Citat:
Ursprungligen postat av
Flor-Ida
OMG, hon kallar sig själv (lika ödmjuk som sin mamma...) för empat. Undrar just hur mycket empat hon var när hon stal den gamla damens smycken? Hon som påstår sig "känna andras smärta".
Visst kände hon empati med den gamla damen. Hon berättade ju under rättegången att när fiiiiiinaste Flisan lämnade henne efter toalettbesöket sagt "Var du gör, släpp inte in några obehöriga". Så fint och omtänksamt!
Och Flisan nekar ju själv till guldstölden. Den då 28-åriga kvinnan menade att den mönstrade toalettväskan med den äldre damens guld i, som förvarades i badrumsskåpet, måste av sig självt trillat ner i hennes väska när hon råkade stöta till skåpet med sin arbetsväska...
Men hur mycket empati hade hon med arbetskamraterna på den tiden? Ja, när det gällde knarket som polisen hittade i hennes väska, hävdade hon att det inte var hennes utan tillhörde en manlig kollega som bett henne förvara det åt honom. Skyllde på nån annan.
Under rättegången hördes även en kollega till Flisan som vittne. Så här sade hon:
"Till en början var jag och Felicia ganska nära vänner men sen vartefter började saker och ting försvinna från mig och mina kollegor. Så jag höll mig lite på distans från henne.