2024-07-09, 14:49
Medlem
TPLs avatar
"08 July 2024 10:45:19

Har väl jag det trevligt 🥰 Stanna upp, uppskatta det lilla i vardagen och känn tacksamheten över lite egentid 🙏🏼❤️🥰 Önskar en fin vecka 🌹🍃
"

"08 July 2024 12:04:34

🍋 Citroncheesecake med lemoncurd & färsk passionsfrukt 🍋 Blev väl min älskade man såååå nöjd och glad. Kärlek på ett fat 🥰 Receptet 🍋 BOTTEN 20 Digestivkex 100 g Smör FYLLNING 2 dl Vispgrädde 600 g Färskost 1 1/2 - 2 dl Florsocker 1 tsk Vaniljsocker 1 st Citronskal LEMONCURD 1 st Citronskal 1 dl Citronsaft 1.5 dl Strösocker 3 st Ägg 50 g Smör 4 Färska Passionsfrukter 1 FÖRBEREDELSER Klä en en springform 20 cm med bakplåtspapper, både kanter och botten. 2 BOTTEN Mixa kexet till ett smul. Blanda med smält smör och tryck ut i formen. Låt stå i kylen medans du gör fyllningen. 3 FYLLNING Vispa grädden, inte helt och vänd sedan ner färskosten. Vispa sedan ihop grädden och färskosten. Sikta ner florsocker och vaniljsocker och riv skal från 1 citron, vänd med en slickepott. 4 Bre över fyllningen på kexbotten. Ställ i kylen i ett par timmar eller över natten. 5 LEMONCURD Vispa upp äggen lätt i en värmetålig skål. Rör ner socker, citronsaft och citronskal och rör ihop. Ställ över ett vattenbad och rör runt tills curden tjocknat. Ta bort skålen från värmen och ha i smöret och rör runt tills de smält. Häll över i en ren burk eller skål och låt svalna något innan du brer över den på fyllningen. 6 När lemoncurden svalnat något kan du bre över den på cheesecaken 7 Förvara cheesecaken i kylen och lägg över den på ett fat när det är dags att servera. Toppa med den färska passionsfrukten 🍋
"

Anna måste vara extremt korkad som inte förstår hur man klär en springform.

https://cdn.instanavigation.com/?aHR...lkPTI5OTliOA==

Anna inleder ofta sina inlägg med "har väl jag". Aldrig sett det i skrift någonsin och inte hört nån säga så. Är det jag eller Anna som är konstig?

Om hon tvingades, för resten av livet, välja mellan
A) kaffebröd, desserter och godis
B) barnbarn
gissar jag att det blir A.

#digestivekex
Senast redigerad av TPL 2024-07-09 kl. 15:27.
Citera
2024-07-09, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
"08 July 2024 10:45:19

Har väl jag det trevligt 🥰 Stanna upp, uppskatta det lilla i vardagen och känn tacksamheten över lite egentid 🙏🏼❤️🥰 Önskar en fin vecka 🌹🍃
"

"08 July 2024 12:04:34

🍋 Citroncheesecake med lemoncurd & färsk passionsfrukt 🍋 Blev väl min älskade man såååå nöjd och glad. Kärlek på ett fat 🥰 Receptet 🍋 BOTTEN 20 Digestivkex 100 g Smör FYLLNING 2 dl Vispgrädde 600 g Färskost 1 1/2 - 2 dl Florsocker 1 tsk Vaniljsocker 1 st Citronskal LEMONCURD 1 st Citronskal 1 dl Citronsaft 1.5 dl Strösocker 3 st Ägg 50 g Smör 4 Färska Passionsfrukter 1 FÖRBEREDELSER Klä en en springform 20 cm med bakplåtspapper, både kanter och botten. 2 BOTTEN Mixa kexet till ett smul. Blanda med smält smör och tryck ut i formen. Låt stå i kylen medans du gör fyllningen. 3 FYLLNING Vispa grädden, inte helt och vänd sedan ner färskosten. Vispa sedan ihop grädden och färskosten. Sikta ner florsocker och vaniljsocker och riv skal från 1 citron, vänd med en slickepott. 4 Bre över fyllningen på kexbotten. Ställ i kylen i ett par timmar eller över natten. 5 LEMONCURD Vispa upp äggen lätt i en värmetålig skål. Rör ner socker, citronsaft och citronskal och rör ihop. Ställ över ett vattenbad och rör runt tills curden tjocknat. Ta bort skålen från värmen och ha i smöret och rör runt tills de smält. Häll över i en ren burk eller skål och låt svalna något innan du brer över den på fyllningen. 6 När lemoncurden svalnat något kan du bre över den på cheesecaken 7 Förvara cheesecaken i kylen och lägg över den på ett fat när det är dags att servera. Toppa med den färska passionsfrukten 🍋
"

Anna inleder ofta sina inlägg med "har väl jag". Aldrig sett det i skrift någonsin och inte hört nån säga så. Är det jag eller Anna som är konstig?

Om hon tvingades, för resten av livet, välja mellan
A) kaffebröd, desserter och godis
B) barnbarn
gissar jag att det blir A.

#digestivekex

”Lite egentid”?
Hur mycket egentid behöver Anna som varken jobbar eller har småbarn hemma?

Jag gissar oxå på A) 😊

Vilket betyder att knäoperationerna, liksom alla operationerna hon har gått igenom under alla dessa år, är bortkastade pengar/tid.
Citera
2024-07-09, 16:54
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MongoHasse
Jo, det är mer sannolikt. Fetlizia har äntligen lyckats snärja pizzabagaren...
Då blir det turkbröllop jävlar på La Ciccolina. Roberta får hala fram den riktiga plånboken.
Citera
2024-07-09, 19:19
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Då blir det turkbröllop jävlar på La Ciccolina. Roberta får hala fram den riktiga plånboken.

Har inte restaurangfamiljen kontakter inom den turkiska ambassaden eller missförstod jag inlägget kring att ambassadören var involverad i hennes tandresa på något lurt sätt? Om de har kontakter inom ambassaden blir bröllopet på ambassaden förstås. Jag är osäker men jag tror att den turkiska ambassadören har rätt att viga folk borgerligt.
Citera
2024-07-09, 20:00
Medlem
Molton99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL

Ser väl inget större fel i hur hon gjort. Skulle nog gjort nått liknande…

Ibland känner jag att det går till överdrift på vad det klagas på när det gäller Anna.

Trevligt att hon visar en bild på något som inte är en beigebrun sörja
Citera
2024-07-09, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molton99

Ibland känner jag att det går till överdrift på vad det klagas på när det gäller Anna.

Håller med om överdriften på klagomål där. Synd att det ska behövas "finn fem fel" vid varje post hon gör.
Håller dock med om att vissa inlägg är knasiga, men inte alla :-)
Citera
2024-07-09, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molton99

Jag skulle nog också gjort nåt sånt om både kanter och botten behövt kläs. Papper som man knycklat ihop först formar sig bra sen.

Alltså folk som försöker få det att låta som att de kan mer om fotboll än de gör låter ofta rätt fåniga. Där är Anna inget undantag.
Citera
2024-07-09, 23:46
Medlem
MongoHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Har inte restaurangfamiljen kontakter inom den turkiska ambassaden eller missförstod jag inlägget kring att ambassadören var involverad i hennes tandresa på något lurt sätt? Om de har kontakter inom ambassaden blir bröllopet på ambassaden förstås. Jag är osäker men jag tror att den turkiska ambassadören har rätt att viga folk borgerligt.

Herregud, detta kommer ju att bli ett riktigt exklusivt internationellt bröllop! Anna och Retardo måste bygga ut med ett stall på gården för att husera kamelerna och getterna Anna nu får för Fetlicia...
Undrar hur många? Turkiska ambassaden som gäster! Anna lär säkerligen bli honorärkonsul...
Citera
2024-07-10, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MongoHasse
Herregud, detta kommer ju att bli ett riktigt exklusivt internationellt bröllop! Anna och Retardo måste bygga ut med ett stall på gården för att husera kamelerna och getterna Anna nu får för Fetlicia...
Undrar hur många? Turkiska ambassaden som gäster! Anna lär säkerligen bli honorärkonsul...

Undrar om Felicias pappa får komma på ev. bröllop?

Jag tror dessvärre att det är som nämnts som så att hon är på smällen. Felicia. Som lyckats "så bra" med sitt liv, och skaffat sig en pojkvän som är skumt snarlik hennes bror, till utseendet. Men nu ska hon fostra ett eget barn och kanske därför Anna Book sökt kontakt med Pernilla W. för att de ska kunna gotta sig TILLSAMMANS i sina barnbarn.

Anna Book som åkte hem till Emilio Ingrossos föräldrar och kallade dem "nonno" och "nonna" ska nu själv bli Nonna Book?

Men om det är bröllop som står för dörren, så vilka kommer från Flisans sida? Ja, så klart Anna Book, Robero, Antonio, kanske Vanessa men sen då? Ja, men då får väl Anna Book slå till och bjuda in alla sina FIIIIINASTE vänner. Frågan är bara om Alban och My Martens svarar ja? Tunnelbane-Nettan? Pernilla Wahlgren hade ju varit bra att ha, för hon hade säkert fått med sig en massa kompisar.

Men kanske beslutar de sig för att ha ett litet, enkelt bröllop. "Endast för de närmaste". Så kollegan till Celine Dion, Anna Book, slipper fördärva dotterns bröllop med alla paparazzis och fans som kommer att komma dit som flugor till koskit.

Men man får väl hoppas, att ett eventuellt barn, får Felicia att omvandlas till en mycket klok liten mamma.
Citera
2024-07-10, 07:12
Medlem
Ananys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skullejag
Vad tror ni är det stora som ska hända i början på nästa år? Hon kanske ska bli farmor eller mormor?

Ja, det tror jag också. Att F är gravid och eller att Anna har fått Roberto att köpa hus eller "våning" närmare Marbella. Fler behandlingar i Turkiet. Nu ska arvet spenderas...
Citera
2024-07-10, 08:25
Citat:
Ursprungligen postat av Anany
Ja, det tror jag också. Att F är gravid och eller att Anna har fått Roberto att köpa hus eller "våning" närmare Marbella. Fler behandlingar i Turkiet. Nu ska arvet spenderas...
Arvet är nog redan borta...🫣
Citera
2024-07-10, 08:51
Medlem
Ananys avatar
Varför tror du det? Att allt redan skulle vara borta.

Anna gör säkert sitt bästa för att försöka påverka och manipulera Roberto att få honom att ge henne allt hon villhöver men jag hoppas att Robertos pappa (namn?)var förutseende nog att försöka skydda sonen och pengarna så gott det gick juridiskt från att uteslutande slösas bort på narcissisten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in