2024-11-04, 20:57
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Nu har hon tydligen blivit gaslightad av någon och lägger upp tips hur man bemöter ett sådant beteende.
Själv trodde jag att det låg i sakens natur att man inte vet att man är gaslightad förrän sent i processen? Aja, Annas tips består i att man hela tiden förklarar att man har en annan uppfattning om vad som har hänt. Och det har hon väl alltid? Så frågan är vem som utnyttjat vem?

Antagligen någon som inte velat byta grejor med Anna..."Du fixar mitt hår, bränna, naglar, tvätt, städ, restaurangbesök mot att jag kallar dig min bästa vän, tar en selfie o lägger ut det på Instagram....du kan även få ett rent glas med kallt färskt vatten..! Deal, kompis...?"
Citera
2024-11-04, 22:02
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Antagligen någon som inte velat byta grejor med Anna..."Du fixar mitt hår, bränna, naglar, tvätt, städ, restaurangbesök mot att jag kallar dig min bästa vän, tar en selfie o lägger ut det på Instagram....du kan även få ett rent glas med kallt färskt vatten..! Deal, kompis...?"
Gaslightad är en lång process där den “dumma” oftast är en psykopat som försöker subtilt ljuga för den andre. T ex “du verkar lite trött, du kanske ska äta vitaminer?” Trots att “Anna” inte alls är trött. Efter en längre tid kan Anna få höra att hon kanske ska söka hjälp för sina besvär. Efter ytterligare en tid säger hon själv till andra “jag kan inte begripa att jag är så trött jämt.” Då tvärvänder psykot och säger att Anna, du som är så pigg… och där någonstans går en människa sönder och tror hen är knäpp på riktigt. Så något sådant tror jag faktiskt inte Anna råkat ut för. Det är antagligen som du skriver men Anna vet inte vad ordet betyder.
Kanske hon menar ghostad? T ex den här golddiggern hon engagerade sig i, som ringer ibland och ibland bara är tyst. Sånt klarar inte Anna av.
Citera
2024-11-04, 22:34
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Gaslightad är en lång process där den “dumma” oftast är en psykopat som försöker subtilt ljuga för den andre. T ex “du verkar lite trött, du kanske ska äta vitaminer?” Trots att “Anna” inte alls är trött. Efter en längre tid kan Anna få höra att hon kanske ska söka hjälp för sina besvär. Efter ytterligare en tid säger hon själv till andra “jag kan inte begripa att jag är så trött jämt.” Då tvärvänder psykot och säger att Anna, du som är så pigg… och där någonstans går en människa sönder och tror hen är knäpp på riktigt. Så något sådant tror jag faktiskt inte Anna råkat ut för. Det är antagligen som du skriver men Anna vet inte vad ordet betyder.
Kanske hon menar ghostad? T ex den här golddiggern hon engagerade sig i, som ringer ibland och ibland bara är tyst. Sånt klarar inte Anna av.

Tja...det har ju varit halloween, så ghostad ligger nog närmare än gaslightad...Anna har ju lite svårt med svengelskan...
Citera
2024-11-04, 23:08
Medlem
GodSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Tja...det har ju varit halloween, så ghostad ligger nog närmare än gaslightad...Anna har ju lite svårt med svengelskan...

Lite svårt med det mesta här i världen: med relationer....med sanningen....med nätet som aldrig glömmer....med de/dem/dom...-> = genuint dum??

AB´s haranger går i cirklar: Rinse and repeat.
Citera
2024-11-05, 17:10
Medlem
osnutens avatar
Kanske en bagatell, men Anna använde 'dom' istället för 'dem'
Hur mår hon egentligen?

https://postimg.cc/68kbff9n
Citera
2024-11-05, 17:35
Medlem
Tuttlutts avatar
Undrar vad Anna tycker om Felicias nya karriär som medium 😁
På Instagram berättar hon att trots att hon försökte ignorera sina tarotkort så ramlade en av kortlek i golvet 😳
Sedan pekade hon på små ljusprickar som förmodligen var reflex från något smycke eller annat och menade att detta var tecken från andra sidan.
Hon har verkligen gått all in med detta och tycker att det är sååå roligt att så många är intresserade av detta med hennes mediala sida.
Vill man kan man ställa frågor 😁
Vad säger kyrkan och religiösa Anna om detta tro 😉
Citera
2024-11-05, 19:24
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuttlutt
På Instagram berättar hon att trots att hon försökte ignorera sina tarotkort så ramlade en av kortlek i golvet 😳
Sedan pekade hon på små ljusprickar som förmodligen var reflex från något smycke eller annat och menade att detta var tecken från andra sidan.
Hon har verkligen gått all in med detta och tycker att det är sååå roligt att så många är intresserade av detta med hennes mediala sida.

Syftet är väl att Felicia ska hitta en nisch där hon kan tjäna pengar på lättlurade människor...nu när Felicia inte längre kan råna äldre damer på deras guld, så kan hon inbilla dem att hon minsann har kontakt med andra sidan o avlidna, äkta makar.

Anna har verkligen haft en orm vid sin barm....
Citera
2024-11-05, 19:31
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuttlutt
Alla kyrkor (utom möjligen katolikerna som är lite svaga för hokus pokus) fördömer alla försök till kontakt med andevärlden. Anna förstår inte detta eftersom hon dels är totalt obildad, dels att hon ändå skiter i vad andra tycker. Antingen är man vardagskristen och då är tron mer en slags privat trygghet man bär med sig. Eller så är man lite mer bokatavstroende. Då tror man verkligen att Gud skapade Adam och Eva och allt därtill. Som djävulen. Man kan inte vara bokstavstroende och inte tro på Satan också. Många som hållit på med new age och prylar hoppar av till kristendomen när de blivit skrämda. Men något säger mig att Satan inte kan skrämma Anna. Hon vill nog gärna ha kontakt så hon kan skälla ut honom för alla dumheter han hittat på. Satan kommer kyssa Annas fötter!
Citera
2024-11-06, 13:44
Medlem
Hon är som en fjortis som räknar hur många kramar hon fick av Tom Welling. Hela TRE kramar fick hon 😱
Citera
2024-11-06, 14:52
Medlem
osnutens avatar
Smaken är som baken.

Så här grått och tråkigt ser mitt kött också ut, när jag använt för mycket fett. Det ser mer kokt ut än stekt.
Svårt att smörja pannan lagom när man är hungrig och älskar fett

https://postimg.cc/gallery/TK1fQV6
Citera
2024-11-07, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av osnuten
Smaken är som baken.

Så här grått och tråkigt ser mitt kött också ut, när jag använt för mycket fett. Det ser mer kokt ut än stekt.
Svårt att smörja pannan lagom när man är hungrig och älskar fett

https://postimg.cc/gallery/TK1fQV6

Men det är hennes egna bilder? Tänker att det är ju bra, till skillnad från My som inte ens försöker med något eget i köket men gärna låtsas att hon håller på.
Citera
2024-11-07, 21:59
Medlem
GodSosses avatar
AB´s mantra när det handlar om mat hon tillreder är:"-Enkelt och sååå gott!"
Borde vara:"-Helt enkelt sååå mycket flott!"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem