-01-25, 06:45
Medlem
Musslis avatar
Book lägger ut tjockisbilder på sig själv och hånar sin följare som ställde en fråga.
https://postimg.cc/5jFtVQn3
Citera
2025-01-25, 09:28
Medlem
Nu har hon varit arg eller emotionell (eller båda) igen. Gullhjärtan, dans och frågestund. Frågestunden är som vanligt ett sätt att få ut budskap (hennes godhet, hennes oförrätter och random annat, idag kokboken som hon inte "får" göra).

Orkade inte dumpa allt individuellt, men alla frågor och svar är samlade i länken nedan. Hon verkar arg som ett bi tycker jag? Förr i tiden skrev hon rätt ut vad hon tänkte men nuförtiden kan man maskera sina tankar med frågestund, måste kännas bra

https://postimg.cc/gallery/Fd6HYnf

Och angående kokboken, det är så klassiskt henne att tycka att hon inte "får" göra saker. Det hon menar är att ingen annan gör det åt henne. Om hon vill göra en kokbok är det väl bara att sätta igång? Sen om någon köper den är en annan sak.
Citera
2025-01-25, 09:41
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 17tanter
Nu har hon varit arg eller emotionell (eller båda) igen. Gullhjärtan, dans och frågestund. Frågestunden är som vanligt ett sätt att få ut budskap (hennes godhet, hennes oförrätter och random annat, idag kokboken som hon inte "får" göra).

Orkade inte dumpa allt individuellt, men alla frågor och svar är samlade i länken nedan. Hon verkar arg som ett bi tycker jag? Förr i tiden skrev hon rätt ut vad hon tänkte men nuförtiden kan man maskera sina tankar med frågestund, måste kännas bra

Och angående kokboken, det är så klassiskt henne att tycka att hon inte "får" göra saker. Det hon menar är att ingen annan gör det åt henne. Om hon vill göra en kokbok är det väl bara att sätta igång? Sen om någon köper den är en annan sak.

Kanske svårt att få bli fosterhem åt finaste väninnan, om hon visar öppet hur kränkt hon kan bli när hon blir ifrågasatt?
Anna känner nog att hon kan göra en insats för att föra kleptoman-"generna"vidare...
Citera
2025-01-25, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Kanske svårt att få bli fosterhem åt finaste väninnan, om hon visar öppet hur kränkt hon kan bli när hon blir ifrågasatt?
Anna känner nog att hon kan göra en insats för att föra kleptoman-"generna"vidare...
Det är nog en bättre taktik ja, hennes naiva kärringföljare tror nog på henne

Jag saknar tiden då hon skrev rätt ut hur hon ville att vi skulle se henne. Tidigt på insta skrev hon ofta långa inlägg om att hon var godhjärtad, generös, givmild, öppen bla bla bla osv osv osv. Och hur dumma vi var som inte förstod det.

Imorgon är det söndag, då får vi stories från nya kyrkan som visar svartvita bilder på stranden med engelska citat.

(En liten detalj, alla Annas stories idag hade också stranden och vågor, fast i FÄRG )
Citera
2025-01-25, 10:00
Medlem
EndastJag01s avatar
Pernilla Wahlgren gav ut en bok med namnet Pernillas Julgodis för många år sedan. Pernilla på omslaget och fler bilder i boken som hade recept på smörkola, ischoklad mm.
Jag tror inte att Pernilla gör alla dessa drygt 100 olika sorters julgodis...
Men Anna skulle kanske kunna göra det.
Citera
2025-01-25, 15:10
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 17tanter

Bra sätt att föreviga Annas anonyma frågestund!

Hon gick verkligen i taket när någon kallade henne Sveriges svar på Kim Kardashian
Antar att följaren (som alla andra) bara ville hylla Anna, och inte menade rent fysiskt. Alla Annas taggar aktiverades, och hennes sanna jag sken igenom.

Hon lyckades i sin ilska ändå nästan bevara följarens anonymitet. Endast förnamnet slank igenom. Inte telefonnummer, personnummer och adress

Kanske drunknar hon nästan i hyllningar, och tycker hon är ödmjuk när hon bara väljer ut några stycken?

Förslag till framtida svar, som förhoppningsvis inte retar upp Anna:
Har ingen fråga. Vill bara säga att du verkar så himla härlig, gullig, stark, omtänksam, snäll och underbar! Önskar att du vore min Mamma!
Citera
2025-01-25, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Pernilla Wahlgren gav ut en bok med namnet Pernillas Julgodis för många år sedan. Pernilla på omslaget och fler bilder i boken som hade recept på smörkola, ischoklad mm.
Jag tror inte att Pernilla gör alla dessa drygt 100 olika sorters julgodis...
Men Anna skulle kanske kunna göra det.

Pernilla sa i nått avsnitt att hon inte gjort nått av recepten,det är nog det Anna syftar på.
Det är lite av Ps inkomst,sälja sitt namn,göra reklam osv.

Anna kan göra mat,baka,sjunga. Det är bara det att ingen upptäckt hennes kunskap om allt.
Kanske hon borde byta namn till Anna Wahlgren så kommer inkomsterna och förfrågningar till div program 😄
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in