Citat:
Ursprungligen postat av
moralhora
Bjästa 2.0.
Hur kommer det sig att varje gång jag försöker vara snäll och göra snälltolkningar så kommer det alltid tillbaka och biter mig röven rätt omgående? Det här kommer utan tvekan handla om att han förnekar sina brott och att alla är elaka mot honom... JFC. Att sedan hans familj istället för att försöka leda honom rätt uppmuntrar skiten...

Haha ja, du är inte ensam iaf... De gör det inte lätt att gilla dem
Det är ju kul att Anna den senaste tiden har gastat om folk som inte följer lagen, och folk som ska lämna in sig själva till polisen. Även F har tjatat om detta.
Men vi vet från rättegångsdokument hur Anna förnekar sina brott (mattläggarna, inredningsbutiken, finns kanske fler?). Och Felicias brott... Ja den rättegången är så pinsam att jag ryser av tanken på den. F är totalt hopplös på att ta ansvar, och nu känns det tydligt att det sprider sig till Antonio också. Alla andra ska ta ansvar för sina handlingar utom familjen Book.
Jag vill ibland snälltolka ungarna med tanke på deras uppväxt, men vid någon ålder måste man bli sin egen person och skapa sina egna värderingar.
Anna själv verkar ju inte ha släppt sin egen mor, och om man får vara hobbypsykolog verkar deras relation inte varit sund.